Ännu en anledning att skippa tv-licensen

Medlem

Well, jag kollade bara lite snabbt (första 4min) för jag måste kommentera och sen dra iväg.

Men ostmjuk hamster, imperialisternas kolonisering påverkar ju fortfarande väldigt många länder, och till större utstäckning än vad "vanliga människor" i väst förstår.

Ska kolla den senare ikväll och editera min post, kanske är massa skitsnack i klippet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det spelar ingen roll. Man kan inte skyffla över skuld på människor som inte begått några av dessa handlingar. Ansvariga får stå för det de gjort men fanatikern här menar att alla är lika skyldiga. Han är en avskyvärd människa.

Medlem

ostmjuk hamster:
Du har säkert rätt. MEN vi är inte helt "rena" individer när vi föds och tills vi blir gamla, och vi skapar inte bara våra egna förutsättningar. Vi föds in i strukturer som har varit under utveclking en lång, lång tid. Att koloniseringen inte skulle påverka människor än idag ter sig därför orimligt.
Jag försöker inte säga att man ska skylla på oss oskyldiga, eller att vi är ansvariga. Men att blunda för strukturerna gör det inte bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

är ni inte lite väl ot nu från vad topic handlade om?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

det går inte att sålla bort något när detta något måste finnas "för att annars blir X kränkt".
Har du läst om den nya moskén som skall byggas i Malmö förresten? Hur sållar man bort den om vi kommer på att vi inte vill ha den där?
Jag kan bespara dig tiden att svara och säga att den kommer stå där mellan 100 - fram till jorden går under år eller åtminstone till nästa istid.

Om det finns ett behov av en moské så är det väl inget fel att bygga en?
Det är knappast så att moskéer är träningsläger för rabiata självmordsbombare, dom vill ha något ställe att kunna tillbe tillsammans, vad är det för fel med något sådant?
Samma sak som om kristna skulle kräva en ny kyrka.

Men jag förstår vad du menar, fast det där problemet bottnar väl mer i att svenskar har blivit lite ömma om tårna och vågar inte säga vad dom tycker och vill, "för att då kan någon kanske ta illa upp".

Skrivet av natogundalf:

Tänkte bara slänga ur mig mina 2 ören om va jag tyckte, men titta på bara va mycket dom får av oss , åk till deras land och se hur mycket vi skulle få, ta t,ex när vissa utlänningar gör brott bara för att dom får det rätt så OK i våra fängelsen, prova göra brott i deras land och du blir nitad med ett skott i nacken eller nått

Där följer man landets lagar, här följer vi Sveriges lagar.
Vad är det för konstigt med det?
Invandrare har ju kommit till det här landet av ett skäl, dom vill bo i Sverige och bli svenskar, är det då så konstigt att vi behandlar dom (eller försöker) som medsvenskar?

Bara för att deras länder inte är lika öppna som vårat Sverige betyder inte att vi ska behandla dom som om dom inte var lika mycket värda, det är bara fel och det hoppas jag att du tycker med.

Skrivet av natogundalf:

Hörde för typ 1 år sedan att till och med en kille gjorde ett brott så han fick sitta i fängelse och efter som han inte kunde försörja sin familj efter det, så fick dom bidrag.
Vore bättre om staten börja ta hand om vårat eget folk först och sen hjälpa utomstående kanske tycker jag.

Som sagt, dom är aspirerande svenskar, är väl bara mer än rätt att vi behandlar dom som medmänniskor och inte som några monster som försöker "förstöra våran fina svenska kultur"?

Hur det är med flyktingar har jag ingen aning om, men jag antar att så länge dom är legala flyktingar så behandlas dom som medmänniskor, dvs på det sättet vi behandlar våra inneboende, vad är det för fel med det?

Även fast vi är födda i olika länder, har levt med en annan kultur och inte delar samma syn på livet så är vi fortfarande människor, att vi då behandlar dessa människor som medmänniskor ser jag enbart som något positivt, till sist så kommer dessa människor att söka jobb och börja betala skatt dom med, och vara med och hjälpa det land vi kallar Sverige.

Jag tror samma regler gäller f.ö på svenskar, om någon åker fast och är den som har en inkomst så får denna persons familj bidrag.

Att ha ett "vi och dom" tänkande kommer iallafall inte hjälpa situationen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:

ostmjuk hamster:
Du har säkert rätt. MEN vi är inte helt "rena" individer när vi föds och tills vi blir gamla, och vi skapar inte bara våra egna förutsättningar. Vi föds in i strukturer som har varit under utveclking en lång, lång tid. Att koloniseringen inte skulle påverka människor än idag ter sig därför orimligt.
Jag försöker inte säga att man ska skylla på oss oskyldiga, eller att vi är ansvariga. Men att blunda för strukturerna gör det inte bättre.

På vilket sätt är vi orena när vi föds? Man kan inte ärva synder, möjligtvis fömögenheter som kommer ur "omoraliskt" handlande. Men inte synder.

Har du hört talas om islamiska imperialismen och vad den har inneburit för olika folk? Vad är muslimerna då skyldiga dem som blivit trampat på genom historien?

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av ostmjuk hamster:

det går inte att sålla bort något när detta något måste finnas "för att annars blir X kränkt".
Har du läst om den nya moskén som skall byggas i Malmö förresten? Hur sållar man bort den om vi kommer på att vi inte vill ha den där?
Jag kan bespara dig tiden att svara och säga att den kommer stå där mellan 100 - fram till jorden går under år eller åtminstone till nästa istid.

Om det finns ett behov av en moské så är det väl inget fel att bygga en?
Det är knappast så att moskéer är träningsläger för rabiata självmordsbombare, dom vill ha något ställe att kunna tillbe tillsammans, vad är det för fel med något sådant?
Samma sak som om kristna skulle kräva en ny kyrka.

Men jag förstår vad du menar, fast det där problemet bottnar väl mer i att svenskar har blivit lite ömma om tårna och vågar inte säga vad dom tycker och vill, "för att då kan någon kanske ta illa upp".

