Dementi förut, nu vill Bloober inte kommentera Silent Hills alls

Robot
Dementi förut, nu vill Bloober inte kommentera Silent Hills alls

"Utannonseringar om framtida projekt kommer."

#bloober-team, #silent-hill, #silent-hill-2


Medlem

Kan Bloober Team implementera en stabil vapen känsla undrar jag. Stämningen i spelen kan de ju hyfsat. Deras spel är inte jätte bra o inte dåliga heller. Mediokra kanske. Förutom Layers of Fear 2 som var crappy as FuQ. Deras bästa spel är väl Observer. Deras senaste The Medium hade jag mycket högre förhoppningar av. Inte läskigt för 5 öre, trist spelvärld och antagonisten var rätt så löjlig..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Vem som helst kan göra det bättre än Konami i dag. Huruvida Bloober är rätt team för en remake är relativt. Jag spelar fortfarande SH2 på PS2 ibland och tycker inte att en remake behövs, men det finns helt klart en marknad för det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Bloober har, enl mig, inte nått hela vägen fram i sina spel, me med SH så har de ju något att utgå från. Upplever att viljan funnits där...

Geeks Gaming

Rätt och rätt, det är nog den studio som är mest rätt (om man bortser från de broar som är brända).

Visst hade man kunnat drömma om kojima, Toyama eller någon med liknande erfarenhet vid rodret men jag tro och hoppas att bloober kan överraska

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Rätt och rätt, det är nog den studio som är mest rätt (om man bortser från de broar som är brända).

Visst hade man kunnat drömma om kojima, Toyama eller någon med liknande erfarenhet vid rodret men jag tro och hoppas att bloober kan överraska

Bloober med rätt person som styr projektet skulle kunna bli något iaf, så hoppas kan man ju alltid.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag känner mig nästa taskig mot bloober team men deras spel är på sin höjd ok för en liten indie studio. Microsoft var nästan taskiga som försökte lancera Medium för något annat än det var.
Medium är ett riktigt, riktigt dåligt spel om man mäter det efter någon annan motstock än "studio som provar sig fram". Storyn är ... låt oss säga att dom inte riktigt hanterar ämnen annat än standard skräck. Jim (eller numera Stephenie) sterlig gjorde en video om det och oavsett vad man tycker om den ingången så är det ändå inte nära på något genomtänkt. Jag tycker också att det måste få vara ok att bara göra ett b-skräck indie spel och man kan tycka det är kul, men det fungerar inte att ta på sig något så stort som Silent Hill.
Gameplay i Medium är horribelt på fel sort sätt. Nästan allt med det spelet är dåligt, borsett musiken och en del miljödesign är ändå ganska schysst.

Layers of fear mm är lite mer walking simulator och fungerar ändå bättre. Tyckte ändå att dom var underhållande men .... det är egentligen inte några jättebra spel. Det här kanske är en studio som verkar priva sig fram och det kommer att bli dåligt för spelarna och dem om dom tar sig vatten över huvudet. Jag förutspår total katastrof.

Med reservation över att dom kanske bara gör en grafisk genomgång av spelet. Då kanske det skulle fungera men blir å andra sidan inget RE:remake som många hoppas på.

1
Skriv svar