150 000 jagade blod samtidigt i V Rising i helgen

Robot
150 000 jagade blod samtidigt i V Rising i helgen

Har/ska du skaffat vampyrspelet från Skövde?

#steam, #v-rising


Medlem

Äger ingen PC dessvärre, annars hade jag garanterat spelat det, låg och kollade lite streams på twitch och såg faktiskt riktigt mysigt ut.

Medlem

*aaah minns tillbaks från Entombeds konsert på hultsfred mitten av 90-talet när dom avslutade med Roky Ericksons "Night of the vampire"*

Medlem

Köpte det faktiskt igår och har spenderat några timmar med att försöka hitta en bra plats att slå sig till ro. Nackdelen är bara att man var sen på bollen och andra har hunnit före med att bosätta sig på de mest lämpade platserna…

Förövrigt ett riktigt mysigt spel att springa omkring i!

Chefredaktör

150 000, mäktigt! Och välförtjänt. Har haft väldigt roligt än så länge.

Redaktör
Skrivet av robbis:

*aaah minns tillbaks från Entombeds konsert på hultsfred mitten av 90-talet när dom avslutade med Roky Ericksons "Night of the vampire"*

Kärlek! Kan det ha varit 97? Jag var där men minns inte den låten.


signatur
Gnällkuk

Jag ska försöka inte spela det, med ett år i EA vill jag inte riskera att tröttna innan det börjar bli klart. Kommer bli en kamp känner jag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nope.
Känner inte nå starkt intresse till att stötta ett early access spel som är always online.
Ja, även när du spelar själv.
Du behöver koppla upp dig en server.

(hurr durr alla är uppkopplade)
Ja det är vi, men det ignorerar fakta att snubbarna som utvecklar den här hitten kan bestämma sig redan nu att stänga av servrarna om dom nu skulle vilja
Då sitter du där med din digitala pappersvikt.

Är inte ens ett live service spel.

Nu snackar som väll om att lägga till ett offline läge
Men det kan lugnt komma när spelet har blivit mindre varmt på tex twitch och youtube.

Notering
Skulle även vara ospelbart på din Steam Deck då den inte har 4/5G
Sure, går väll att koppla upp den till telefonen.
Men ska väll fan inte behövas om jag ska spela själv


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nope.
Känner inte nå starkt intresse till att stötta ett early access spel som är always online.
Ja, även när du spelar själv.
Du behöver koppla upp dig en server.

(hurr durr alla är uppkopplade)
Ja det är vi, men det ignorerar fakta att snubbarna som utvecklar den här hitten kan bestämma sig redan nu att stänga av servrarna om dom nu skulle vilja
Då sitter du där med din digitala pappersvikt.

Är inte ens ett live service spel.

Nu snackar som väll om att lägga till ett offline läge
Men det kan lugnt komma när spelet har blivit mindre varmt på tex twitch och youtube.

Notering
Skulle även vara ospelbart på din Steam Deck då den inte har 4/5G
Sure, går väll att koppla upp den till telefonen.
Men ska väll fan inte behövas om jag ska spela själv

Som jag förstår är väl online och PVP en stor del av spelet.
Så ser inte varför det vore helt sjukt att ett online spel kräver internet.

Medlem

Har redan två spel i early access (gunfire reborn och prodeus som knappt färdiga ännu).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Mos
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nope.
Känner inte nå starkt intresse till att stötta ett early access spel som är always online.
Ja, även när du spelar själv.
Du behöver koppla upp dig en server.

(hurr durr alla är uppkopplade)
Ja det är vi, men det ignorerar fakta att snubbarna som utvecklar den här hitten kan bestämma sig redan nu att stänga av servrarna om dom nu skulle vilja
Då sitter du där med din digitala pappersvikt.

Är inte ens ett live service spel.

Nu snackar som väll om att lägga till ett offline läge
Men det kan lugnt komma när spelet har blivit mindre varmt på tex twitch och youtube.

Notering
Skulle även vara ospelbart på din Steam Deck då den inte har 4/5G
Sure, går väll att koppla upp den till telefonen.
Men ska väll fan inte behövas om jag ska spela själv

Always online?
Du kan ju lira solo med att bara starta en solo server. Du får ju klient och server program direkt i spelet. Så även om dom skulle stänga av dom officiella servrarna kan communityn hålla servrar vid liv etc.

Jag kunde iaf starta Solo utan problem och behövde inte leta upp någon online server att spela på.

Gnällkuk
Skrivet av karatekex:

Som jag förstår är väl online och PVP en stor del av spelet.
Så ser inte varför det vore helt sjukt att ett online spel kräver internet.

För att det går att spela singleplayer alldeles utmärkt. Hade det inte funnits ett sådant alternativ hade jag köpt det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Alla spel jag lirar nuförtiden är I early access, så självfallet så köpte jag även detta.

Medlem
Skrivet av Mos:

Always online?
Du kan ju lira solo med att bara starta en solo server. Du får ju klient och server program direkt i spelet. Så även om dom skulle stänga av dom officiella servrarna kan communityn hålla servrar vid liv etc.

Jag kunde iaf starta Solo utan problem och behövde inte leta upp någon online server att spela på.

https://www.thegamer.com/offline-mode-v-rising-coming/

Var väll för ett par dagar sen, kan säkert ha blivit patchat redan, but I doubt it
(Om man går efter yarr harr sidor så säger jag nog nej till det)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kärlek! Kan det ha varit 97? Jag var där men minns inte den låten.

Det stämmer bra. Fredagen den 13e

https://youtu.be/fYAhRPptg6k

Medlem
Skrivet av karatekex:

Som jag förstår är väl online och PVP en stor del av spelet.
Så ser inte varför det vore helt sjukt att ett online spel kräver internet.

För första gången så spelar jag på en PvE server? varför? Jo startar du inte samtidigt som trollen och håller dig på samma nivå, så är gankningen oändlig. Provade PvP server, gankad 5 ggr inom 10 minuter. Kunde inte göra något alls. Helt menlöst.
Så jo, offline läge hade varit fint.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar