Nintendos egna Switch-spel säljer vansinnigt bra

Robot
Nintendos egna Switch-spel säljer vansinnigt bra
Medlem

Fan vad kul att det går bra för Nintendo, hoppas på nästa konsol blir i samma stuk som ps och xbox lite mera kraft för starkare titlar att komma dit.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

alla är gullegull spel för små barn så man kan säga att såna spel säljer bäst..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alla är gullegull spel för små barn så man kan säga att såna spel säljer bäst..

Ja de flesta människor är ju rätt barnsliga av sig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hehe, och en annan var orolig att de skulle konka (eller i alla fall sluta utveckla konsoler) efter Wii U och om efterföljaren blev lika stor flopp. Men de lär vara säkra bra tid framöver

Verkar dock som nya belägg för "Switch Pro" framkommit också!

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

alla är gullegull spel för små barn så man kan säga att såna spel säljer bäst..

Nästan förvånande att inte MS och Sony försöker sig på sånt mer än de gör. Det är ju mycket action därifrån.


signatur
Medlem

är ju inte så konstigt när resten av deras utbud (toppen av "recent releases") ser ut så här

blir lika jävla besviken varje gång jag drar igång switchen efter månader av dammsamlande för att se vad för nytt som finns. glorifierade mobilspel. + deras egna IPs då.

Medlem

Last of us + remastered har sålt 24 miljoner och spiderman 20 miljoner, horizon zero dawn över 20 miljoner.
Så några fler än god of war och Uncharted 4, om rätt ska vara rätt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alla är gullegull spel för små barn så man kan säga att såna spel säljer bäst..

Coola stora killar spelar ju bara CoD...

Skrivet av quadratis:

är ju inte så konstigt när resten av deras utbud (toppen av "recent releases") ser ut så här

https://i.imgur.com/DnkhIz4.png

blir lika jävla besviken varje gång jag drar igång switchen efter månader av dammsamlande för att se vad för nytt som finns. glorifierade mobilspel. + deras egna IPs då.

Kör på DekuDeals istället för eshopen, mycket lättare att sortera bland all bloatware. Finns vansinnigt mycket köpvärda spel på Switch.

Redaktör
Skrivet av lars_kongo:

Last of us + remastered har sålt 24 miljoner och spiderman 20 miljoner, horizon zero dawn över 20 miljoner.
Så några fler än god of war och Uncharted 4, om rätt ska vara rätt.

Det är ju på flera plattformar, Nintendo-siffrorna är bara för Switch. Därför jämförde jag enbart med PS4- och Xbox One-försäljningen.


signatur
Testpilot

Har svårt att se något annat spelföretag som kan konkurrera med:

Pokémon
Zelda
Mario

Det som stack ut på listan var Ring Fit Adventure. Förvånad att det sålde så mycket! Roligare att springa framför Tv:n än utomhus antar jag.

Medlem
Skrivet av quadratis:

är ju inte så konstigt när resten av deras utbud (toppen av "recent releases") ser ut så här

https://i.imgur.com/DnkhIz4.png

blir lika jävla besviken varje gång jag drar igång switchen efter månader av dammsamlande för att se vad för nytt som finns. glorifierade mobilspel. + deras egna IPs då.

Håller med.

Om jag förstår det rätt så bekräftar datan det du säger, Switch säljer mindre per enhet jämfört med playstation 4. Om datan stämmer dvs.

https://vgsales.fandom.com/wiki/Software_tie_ratio

Medlem

Jag hejar på Nintendo lite som man hejar på ett lag i sport. Det är kul och fascinerande att följa deras enorma framgångar. Själv är jag klar med deras konsoler sedan Gamecube. Wii o framåt är bara för glättigt, prestandamässigt efter och ration på färgglada vs mer "mogna/vuxnare"spel är enormt skev. För mig såklart. Dem printar ju bokstavligen egna sedlar på denna valda stig så, no hate.

Medlem
Skrivet av jackcoke:

Håller med.

Om jag förstår det rätt så bekräftar datan det du säger, Switch säljer mindre per enhet jämfört med playstation 4. Om datan stämmer dvs.

https://vgsales.fandom.com/wiki/Software_tie_ratio

Mmm...baserat direkt från källan

https://www.nintendo.co.jp/ir/en/finance/hard_soft/

Så har Nintendo en attach-rate av sålda spel på ca. 7,6 för Nintendo Switch, jämfört med runt 8,6 för PS4. Dock så blir tidsaxeln ju ganska skev då det tenderar att över tid ju längre en konsol existerat, ju högre blir dess attach-rate då folk fortsätter köpa spel även när konsolen slutat säljas eller bromsat upp i försäljning. Som jämförelse så ligger både Xbox One och 360 vad jag kan se på ca. 6,5...så Nintendo är mitt-emellan Sony och Microsoft, antar det beror på att Sony har både starkt first-party och starkt third-party utbud, medan Nintendos kunder i högre utsträckning bara köper Nintendos spel eller enstaka tredjepartsspel.

Medlem

Men har man inte bara en Nintendo konsol för deras egna titlar? Sen att de ofta göra bra jäkla spel är ju ett plus och sen att de är färdiga vid release och inte behöver patchas med 24gb i månaden.

Men vad händer med Metroid prime 4, men hinner kanske till releasen av Switch 3 i bästa fall.

Medlem

Dom säljer ju många konsoler sen finns det inte särskilt många spel att välja på. Så kanske inte så konstigt att deras spel säljer bra Jag önskar de hade släppt lite fler, nu har switchen stått och samlat damm ett tag.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Dom säljer ju många konsoler sen finns det inte särskilt många spel att välja på. Så kanske inte så konstigt att deras spel säljer bra Jag önskar de hade släppt lite fler, nu har switchen stått och samlat damm ett tag.

Haha ja, de är det enda företaget som kommer undan med att sälja samma titlar om och om till samma kunder. Har haft så gott som samtliga Nintendo konsoler och tycker Switchen är riktigt tråkig, utbudet på tok för dåligt efter så lång tid. Helt klart den konsol som används minst här med råge.

Men för någon fungerar det uppenbarligen och det är alltid bra med valmöjligheter.

1
Skriv svar