En moské kan te sig harmlös men vad kommer sen. Vad kommer man att kräva då?

http://sydsvenskan.se/sverige/article141998/Det-ar-har-i-Sver...

Och inte skulle jag få för mig att kräva att få bygga kyrkor heller. Jag var Kristen förut och såg det aldrig som en rättighet att ha en kyrka att gå till. Om det inte funnits någon hade jag anpassat efter situationen. Finns inget att diskutera där.

Jag undrar faktiskt om jag inte borde flytta från Sverige.. Om den regeringen inte ändrar inriktning och inte slutar särbehandla muslimer och dra ner övriga i skiten så drar jag. Men svenskarna vill uppenbarligen ha det så och jag kan inte övertyga dem om annat.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

På vilket sätt är vi orena när vi föds? Man kan inte ärva synder, möjligtvis fömögenheter som kommer ur "omoraliskt" handlande. Men inte synder.

Snackar inte om synder. Pratar om strukturer. Tyckte jag var tydlig med det, men kanske inte.
Lättaste exemplet: Du föds till antingen man eller kvinna. Det kommer påverka resten av ditt liv. Din uppväxt, din skolgång, din utbildning, ditt yrke osv.
Vad nyliberaler än säger så är det så samhället ser ut. Vilket stöds av all forskning på området. (Om det sen är rätt eller fel, om man försöker lösa det eller inte, tar jag inte ställning till i den här tråden.)

Citat:

Har du hört talas om islamiska imperialismen och vad den har inneburit för olika folk? Vad är muslimerna då skyldiga dem som blivit trampat på genom historien?

Självklart. Det jag sa är att det fortfarande påverkar folk. På samma sätt som att de påverkas om man är svart eller vit, man eller kvinna, rik eller fattig, osv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

En moské kan te sig harmlös men vad kommer sen. Vad kommer man att kräva då?

http://sydsvenskan.se/sverige/article141998/Det-ar-har-i-Sver...

Ursäkta men, Haha! Läste du ens artikeln? Jag sammanfattar: Utanförskap från samhället och en känsla av att man inte kan påverka leder till extrema åsikter. Inget nytt under solen alltså. Men du hävdar att om man bygger fler Moskéer så kommer muslimerna känna sig mer utstötta och att de inte har en makt att påverka?
Det kan inte vara tvärt om. Att om man inte ger dom tillstånd till moskéer så känner de sig som att Sverige inte bryr sig om dom?

Citat:

Och inte skulle jag få för mig att kräva att få bygga kyrkor heller. Jag var Kristen förut och såg det aldrig som en rättighet att ha en kyrka att gå till. Om det inte funnits någon hade jag anpassat efter situationen. Finns inget att diskutera där.

Är du inte en sån som förespråkar marknaden?
Förr föddes man in i kyrkan, och man började automatiskt betala för kyrkans underhåll och personal. När sedan detta försvunnit, medlemmar har gått ur osv, ter det sig naturligt att dom försvinner. Bidrag till olika föreningar t.ex. kommer från staten, det kan gälla vad som helst. Studiecirklar, idrottsföreningar, nattvandrare, ungdomshus, församlingar osv.
Om det nu är så att muslimska föreningar som har ett kapitalinnehav för att bygga en moské, bör de inte få det då? Även om det gäller statliga bidrag?

Citat:

Jag undrar faktiskt om jag inte borde flytta från Sverige.. Om den regeringen inte ändrar inriktning och inte slutar särbehandla muslimer och dra ner övriga i skiten så drar jag. Men svenskarna vill uppenbarligen ha det så och jag kan inte övertyga dem om annat.

Inte för att låta sur, men lycka till med packningen. Om Sverige är så jävla dåligt för att vi låter muslimer bygga moskéer, få plats i tv m.m. så tycker inte jag du bör stanna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

På vilket sätt är vi orena när vi föds? Man kan inte ärva synder, möjligtvis fömögenheter som kommer ur "omoraliskt" handlande. Men inte synder.

Snackar inte om synder. Pratar om strukturer. Tyckte jag var tydlig med det, men kanske inte.
Lättaste exemplet: Du föds till antingen man eller kvinna. Det kommer påverka resten av ditt liv. Din uppväxt, din skolgång, din utbildning, ditt yrke osv.
Vad nyliberaler än säger så är det så samhället ser ut. Vilket stöds av all forskning på området. (Om det sen är rätt eller fel, om man försöker lösa det eller inte, tar jag inte ställning till i den här tråden.)

Du pratar strukturer och jag pratar synder som är direkt relaterade till vad den här personen talar om. Strukturer har inget med saken att göra.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Har du hört talas om islamiska imperialismen och vad den har inneburit för olika folk? Vad är muslimerna då skyldiga dem som blivit trampat på genom historien?

Självklart. Det jag sa är att det fortfarande påverkar folk. På samma sätt som att de påverkas om man är svart eller vit, man eller kvinna, rik eller fattig, osv.

Om det nu påverkar så mycket borde personen kanske se till att reda ut sin egen historia då innan han väljer att attackera andra och ta sig en massa oförtjänta rättigheter.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Om det nu påverkar så mycket borde personen kanske se till att reda ut sin egen historia då innan han väljer att attackera andra och ta sig en massa oförtjänta rättigheter.

Så din historia är mer fläckfri än den personens? Anser du att du ska ha dessa rättigheter, men inte h*n?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Du pratar strukturer och jag pratar synder som är direkt relaterade till vad den här personen talar om. Strukturer har inget med saken att göra.

Jag menar att strukturer påverkar hur vi "utvecklas" som individer. Är man t.ex. uppväxt i ett samhälle och en struktur där man ständigt är förtryckt kan det bli att man får extrema åsikter.

Citat:

Om det nu påverkar så mycket borde personen kanske se till att reda ut sin egen historia då innan han väljer att attackera andra och ta sig en massa oförtjänta rättigheter.

Så din version är bättre och mer sann och ger dig mer rättigheter per automatik?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

En moské kan te sig harmlös men vad kommer sen. Vad kommer man att kräva då?

Ursäkta men, Haha! Läste du ens artikeln? Jag sammanfattar: Utanförskap från samhället och en känsla av att man inte kan påverka leder till extrema åsikter. Inget nytt under solen alltså. Men du hävdar att om man bygger fler Moskéer så kommer muslimerna känna sig mer utstötta och att de inte har en makt att påverka?
Det kan inte vara tvärt om. Att om man inte ger dom tillstånd till moskéer så känner de sig som att Sverige inte bryr sig om dom?

Jag glömde kommentera länken. Utanförskapet kan så ett frö för extremismen ja men vad jag menar är att det finns ingen garanti för att den inte kommer finnas med moskéerna. Det var poängen som föll bort.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och inte skulle jag få för mig att kräva att få bygga kyrkor heller. Jag var Kristen förut och såg det aldrig som en rättighet att ha en kyrka att gå till. Om det inte funnits någon hade jag anpassat efter situationen. Finns inget att diskutera där.

Är du inte en sån som förespråkar marknaden?
Förr föddes man in i kyrkan, och man började automatiskt betala för kyrkans underhåll och personal. När sedan detta försvunnit, medlemmar har gått ur osv, ter det sig naturligt att dom försvinner. Bidrag till olika föreningar t.ex. kommer från staten, det kan gälla vad som helst. Studiecirklar, idrottsföreningar, nattvandrare, ungdomshus, församlingar osv.

Förstår inte vad det är du vill ha sagt här.

Skrivet av bjosarn:

Om det nu är så att muslimska föreningar som har ett kapitalinnehav för att bygga en moské, bör de inte få det då? Även om det gäller statliga bidrag?

Om jag har en tvångstanke som säger mig att jag kommer dö om jag inte reser en globenbyggnad på varje hektar mark i hela landet. Skall jag få göra det då? (Naturligvis har jag eget kapital som täcker kostnaderna.)

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag undrar faktiskt om jag inte borde flytta från Sverige.. Om den regeringen inte ändrar inriktning och inte slutar särbehandla muslimer och dra ner övriga i skiten så drar jag. Men svenskarna vill uppenbarligen ha det så och jag kan inte övertyga dem om annat.

Inte för att låta sur, men lycka till med packningen. Om Sverige är så jävla dåligt för att vi låter muslimer bygga moskéer, få plats i tv m.m. så tycker inte jag du bör stanna.

Jag har inte sagt att Sverige är ett dåligt land. Jag förstår inte och är besviken över att många svenskar låtit sig själva bli manipulerade av extremistiska muslimer.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Du pratar strukturer och jag pratar synder som är direkt relaterade till vad den här personen talar om. Strukturer har inget med saken att göra.

Jag menar att strukturer påverkar hur vi "utvecklas" som individer. Är man t.ex. uppväxt i ett samhälle och en struktur där man ständigt är förtryckt kan det bli att man får extrema åsikter.

Ja, då vet du vart alla SDare fått sina åsikter ifrån

Påtvingad mångkultur (muslimkultur) är svårt att uppskatta. För att det skall fungera måste den skapas naturligt och kräver sin lååånga tid.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Om det nu påverkar så mycket borde personen kanske se till att reda ut sin egen historia då innan han väljer att attackera andra och ta sig en massa oförtjänta rättigheter.

Så din version är bättre och mer sann och ger dig mer rättigheter per automatik?

Nej. Jag säger att båda versionerna är sanna till en viss grad men att ingen annan förutom muslimerna försöker ta ut sin hämnd i efterskott.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Greger:
Skrivet av ostmjuk hamster:

det går inte att sålla bort något när detta något måste finnas "för att annars blir X kränkt".
Har du läst om den nya moskén som skall byggas i Malmö förresten? Hur sållar man bort den om vi kommer på att vi inte vill ha den där?
Jag kan bespara dig tiden att svara och säga att den kommer stå där mellan 100 - fram till jorden går under år eller åtminstone till nästa istid.

Om det finns ett behov av en moské så är det väl inget fel att bygga en?
Det är knappast så att moskéer är träningsläger för rabiata självmordsbombare, dom vill ha något ställe att kunna tillbe tillsammans, vad är det för fel med något sådant?
Samma sak som om kristna skulle kräva en ny kyrka.

Men jag förstår vad du menar, fast det där problemet bottnar väl mer i att svenskar har blivit lite ömma om tårna och vågar inte säga vad dom tycker och vill, "för att då kan någon kanske ta illa upp".

En moské kan te sig harmlös men vad kommer sen. Vad kommer man att kräva då?

http://sydsvenskan.se/sverige/article141998/Det-ar-har-i-Sver...

Och inte skulle jag få för mig att kräva att få bygga kyrkor heller. Jag var Kristen förut och såg det aldrig som en rättighet att ha en kyrka att gå till. Om det inte funnits någon hade jag anpassat efter situationen. Finns inget att diskutera där.

Jag undrar faktiskt om jag inte borde flytta från Sverige.. Om den regeringen inte ändrar inriktning och inte slutar särbehandla muslimer och dra ner övriga i skiten så drar jag. Men svenskarna vill uppenbarligen ha det så och jag kan inte övertyga dem om annat.

Du borde kanske läsa vad han säger i artikeln innan du länkar, det han säger är att muslimska extremister tillkommer när integrationen misslyckas, är det verkligen en vital del i integrationen att ta bort deras religion?
Kanske ska tvångskonvertera dom till kristendomen när vi ändå håller på, det är ju svensk sed!

"Och inte skulle jag få för mig att kräva att få bygga kyrkor heller"
Nej men du är inte normen, om vi skulle ta bort alla möjligheter för kristna att tillbe i en större lokal skulle det bli eld och lågor, en majoritet av dom kristna vill säkert ha kyrkor och kunna skaffa pengar för att bygga kyrkor om det så behövs.

Bara för att du klarar dig utan kyrkor så betyder inte det att majoriteten får göra det, samma sak som med tv-licensen.
Bara för att du själv inte behöver/använder den så betyder inte det att den är förlegad, det finns faktiskt ganska många som kollar på SVT1 och 2.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Du missade mitt svar på det greger. Länken var inte en styrkande källhänvisning för min åsikt.

Japp. Jag är troligtvis inte normen. Kanske inte ens en avart :<

Ett ufo? Känns i.a.f. så ibland.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag glömde kommentera länken. Utanförskapet kan så ett frö för extremismen ja men vad jag menar är att det finns ingen garanti för att den inte kommer finnas med moskéerna. Det var poängen som föll bort.

Nej, men sannolikheten är att det borde minska.

Citat:

Förstår inte vad det är du vill ha sagt här.

Ursäkta, det var väldigt mycket ordbajs. Det jag menar är att om det finns en efterfrågan, så ter det sig naturligt att det följs av tillgång.

Citat:

Om jag har en tvångstanke som säger mig att jag kommer dö om jag inte reser en globenbyggnad på varje hektar mark i hela landet. Skall jag få göra det då? (Naturligvis har jag eget kapital som täcker kostnaderna.)

I Sverige har vi något som kallas "bygglov" och regleras av plan- och bygglagen.

Citat:

Jag har inte sagt att Sverige är ett dåligt land. Jag förstår inte och är besviken över att många svenskar låtit sig själva bli manipulerade av extremistiska muslimer.

Utveckla gärna. Du menar alltså att jag är hjärntvättad av islamistiska fundamentalister så att jag tycker det är okey att vi har muslimer i TV, Radio, arbetar inom offentliga sektorn och får gå till sin moské?

Citat:

Ja, då vet du vart alla SDare fått sina åsikter ifrån

Precis. Information om SD väljare finns lagrat på samma sätt som S:are, M:are osv. Du kan gå in och kolla på vilka regioner som har flest SDväljare, vilken samhällsklass de kommer ifrån, vilken utbildning de har m.m.

Citat:

Påtvingad mångkultur (muslimkultur) är svårt att uppskatta. För att det skall fungera måste den skapas naturligt och kräver sin lååånga tid.

"Påtvingad mångkultur". Vad är det? Och varför är det svårare med muslimsk än kristen eller vilken annan religion/kultur? Hur skapas det "naturligt"?

Citat:

Nej. Jag säger att båda versionerna är sanna till en viss grad men att ingen annan förutom muslimerna försöker ta ut sin hämnd i efterskott.

Vad menar du med att de försöker hämnas?

PS. Tänk på att duinte är normen och tänk på att killen i youtube-klippet heller inte är normen. DS.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag glömde kommentera länken. Utanförskapet kan så ett frö för extremismen ja men vad jag menar är att det finns ingen garanti för att den inte kommer finnas med moskéerna. Det var poängen som föll bort.

Nej, men sannolikheten är att det borde minska.

Och om utanförskapet inte minskar och det blir fler moskéer?
Eller om det sannolika inte inträffar?

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Förstår inte vad det är du vill ha sagt här.

Ursäkta, det var väldigt mycket ordbajs. Det jag menar är att om det finns en efterfrågan, så ter det sig naturligt att det följs av tillgång.

Om man tillåtit droger att säljas fritt hade efterfrågan med stor säkerhet skjutit i taket. Men är det bra för oss alla? Vissa saker, som enligt mig gör mer skada än nytta, måste man vara restriktiv med.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Om jag har en tvångstanke som säger mig att jag kommer dö om jag inte reser en globenbyggnad på varje hektar mark i hela landet. Skall jag få göra det då? (Naturligvis har jag eget kapital som täcker kostnaderna.)

I Sverige har vi något som kallas "bygglov" och regleras av plan- och bygglagen.

Du diskriminerar mig om du inte ger mig ett bygglov, brukar det väl heta då?
Okej, kanske en överdrift men hur ofta får man inte höra om den eviga diskrimineringen av muslimer? Jag tror att det är det "vapnet" som de använder sig av i Europa. De rider på Europas historia, både nazismen och imperialismen som man talar om i klippet.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag har inte sagt att Sverige är ett dåligt land. Jag förstår inte och är besviken över att många svenskar låtit sig själva bli manipulerade av extremistiska muslimer.

Utveckla gärna. Du menar alltså att jag är hjärntvättad av islamistiska fundamentalister så att jag tycker det är okey att vi har muslimer i TV, Radio, arbetar inom offentliga sektorn och får gå till sin moské?

Jag tycker att särskilt under det socialdemokratiska styret har politiker hjärntvättats och spridit budskapet att islam är fredens religion. Man har förskönat den och traditionerna och samtidigt förnekat det negativa. Detta har folket matats med och tagit för sanning och sitter nu och försvarar det. Jag har läst och sett relativt lite om islam men det lilla jag gått igenom räcker för mig för att kunna ta beslutet att jag inte vill ha med det att göra och att jag inte ser hur den kan vara bra för världen. Bara för att Mona Sahlin säger att islam är supergulligt så betyder det inte att jag måste tro på det.
Säger inte att du gör det dock.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

a, då vet du vart alla SDare fått sina åsikter ifrån

Precis. Information om SD väljare finns lagrat på samma sätt som S:are, M:are osv. Du kan gå in och kolla på vilka regioner som har flest SDväljare, vilken samhällsklass de kommer ifrån, vilken utbildning de har m.m.

Du bjuder också på lite underhållning?

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Påtvingad mångkultur (muslimkultur) är svårt att uppskatta. För att det skall fungera måste den skapas naturligt och kräver sin lååånga tid.

"Påtvingad mångkultur". Vad är det? Och varför är det svårare med muslimsk än kristen eller vilken annan religion/kultur? Hur skapas det "naturligt"?

Sossarna har snabbimporterat röster från mellanöstern. Detta är inte en naturlig utveckling.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Nej. Jag säger att båda versionerna är sanna till en viss grad men att ingen annan förutom muslimerna försöker ta ut sin hämnd i efterskott.

Vad menar du med att de försöker hämnas?

Som personen i videon antyder så har muslimer rätt att breda ut sig över Europa för att sprida islam och ta över områden p.g.a. imperialismen och detta skall Europerna tillåta utan att ens blinka. Detta är tydligen deras (muslimernas) rättighet och hämnd.

