GTA V når hisnande 165 miljoner, medan GTA-trilogin tycks halta

Robot
GTA V når hisnande 165 miljoner, medan GTA-trilogin tycks halta

Trilogin sålde bra vid release, tycks sälja mycket sämre idag.

#grand-theft-auto, #grand-theft-auto-v, #gta, #gta-v


Medlem

Ni glömde att skriva att en VR version av GTA San Andreas också är under utveckling ☝️:)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade gärna velat prova på GTA V på Series X, men finns ju inte på kartan att köpa det igen. Har det till 360(?) och det räcker!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hade gärna velat prova på GTA V på Series X, men finns ju inte på kartan att köpa det igen. Har det till 360(?) och det räcker!

Vet du inte om du har det till 360 eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

GTA 5 ligger på listan "att köpa". Jag är en av de få som inte äger en enda version av spelet.

Trilogin däremot kommer nog aldrig köpas. Det var dock något som var planerat, då jag missat att spela SA innan, men verkar ju som de fallerat total med dem..

Medlem

Skulle ju vara ganska on-brand för Take-Two att släppa en helkass mobilportning som "remaster" och sedan dra slutsatsen att folk helt enkelt inte är intresserade av single player-GTA.

Medlem

Körde genom GTA 5 på Xbox gamepass. Lätt värt 10kr som jag köpte för. Helt okej spel. Jag försökte mig på ett av de äldre spelen men fy... nä.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Helt jävla sjukt...

Det var inte länge sen som dom bäst säljande spelen nånsin sålde typ 10 milj...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av lonian:

Körde genom GTA 5 på Xbox gamepass. Lätt värt 10kr som jag köpte för. Helt okej spel. Jag försökte mig på ett av de äldre spelen men fy... nä.

Är nog svårare att se fetheten om man inte varit med från tidigare... Men GTA har nog gjort iaf lika mycket för mdoern open world spel (och fan typ även RPG's.. GTA är typ väldigt nästan ett RPG) som något annat spel.. Inklusive typ Morrowind, Baldur's Gate och vad mer man skulle kunna tänka sig att inkludera.

GTA från och med #4 har nog varit str8 up bäst på spel med story i öppna världar.
Vad gäller att ha en medryckande story utan att offra interaktivitet, öppenhet och valmöjlighet så är t.ex. Bethesda spel inte ens med och tävlar.
Och vad är det om inte ett sjukt bra ROLEPLAYING-spel om det kan få någon som mig.. Som kan vara vitast i universum... Att vara övertygad om att jag är en svart grabb från Compton bara efter att ha spelat i typ 15 minuter..


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd

Trilogi-remastern togs ju bort för försäljning efter all kritik och har inte återvänt ännu, så rätt självklart att det inte säljer - det går inte ens att köpa.

Medlem
Skrivet av General White:

Trilogi-remastern togs ju bort för försäljning efter all kritik och har inte återvänt ännu, så rätt självklart att det inte säljer - det går inte ens att köpa.

GTA trilogin remaster går att köpa i playstation store. Vad jag vet har den aldrig tagits bort. Går även att köpa fysiskt nu. Det var de gamla versionerna som togs bort för att man skulle köpa remaster versionerna. San Andreas släpptes även på gamepass vid releasen och legat där hela tiden fram tills nu då den försvinner från gamepass.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet du inte om du har det till 360 eller?

Kom inte ihåg vilken den första konsolen spelet kom till. Antar att det var 360, även om det känns sjukt länge sen.

Medlem

Välförtjänta siffror, är nog det bästa spel jag någonsin spelat. Sjukt bra spel, ett av få spel som jag faktiskt spelat om flera gånger.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni glömde att skriva att en VR version av GTA San Andreas också är under utveckling ☝️:)

Låter som världens värsta mardröm.
Är det sant? Isåfall har dom ju helt tappat fattningen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Låter som världens värsta mardröm.
Är det sant? Isåfall har dom ju helt tappat fattningen.

