Xbox series S, game cards

Medlem
Xbox series S, game cards

Går i tankarna om att köpa mig en Xbox series S för att få tillgång till Xbox game pass Ultimate. Planen är att, utöver konsolen, köpa mig en 3 eller 12 månaders prenumeration med ett Game card men har blivit osäker på om det kommer att fungera som tänkt.

Elgiganten har ex. ett kort "Xbox Game Pass Ultimate 3 månaders prenumeration - XBOX One,PC Windows". Fungerar den enbart på nämnda konsoler eller kan den även användas på en series S eller måste jag ha någon prenumeration speciellt avsedd för series X/S? En aningen oklart..


signatur

Constants and variables

Medlem

Den gäller för Series S med. Men om du ändå ska skaffa konsol och game pass så kanske All Access är ett alternativ? Införskaffas också via Elgiganten

https://www.elgiganten.se/brand/xbox/xbox-all-access

Medlem

Tack för svar!

Var inne på den banan jag också men räknade lite på det och kom fram till att jag med all förmodan inte kommer att nyttja det tillräckligt mycket för att rättfärdiga den totala slutkostnaden.

Har en PS5 som huvudkonsol som nu eventuellt kompletteras av en series S för Halo, Gears of war och Forza serierna.


signatur

Constants and variables

Medlem

Köp 2 år av Xbox Live (antingen via Elgiganten eller Livekort). När du väl aktiverat detta på ditt konto så går du in på Xboxet, accepterar erbjudandet att prova på Gamepass i en månad för 10kr. Dina två år kommer konverteras till Gamepass Ultimate.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Köp 2 år av Xbox Live (antingen via Elgiganten eller Livekort). När du väl aktiverat detta på ditt konto så går du in på Xboxet, accepterar erbjudandet att prova på Gamepass i en månad för 10kr. Dina två år kommer konverteras till Gamepass Ultimate.

This is the way.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Köp 2 år av Xbox Live (antingen via Elgiganten eller Livekort). När du väl aktiverat detta på ditt konto så går du in på Xboxet, accepterar erbjudandet att prova på Gamepass i en månad för 10kr. Dina två år kommer konverteras till Gamepass Ultimate.

Det låter inte alltför dumt det. Tack för info!


signatur

Constants and variables

1
Skriv svar