Skrivet av bjosarn:

PS. Tänk på att duinte är normen och tänk på att killen i youtube-klippet heller inte är normen. DS.

Som sagt. Jag är ett ufo

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och om utanförskapet inte minskar och det blir fler moskéer?
Eller om det sannolika inte inträffar?

Att de känner att de har en större påverkan eftersom "samhället" ger dem plats för t.ex. en moské känns mer sannolikt än att de känner sig utanför om de får en moské (eller för den delen att de inte påverkas alls.)

Citat:

Om man tillåtit droger att säljas fritt hade efterfrågan med stor säkerhet skjutit i taket. Men är det bra för oss alla? Vissa saker, som enligt mig gör mer skada än nytta, måste man vara restriktiv med.

Missförstå mig rätt. Jag gillar inte religösa fanatiker överlag. Men jag tycker inte man kan jämföra en kyrka/moské med tjack/kokain/lsd m.m.

Citat:

Du diskriminerar mig om du inte ger mig ett bygglov, brukar det väl heta då?
Okej, kanske en överdrift men hur ofta får man inte höra om den eviga diskrimineringen av muslimer?

I de undersökningar om jämstäldhet som finns i Sverige (sociologiska undersökningar av olika institutioner och organisationer) så visar de på att om jämställdheten inte följs så är det främst på kvinnor och invandrares bekostnad.
Det är bra att det kommer fram information om vilka som diskrimineras, och varför bör man inte informera om diskriminering?

Citat:

Jag tror att det är det "vapnet" som de använder sig av i Europa. De rider på Europas historia, både nazismen och imperialismen som man talar om i klippet.

Som jag sa i förra inlägget. Mannen i klippet represnterar inte 1,2 miljarder människor. De allra flesta muslimer i världen runt ställer inte till problem. I Sverige är det en mycket liten del som skriker efter sharia-lagar t.ex. Och jag tycker inte muslimer får de bättre än någon annan invandring till Europa. Snarare sämre, speciellt efter 9/11 (som återigen var en väldigt liten del av mer än 1,2miljarder muslimer).

Citat:

Jag tycker att särskilt under det socialdemokratiska styret har politiker hjärntvättats och spridit budskapet att islam är fredens religion. Man har förskönat den och traditionerna och samtidigt förnekat det negativa. Detta har folket matats med och tagit för sanning och sitter nu och försvarar det.

Det var bra att du sa "jag tycker" för annars hade det varit ytterst tvivelaktigt. De senaste åtta åren har väl det förts en väldigt hård debatt kring just islam, som inte alls tog sån stor plats tidigare. Otroligt mycket prat om slöjor, kvinnors situation övht. Snack om deras politiska system, om hur Koranen är uppbygd m.m. Jag håller inte alls med dig om att man under socialdemokraternas tid skönmålat den muslimska religionen.
Jag sträcker mig t.o.m. så långt att jag tycker att postfeminism har fått näst intill noll utrymme i debatten om kvinnors ställning inom islam. Där har endast liberalfeminister fått prata fritt med utgångspunkt i att "tredje världen kvinnan" är en homogen grupp där alla har samma mål och förutsättningar. Ingen skillnad på Egyptens medelklasshemmafruar och deras lågutbildade tjänsteflickor.

Citat:

Jag har läst och sett relativt lite om islam men det lilla jag gått igenom räcker för mig för att kunna ta beslutet att jag inte vill ha med det att göra och att jag inte ser hur den kan vara bra för världen. Bara för att Mona Sahlin säger att islam är supergulligt så betyder det inte att jag måste tro på det.
Säger inte att du gör det dock.

Att du erkänner att du inte läst mycket om islam tycker jag är bra. Men du borde läsa mer om det isf. Inte bara krigsrubrikerna i kvällstidningar t.ex. Det finns t.ex. många studiecirklar (med icketroende av någonting) som läser religösa texter och diskuterar dom. Vilket jag tycker har varit väldigt bra för min egen del.
Däremot sträcker du dig så långt att säga att just religionen islam inte gör något bra för världen. Vilka religioner tycker du "gör något bra"?

Citat:

Sossarna har snabbimporterat röster från mellanöstern. Detta är inte en naturlig utveckling.

Förstod inte riktigt. Förklara gärna VAD som är en naturlig utveckling, och inte säga något som inte är det.

Citat:

Som personen i videon antyder så har muslimer rätt att breda ut sig över Europa för att sprida islam och ta över områden p.g.a. imperialismen och detta skall Europerna tillåta utan att ens blinka. Detta är tydligen deras (muslimernas) rättighet och hämnd.

Återigen. HAN representerar inte alla muslimer, och tror inte ens han representerar en bråkdel. Finns många muslimer i Sverige som "tar seden dit dom kommer" som du kallar det. Jag känner många familjer (Jag har bott i en förort till Göteborg) som är troende muslimer. Men de skär inte halsen av grisar, bränner amerikanska flaggor, rånar svenskar utanför ICA, eller spränger bussar. Som jag antytt tidigare så verkar du inte ha någon kontakt med muslimer och islam mer än det du har läst i kvällstidningar och kollat på en riktig anti-muslimsk youtube-bloggare. Vilket jag inte tror leder till en nyttig bild av en religion som har över 1,2 miljarder anhängare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Och om utanförskapet inte minskar och det blir fler moskéer?
Eller om det sannolika inte inträffar?

Att de känner att de har en större påverkan eftersom "samhället" ger dem plats för t.ex. en moské känns mer sannolikt än att de känner sig utanför om de får en moské (eller för den delen att de inte påverkas alls.)

Du blir inte mer delaktig i samhället genom att be i en moské. Jag ser det bara inte.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Om man tillåtit droger att säljas fritt hade efterfrågan med stor säkerhet skjutit i taket. Men är det bra för oss alla? Vissa saker, som enligt mig gör mer skada än nytta, måste man vara restriktiv med.

Missförstå mig rätt. Jag gillar inte religösa fanatiker överlag. Men jag tycker inte man kan jämföra en kyrka/moské med tjack/kokain/lsd m.m.