Mardröm? tappat fattningen? vad menar du?

ett av dom mest efterlänktade VR-titlarna.
Man har inte fått se nått från spelet bara en logga typ men enligt tidigare rykten iår har spelet kommit längre i utvecklingen än många tror. Men tydligen inte så långt att det släpps igår och visades inte på Metas Showcase tidigare i April.

Ryktena började 2020 och förra årets Connect så avslöjades det att det är GTA San Andreas.
Det är L.A. Noire: The V.R. Case Files utvecklarna som gör spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

MrU
Medlem

GTA i all ära, för min del är RDR2 överlägset gällande story och levande värld. Men förhoppningsvis kommer nästa GTA att bräcka RDR2.

Något jag INTE tycker man (Rockstar) lyckas med alls är valmöjligheter i uppdragen - spelaren är väldigt styrd och i princip om du kör bilen/rider hästen lite åt fel håll än vad spelet tänkt så kan du få mission failed.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Helt jävla sjukt...

Det var inte länge sen som dom bäst säljande spelen nånsin sålde typ 10 milj...

Man kan nog anta att många nya försäljningar beror på att folk blir bannade från multiplayer. Och spelet har getts bort genom ex Epic, var även med en stund på gamepass vet ej om varje nedladdad kopia där räknas som en försäljning eller ej?

Avstängd
Skrivet av Cappachino:

GTA trilogin remaster går att köpa i playstation store. Vad jag vet har den aldrig tagits bort. Går även att köpa fysiskt nu. Det var de gamla versionerna som togs bort för att man skulle köpa remaster versionerna. San Andreas släpptes även på gamepass vid releasen och legat där hela tiden fram tills nu då den försvinner från gamepass.

Ah, jag tänkte på PC (Steam) där finns nu varken originaltrilogin eller remasters längre.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Man kan nog anta att många nya försäljningar beror på att folk blir bannade från multiplayer. Och spelet har getts bort genom ex Epic, var även med en stund på gamepass vet ej om varje nedladdad kopia där räknas som en försäljning eller ej?

Fick man verkligen hela spelet ?? man fick väll spela det en vecka eller nått ??

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Fick man verkligen hela spelet ?? man fick väll spela det en vecka eller nått ??

På epic fick man det för evigt jag har kvar mitt exemplar där i alla fall, inte kollat så noga men tror det är hela spelet.
På gamepass får man ju bara spela så länge spelen är kvar på tjänsten.

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Fick man verkligen hela spelet ?? man fick väll spela det en vecka eller nått ??

GTAV har getts ut gratis på epic ja.
Om jag inte är helt ute och cyklar så 2ggr tom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är nog svårare att se fetheten om man inte varit med från tidigare... Men GTA har nog gjort iaf lika mycket för mdoern open world spel (och fan typ även RPG's.. GTA är typ väldigt nästan ett RPG) som något annat spel.. Inklusive typ Morrowind, Baldur's Gate och vad mer man skulle kunna tänka sig att inkludera.

GTA från och med #4 har nog varit str8 up bäst på spel med story i öppna världar.
Vad gäller att ha en medryckande story utan att offra interaktivitet, öppenhet och valmöjlighet så är t.ex. Bethesda spel inte ens med och tävlar.
Och vad är det om inte ett sjukt bra ROLEPLAYING-spel om det kan få någon som mig.. Som kan vara vitast i universum... Att vara övertygad om att jag är en svart grabb från Compton bara efter att ha spelat i typ 15 minuter..

GTA 2 lirade jag back in the days, även GTA 3 och Vice City. Jag prövade 4an också en bit. Men det är först med GTA 5 som jag orkade ta mig genom hela spelet till sluttexterna. Att återbesöka de äldre spelen och försöka funkade absolut inte för mig.
Jag ser fram mot en nästa del, om det görs på rätt sätt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar