Vad spelar ni för att varva ner/koppla av?

Ambassadör
Xbox

Forza Horizon 5 och Shredders för tillfället.

RDR 2 är fantastiskt chill om man vill.


signatur

Jump in.

Medlem

Super Mario Bros.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Har alltid tyckt att golfspel är riktigt avkopplande.

Medlem

Konstigt nog bullet hell och liknande. Precis som att jag gärna halar fram en yoyo och kör några string tricks när jag måste tänka eller liknande. Så ska jag varva ner och rensa tankarna så blir det just nu Nightmare reaper..... och yoyo dårå


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Onlinespel har alltid varit min go to. Typ World of Warcraft, Final Fantasy XIV eller köra kortare matcher i Rocket League eller något MOBA.
Men annars så funkar strategispel såsom Northgard, Civ V eller Age of Empires.
Men Tetris Effect har varit det jag plockat upp det senaste. Tetris gör något mer med mig.


signatur
Medlem
Skrivet av stesva:

Har alltid tyckt att golfspel är riktigt avkopplande.

Jag stör mig på den nyare svingtekniken de flesta spel kör med, dra en rak linje med mus eller kontroll. Det är typ den enda anledningen till jag inte finner golfspel avslappnande. Önskar det fanns något modernt golfspel med det gamla hederliga 3-klick svingen.

Medlem

Slay the spire(utan ljud)på switchen i sängen nästan varje kväll innan jag somnar. Helt klart ett jätte bra spel att somna till. Och det är jätte enkelt att bara trycka av och lägga på sidan av sängen.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Cities Skylines, väldigt lugnande att sitta och riktigt gräva ner sig i detaljer när man bygger sin stad och lösa trafik problem

Microsoft Flight Simulator är också väldigt avkopplande.

Samma här. Samt andra liknande typer av spel. Tex. Planet Coaster. Tropico 6.

Medlem

Jag kör Supreme Commander - Forged Alliance Forever, mot datorn då, gärna nån stor bana så att man får 7 motståndare så att matchen tar ett tag. Brukar bli ca 1.5h. Just Forever gillar jag då de arbetat rejält med spelet och balanserat enheter och jag tror de även jobbat på AI:n till viss del då jag upplever att datorn har blivit lite smartare(på Adaptive). I annat fall spelar jag några matcher i World of Warships.

Medlem

Utöver vissa spel som redan några redan har tagit upp så är leveling i WoW något som jag älskar för avslappning. Bara luta sig tillbaka, slå på en youtube video och se timmarna försvinna.

Några andra är också Prison Simulator (du bygger fängelsen), HoI4 och CK3.

Medlem

För den som vill ha ett alternativ till Stardew eller Animal Crossing, så släpptes My Time at Sandrock i EA här om dagen. Mys

Medlem

Raid: Shadow Legends, For reals! Det går faktiskt att göra väldigt mycket utan att doppa tårna i MTX.

Medlem

WoW var det förr, men lyckades ta mig ur det träsket, än en gång. Ohälsosamt
Lovat mig själv att aldrig mer börja spela det igen
#dangerzone

Medlem

Brukar oftast bli något från Paradox. Nu senast har man nog spelat Crusader Kings 3 när man vill varva ner. Annars kan det bli lite State of Decay 2 eller något Total War spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Surviving mars kan vara avslappnande, men också stressande, liksom Xcom som annars är den serie jag spelat mest.

Medlem

Om och om igen blir det, för alltid, The Settlers 2 <3

Medlem

Jag spelar för det mesta FIFA när det ska varvas ner. Dra igång någon podd/musik och bara nöta matcher i karriärsläget är fan någon form av meditation för mig, riktigt känner hur batterierna i kroppen fylls på.

Annars tycker jag att det brukar funka ganska bra att göra monotona saker i open-world spel som att fixa collectibles och liknande.

Medlem

The Long Dark. Ett spel med mycket bra atmosfär.

Medlem

Behöver jag varva ner så stänger jag av helt!
Så jag tillförde inget till diskussionen

Skribent

Minecraft är avslappnande. Tidigare kunde jag köra igång Wow och hacka lite metall eller fiska för avslappning.

Omgångsbaserade strategispel är annars perfekta. Världsdominans i Civ kan vara sjukt avslappnande


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

RimWorld, Factorio, Tropico 6, Hunter: Call of the Wild, ibland bara grinda mats med min hunter i WoW WotLK.

Skribent

Skate 3. Åker bara runt och chillar. Lägger inget fokus på fräcka tricks utan bara åkning i rent terapeutiskt syfte.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Stardew Valley och Terraria blir det oftast men på senare tid även Hunter CotW.

Medlem
Medlem

För mig är det något coop skjutarspel på easy.
Man behöver inte inte vara bra eller tänka på lättare svårighetsgrad bara slakta massa monster

Medlem

squad


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Schack är fantastiskt för att varva ner, men en ännu mer meditativ aktivitet är att flyga med sin solvinge så nära vattenytan som möjligt i Horizon: Forbidden West. Otroligt avkopplande.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Heroes Of Might And Magic 3 som jag spelat omänskligt mycket sen det släpptes 1999 och därför kan spela i sömnen. Vill inte veta hur många timmar jag lagt på det men det bör vara mellan 12000 och 15000 st. I perioder som arbetslös så spelade jag det dygnet runt med pauser för naturbehov, mat, sova och nuppa efter nån fest.
Spelar fortfarande i snitt 3-5 timmar i veckan.

Far Cry 5 kan jag spela ibland i avslappnande syfte och då för att bara köra runt och fiska och så. Miljön i spelet, naturen då alltså, påminner mycket om vår egen här nere.

Medlem

American Truck Simulator spelar jag för att slappna av hämta upp tompallar i Seattle "me and the open road" ner till Albuquerque.
och behöver jag få upp blodtrycket igen så spelar jag Football Manager


signatur

“What is a club in any case? Not the buildings or the directors or the people who are paid to represent it. It's not the television contracts, get-out clauses, marketing departments or executive boxes. “It's the noise, the passion, the feeling of belonging, the pride in your city. It’s a small boy clambering up the stadium steps for the very first time, gripping his father’s hand, gawping at that hallowed stretch of turf beneath him, and without being able to do a thing about it, falling in love.” - Sir Bobby Robson

Medlem

Spel där man har all tid i världen på sig, typ Civilization, Heroes of Might and Magic, Xcom, osv.

Alternativt något i stil med Two Point Hospital.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

123
Skriv svar