Jag tycker det då drogerna kan skada dig likt religionen. Religion dödar t.o.m. i vissa fall.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Du diskriminerar mig om du inte ger mig ett bygglov, brukar det väl heta då?
Okej, kanske en överdrift men hur ofta får man inte höra om den eviga diskrimineringen av muslimer?

I de undersökningar om jämstäldhet som finns i Sverige (sociologiska undersökningar av olika institutioner och organisationer) så visar de på att om jämställdheten inte följs så är det främst på kvinnor och invandrares bekostnad.
Det är bra att det kommer fram information om vilka som diskrimineras, och varför bör man inte informera om diskriminering?

För att jag stött på fall där muslimer kommit med grundlösa påståenden.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag tror att det är det "vapnet" som de använder sig av i Europa. De rider på Europas historia, både nazismen och imperialismen som man talar om i klippet.

Som jag sa i förra inlägget. Mannen i klippet represnterar inte 1,2 miljarder människor. De allra flesta muslimer i världen runt ställer inte till problem. I Sverige är det en mycket liten del som skriker efter sharia-lagar t.ex. Och jag tycker inte muslimer får de bättre än någon annan invandring till Europa. Snarare sämre, speciellt efter 9/11 (som återigen var en väldigt liten del av mer än 1,2miljarder muslimer).

Vi får se.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag tycker att särskilt under det socialdemokratiska styret har politiker hjärntvättats och spridit budskapet att islam är fredens religion. Man har förskönat den och traditionerna och samtidigt förnekat det negativa. Detta har folket matats med och tagit för sanning och sitter nu och försvarar det.

Det var bra att du sa "jag tycker" för annars hade det varit ytterst tvivelaktigt. De senaste åtta åren har väl det förts en väldigt hård debatt kring just islam, som inte alls tog sån stor plats tidigare. Otroligt mycket prat om slöjor, kvinnors situation övht. Snack om deras politiska system, om hur Koranen är uppbygd m.m. Jag håller inte alls med dig om att man under socialdemokraternas tid skönmålat den muslimska religionen.
Jag sträcker mig t.o.m. så långt att jag tycker att postfeminism har fått näst intill noll utrymme i debatten om kvinnors ställning inom islam. Där har endast liberalfeminister fått prata fritt med utgångspunkt i att "tredje världen kvinnan" är en homogen grupp där alla har samma mål och förutsättningar. Ingen skillnad på Egyptens medelklasshemmafruar och deras lågutbildade tjänsteflickor.

Nu har jag inte sett på TV på flera år (förutom lite sporadiskt hos andra) men det jag minns är att det bara pratades och analyserades när någon hedersmördades. Annars är det mest happy days kring islam. Det som stått i tidningar har mer lutat åt att i.o.m. 9/11 så lägger vi ett på ett kol i vår (politikers) kärlek för mångkultur. Här skall accepteras annars är man rasist.
Vad gäller homogena grupper så kan jag inte hjälpa att dessa liberalidioter inte ser någon skillnad på de olika individerna.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag har läst och sett relativt lite om islam men det lilla jag gått igenom räcker för mig för att kunna ta beslutet att jag inte vill ha med det att göra och att jag inte ser hur den kan vara bra för världen. Bara för att Mona Sahlin säger att islam är supergulligt så betyder det inte att jag måste tro på det.
Säger inte att du gör det dock.

Att du erkänner att du inte läst mycket om islam tycker jag är bra. Men du borde läsa mer om det isf. Inte bara krigsrubrikerna i kvällstidningar t.ex. Det finns t.ex. många studiecirklar (med icketroende av någonting) som läser religösa texter och diskuterar dom. Vilket jag tycker har varit väldigt bra för min egen del.
Däremot sträcker du dig så långt att säga att just religionen islam inte gör något bra för världen. Vilka religioner tycker du "gör något bra"?

Jag läser inte kvällstidningar.

Att jag läst lite om islam är också relativt.

Kristendomen och Islam har t.ex. en moral som skall följas och vissa av dessa värderingar kan vara goda råd i livet men det är saker som vem som helst borde se går att uppnå utan religion (vilket en del muslimer som jag talat med förnekar). Jag ser inte ens att gemenskapen skulle vara en fördel i dessa religioner då de olika religionerna stöter bort varandra.
Andra religioner kan jag inte uttala mig om.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Sossarna har snabbimporterat röster från mellanöstern. Detta är inte en naturlig utveckling.

Förstod inte riktigt. Förklara gärna VAD som är en naturlig utveckling, och inte säga något som inte är det.

Jo, vid en naturlig utveckling knyts olika kulturer ihop i en helt annan takt än vad vi ser idag.

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Som personen i videon antyder så har muslimer rätt att breda ut sig över Europa för att sprida islam och ta över områden p.g.a. imperialismen och detta skall Europerna tillåta utan att ens blinka. Detta är tydligen deras (muslimernas) rättighet och hämnd.

Återigen. HAN representerar inte alla muslimer, och tror inte ens han representerar en bråkdel. Finns många muslimer i Sverige som "tar seden dit dom kommer" som du kallar det. Jag känner många familjer (Jag har bott i en förort till Göteborg) som är troende muslimer. Men de skär inte halsen av grisar, bränner amerikanska flaggor, rånar svenskar utanför ICA, eller spränger bussar. Som jag antytt tidigare så verkar du inte ha någon kontakt med muslimer och islam mer än det du har läst i kvällstidningar och kollat på en riktig anti-muslimsk youtube-bloggare. Vilket jag inte tror leder till en nyttig bild av en religion som har över 1,2 miljarder anhängare.

Det är andra gången du säger att jag läser kvällstidningar vilket jag inte gör.

För att reda ut det för dig vart jag står så listar jag det helt enkelt.

1. Jag gillar inte islam
2. Jag gillar inte extremistiska manipulativa muslimer i Sverige/Världen
3. Mångkultur (muslimkultur) som ser ner på svensk kultur ger jag inget för.
4. Positiv särbehandling av muslimer ger jag inget för, särskilt inte om de inte förtjänar det.

edit: ops.

Inaktiv

Sharia Lagen som infördes i england innebar endast lagar om giftemål, civila problem och finansiering.

Sami Zaatari hade rätt i sin film.

Kollar du på Pat Condells filmer så överdriver han och har inga vettiga poänger om varför lagar om islamska giftemål, civila lag problem och finansiering inte skall införas. Sen kallar han ALLA muslimer för mentalt sjuka.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Okej. Tänk såhär.

Om de har speciella banker, lagar, sina moskér, särskilda gymtider, särskilda simtider, speciell mat i skolan, lever i segregerade områden där de aldrig behöver tala t.ex. svenska.

Vad får man då? Mångkultur? Något annat?

Medlem

Alltså du har ju redan bestämt dig för att tycka illa om 1,2miljarder människor, så jag ser seriöst ingen anledning till att fortsätta diskussionen. Men jag ska iaf göra ett sista tappert försök att få dig att tänka längre än din egna arm.

"Du blir inte mer delaktig i samhället genom att be i en moské. Jag ser det bara inte."
Där jag bor hade vi ingen lekplats för barn. Vi pushade på i kommunen för att få en. Vi fick en. Vi känner oss nöjda med kommunen. Förstår du min poäng?

"För att jag stött på fall där muslimer kommit med grundlösa påståenden. "
Alla svenskar är dummaihuvet och mentalt störda för att jag träffa på en svensk medelålders man på ICA en dag som var tvungen att gå före alla i kön för han hade brottom. När jag sa att han får minsan vänta på sin tur så börja han gapa och skrika.

"Vi får se."
Belägg?

"Happy days kring islam."
Är det inte hedersmord, kvinnoförtryck, ungdomar i Malmö, Muhammed-teckningar, invandningsproblem m.m. så är det vadå? Hur man firar ramadan. Hammarkullefestivalen. Vad mer? Hur romantiserar vi islam mer än någon annan religion?

Du svarar för övrigt fortfarande inte på varför extrema muslimer är värre än extrema kristna. Och varför just islam är så dåligt för världen.

"Jo, vid en naturlig utveckling knyts olika kulturer ihop i en helt annan takt än vad vi ser idag."
Ursäkta jag kanske är en idiot. Men jag förstår fortfarande inte vad du menar? Har du något exempel?

1. Jag gillar inte islam
- Nä jag märker det. Dock verkar det inte bygga på några vettigare argument än "Jag har läst lite och det är nog" och "Youtube-bloggaren och islamhataren har sagt att det är så".
2. Jag gillar inte extremistiska manipulativa muslimer i Sverige/Världen
- Men du gillar extremistiska manipulativa kristna?
3. Mångkultur (muslimkultur) som ser ner på svensk kultur ger jag inget för.
- Om det skulle vara så att din s.k. "mångkultur" skulle se ner på Sverige så skulle jag vilja veta på vilket sätt? "Köttbullar är inte gott, jag vill ha falafel" är dåligt?
På samma sätt som du inte ger nånting för muslimer som ner på svenskar utan anledning ser jag på svenskar som ser ner på muslimer utan anledning. (Förutom att svenskarna är 9 000 000 och muslimerna är 1 200 000 000.)

4. Positiv särbehandling av muslimer ger jag inget för, särskilt inte om de inte förtjänar det.
- På vilket sätt särbehandlas just muslimer? Bor de i Sverige lyder de fortfarande under svenska lagar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Alltså du har ju redan bestämt dig för att tycka illa om 1,2miljarder människor, så jag ser seriöst ingen anledning till att fortsätta diskussionen. Men jag ska iaf göra ett sista tappert försök att få dig att tänka längre än din egna arm.

"Du blir inte mer delaktig i samhället genom att be i en moské. Jag ser det bara inte."
Där jag bor hade vi ingen lekplats för barn. Vi pushade på i kommunen för att få en. Vi fick en. Vi känner oss nöjda med kommunen. Förstår du min poäng?

"För att jag stött på fall där muslimer kommit med grundlösa påståenden. "
Alla svenskar är dummaihuvet och mentalt störda för att jag träffa på en svensk medelålders man på ICA en dag som var tvungen att gå före alla i kön för han hade brottom. När jag sa att han får minsan vänta på sin tur så börja han gapa och skrika.

"Vi får se."
Belägg?

"Happy days kring islam."
Är det inte hedersmord, kvinnoförtryck, ungdomar i Malmö, Muhammed-teckningar, invandningsproblem m.m. så är det vadå? Hur man firar ramadan. Hammarkullefestivalen. Vad mer? Hur romantiserar vi islam mer än någon annan religion?

Du svarar för övrigt fortfarande inte på varför extrema muslimer är värre än extrema kristna. Och varför just islam är så dåligt för världen.

"Jo, vid en naturlig utveckling knyts olika kulturer ihop i en helt annan takt än vad vi ser idag."
Ursäkta jag kanske är en idiot. Men jag förstår fortfarande inte vad du menar? Har du något exempel?

1. Jag gillar inte islam
- Nä jag märker det. Dock verkar det inte bygga på några vettigare argument än "Jag har läst lite och det är nog" och "Youtube-bloggaren och islamhataren har sagt att det är så".
2. Jag gillar inte extremistiska manipulativa muslimer i Sverige/Världen
- Men du gillar extremistiska manipulativa kristna?
3. Mångkultur (muslimkultur) som ser ner på svensk kultur ger jag inget för.
- Om det skulle vara så att din s.k. "mångkultur" skulle se ner på Sverige så skulle jag vilja veta på vilket sätt? "Köttbullar är inte gott, jag vill ha falafel" är dåligt?
På samma sätt som du inte ger nånting för muslimer som ner på svenskar utan anledning ser jag på svenskar som ser ner på muslimer utan anledning. (Förutom att svenskarna är 9 000 000 och muslimerna är 1 200 000 000.)

4. Positiv särbehandling av muslimer ger jag inget för, särskilt inte om de inte förtjänar det.
- På vilket sätt särbehandlas just muslimer? Bor de i Sverige lyder de fortfarande under svenska lagar.

