Vampire: The Masquerade - Swansong

Robot
Vampire: The Masquerade - Swansong

I den eviga väntan på Bloodlines 2 gör du förmodligen rätt i att inte spela Swansong.

#big-bad-wolf, #vampire-the-masquerade-swansong


Medlem

Får inte direkt blodad tand att lira spelet ifråga, särskilt trist att storyn verkar sakna bett och inte hugger tag i en.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Trist att höra spelet inte lever upp till förväntningarna då deras tidigare spel The Council var rätt bra.

Inaktiv

Vampire: The Masquerade - Swansong behöver allså boka in en tandläkartid

Medlem

Vampyrerna i VtM och Anne Rice vampyrerna bajsar inte. De kan inte heller äta mat (eller det finns nån klan i Vampire som kan det, men det är nån slags fusk inblandat. Typ att de måste kräkas upp den sen kanske?).

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Vampyrerna i VtM och Anne Rice vampyrerna bajsar inte. De kan inte heller äta mat (eller det finns nån klan i Vampire som kan det, men det är nån slags fusk inblandat. Typ att de måste kräkas upp den sen kanske?).

Det förvandlas till aska i deras mun, visst?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Vampyrerna i VtM och Anne Rice vampyrerna bajsar inte. De kan inte heller äta mat (eller det finns nån klan i Vampire som kan det, men det är nån slags fusk inblandat. Typ att de måste kräkas upp den sen kanske?).

Njaa, det är en merit i vissa versioner så det är inte klan-bundet. Har för mig att vissa varianter av systemet byggde på humanity om du kunde äta och dricka som en människa.

Medlem

Känner en viss lättnad när det inte kommer till något format jag har. Kanske tjejen köper det till sitt ps5:a, men är det värt 500 spänn?

Älskade tV masquarade, så hade hopp om att få spela en uppföljare till det. (Det spelet hade brister men var acceptabla sådana som tom gjorde spelet mer underhållande). Erkänner mig som fanboy; men vem ogillar vampyrer? 🤪

Moderator

Jag håller med om det som sägs i denna recension. Efter gårdagens stream är jag inte särskilt imponerad och det verkar som att tittarna höll med. Det är inte hemskt, men frågan är om man ens orkar eller vill spela vidare. Jag är ett stort fan av Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Men detta spel gör kanske bara saknaden än värre.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Vampyrerna i VtM och Anne Rice vampyrerna bajsar inte. De kan inte heller äta mat (eller det finns nån klan i Vampire som kan det, men det är nån slags fusk inblandat. Typ att de måste kräkas upp den sen kanske?).

Nej, det finns en merit du kan ta när du skapar din karaktär i P&P RPG't där du kan hålla nere mat en kort stund (minuter/timmar) sen kommer du våldsamt spy upp allt + förlorar lite blod på köpet så det är ett dyrköpt trick. (Enl. 3rd edition)
Närmaste äta du som vampyr kommer i V:TM är Nagaraja blodslinjen (de är inte stora nog att räknas som en klan) som både äter köttet på din kropp OCH dricker ditt blod. Helmysig blodslinje som faktiskt finns med i V:TM Bloodlines spelet.

Skrivet av Soulless:

Det förvandlas till aska i deras mun, visst?

Nej, det är en del av Guds förbannelse på Caine. Från Book of Nod:

"Then, for as long as you walk this earth, you and your children will cling to Darkness. You will drink only blood. You will eat only ashes. You will be always as you were at death, Never dying, living on. You will walk forever in Darkness, all you touch will crumble into nothing, until the last days."


signatur

I drank what?

Skribent

Trist, men inte helt oväntat. Väntar fortfarande på ett spel som gör universumet rättvisa på samma sätt som Bloodlines.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Trist, men inte helt oväntat. Väntar fortfarande på ett spel som gör universumet rättvisa på samma sätt som Bloodlines.

Rätt sjukt ändå det inte kommit en femma vid det här laget. En så grymt bra spelidé som ingen kapitaliserar på.

Skribent
Skrivet av Shodan:

Rätt sjukt ändå det inte kommit en femma vid det här laget. En så grymt bra spelidé som ingen kapitaliserar på.

Ja, de där visuella romanerna gills liksom inte. De var väl dugliga för vad de är, men det är inte riktigt det man suktar efter.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tradigt. Gillade ju The Council. Det kanske är dags att installera Bloodlines igen, helt enkelt...

1
Skriv svar