Din förenkling är pinsam och dina påståenden vridna. Att du pluggar statsvetenskap känns inte tryggt alls för även om du uttrycker dig väl verkar du samtidigt bara kunna dra slutsatser från text och statistik. Och jag är väl medveten om att allt i Sverige ofta sett bra ut på pappret när verkligheten egentligen varit en annan. (sopa elevers dåliga resultat under mattan, integrationens misslyckande, kriminalitet m.m.) Prova att lyfta blicken från böckerna en dag och se dig omkring.

Medlem

Vilken förenkling är pinsam och vilka påståenden är vridna?
Min poäng är: Du bör sluta generalisera, speciellt när du inte har någon faktiskt kunskap bakom dina påståenden.
Du menar att kriminalitet, integration och studieresultat inte finns med på papper? Samt, vad har jag sopat det under mattan?
Jag har som sagt bott på väldigt olika områden i mitt liv och har därför inte bara min blick i böcker. Jag har bott i medeklasspalats i ett villaområde i ett välställt område i en grankommun till Göteborg. Jag har bott i Angered. Jag gör mitt bästa att inte se mig själv som norm, och gör mitt bästa för att inte räkna 20personer som bränner flaggor på TV eller två fall av hedersmord i Sverige som något som pågår överallt i Sverige, i alla muslimska länder, i varje muslismk samhällsgrupp.
Min fördel är att jag har fakta som stödjer att alla muslimer inte är mentalpatienter som slår ihjäl sina barn, låter inte män stena kvinnor, bombar inte hotell eller bussar. Jag försöker inte bygga upp någon "vi" och "dom" känsla, utan försöker se människor i Sverige som just medborgare i staten Sverige.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vilken förenkling är pinsam och vilka påståenden är vridna?
Min poäng är: Du bör sluta generalisera, speciellt när du inte har någon faktiskt kunskap bakom dina påståenden.
Du menar att kriminalitet, integration och studieresultat inte finns med på papper? Samt, vad har jag sopat det under mattan?
Jag har som sagt bott på väldigt olika områden i mitt liv och har därför inte bara min blick i böcker. Jag har bott i medeklasspalats i ett villaområde i ett välställt område i en grankommun till Göteborg. Jag har bott i Angered. Jag gör mitt bästa att inte se mig själv som norm, och gör mitt bästa för att inte räkna 20personer som bränner flaggor på TV eller två fall av hedersmord i Sverige som något som pågår överallt i Sverige, i alla muslimska länder, i varje muslismk samhällsgrupp.
Min fördel är att jag har fakta som stödjer att alla muslimer inte är mentalpatienter som slår ihjäl sina barn, låter inte män stena kvinnor, bombar inte hotell eller bussar. Jag försöker inte bygga upp någon "vi" och "dom" känsla, utan försöker se människor i Sverige som just medborgare i staten Sverige.

Du verkar tro att du har en klar bild av vad jag tycker. Fantasi säger jag. Jag har levt 25+ år och det är nog med erfarenhet för att kunna begripa vad som sker runt om mig och hur samhället fungerar. Jag har mött många människor i mitt liv och ur dessa möten tillsammans med information från tidningar, television, Internet, vänner har jag fått en mycket god bild av vad i.a.f. den storstad jag lever i ser ut. Jag kan ha fel om Saudi-Arabien eller muslimer i Frankrike, Tyskland, Storbrittannien, Holland, Danmark men jag vägrar att sätta på mig mina filter över ögonen bara för att politiker varit dumma nog att göra så.

Det är inte du som sopar under mattan. Du är dock en potentiell kandidat för att i framtiden sammanställa sådana oärliga rapporter.

Jag tycker absolut att det är vi och dem. Vi människor som vill att alla skall ha en plats i samhället och så har vi vissa muslimer som inte alls är intresserade av detta. Vad du glömmer bort är att dessa muslimer ibland också har makt och då behövs det inte särskilt många för att få saker och ting gjorda. T.ex. att plötsligt dyker lite pengar upp från nått huvudsäte i London för att bygga en moské och staten blir ju skitglad för vi behöver ju inte finansiera projektet.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vi människor som vill att alla skall ha en plats i samhället och så har vi vissa muslimer som inte alls är intresserade av detta

Du verkar inte särskilt intresserad av det heller?

Medlem

Nej inte på bekostnad av andras plats och frihet så att säga. Då får man kompromissa vilket då ställer till problem och så är vi tillbaka på ruta ett.

Diskriminering!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Nej inte på bekostnad av andras plats och frihet så att säga.

På vilket sätt skulle det ta ifrån dig din frihet?

Citat:

Diskriminering!

Du diskriminerar ju dem också.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag kan ha fel om Saudi-Arabien eller muslimer i Frankrike, Tyskland, Storbrittannien, Holland, Danmark men jag vägrar att sätta på mig mina filter över ögonen bara för att politiker varit dumma nog att göra så.

Det låter ju mer som om det är du som har ett filter över dina ögon och detta filter är att alla muslimer är dåliga och förtjänar inte att visas någon medmänsklighet eller nåd för deras tro.
Oftast så är det minoriteterna som låter mest, låt inte dessa få individer ge dig en bild av hur majoriteten ser ut.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag tycker absolut att det är vi och dem. Vi människor som vill att alla skall ha en plats i samhället och så har vi vissa muslimer som inte alls är intresserade av detta.

Du exkluderar en majoritet för vad en minoritet gör?
Niiiice.
Det är ju sådant där tänkade om något som gör att denna minoritet blir arga och förstör, vi är fortfarande bara människor med olika tro.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Vad du glömmer bort är att dessa muslimer ibland också har makt och då behövs det inte särskilt många för att få saker och ting gjorda. T.ex. att plötsligt dyker lite pengar upp från nått huvudsäte i London för att bygga en moské och staten blir ju skitglad för vi behöver ju inte finansiera projektet.

Och deras moskéer är fortfarande inte något jävla träningsläger för självmordsbombare, vi låter ju som sagt folk bygga kyrkor om dom vill (och har byggnadslov), vad är det då för skillnad med att troende muslimer vill ha en moské?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar