Robot
Sniper Elite 5

Fem prickskjutna testiklar är fler än fyra nazister.

#sniper-elite-5

Geeks Gaming

Kommer till Game Pass så lär testa de där genom. Inget jag tänkt köpa då jag tycker dom har blivit ganska mycket mer av desamma.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Kommer till Game Pass så lär testa de där genom. Inget jag tänkt köpa då jag tycker dom har blivit ganska mycket mer av desamma.

Jo känns som perfekt för gamepass.

Medlem

Mycket trevlig serier att spela!

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

En prick över Dolmen. Nice!

Kommer ni köra en Stream med detta spel?

Medlem

Älskade verkligen Sniper Elite 4 då Rebellion finputsade i stort sett alla funktioner så 5an har jag sett fram emot länge nu. Köpte en Steam nyckel för några dagar sedan som jag fick levererad igår. Morgondagen blir trevlig!!!..

Hoppas dock spelen blir råare i nästa upplaga. Jag vill kunna skjuta bort kroppsdelar och se mer blod utanför "kill cam".

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Alltid tyckt om dessa spel, oavsett betyg. Direkt till Game Pass dessutom, kan ju inte bli bättre!

Redaktör
Skrivet av GooGeL:

En prick över Dolmen. Nice!

Kommer ni köra en Stream med detta spel?

Vi streamade Sniper Elite 5 i går faktiskt, och gav bort ett par spel. Om intresse finns kanske det blir igen, eller vad säger du @Wakkaaah? Men det finns som sagt på Game Pass om man är sugen att testa för en billig peng. Stöd för cross-platform dessutom.

signatur
Medlem

"Jag hittade inte jättemånga matcher"
kan det bero på att spelet inte släppts ännu???

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem

Vågat vägra gamepass..
Men detta kan bli en vändning..
Lång helg o detta spel för 10kr (första månaden)
Känns som bra deal

Redaktör
Skrivet av Phyrino:

Man skriver så för att informera, alla läser inte nödvändigttvis recensionen direkt när den släpps. Ofta finns lite folk att spela med/mot under testning, t.ex. utvecklare och andra testare.

signatur
Medlem

Ganska exakt vad jag förväntat mig från spelserien Sniper Elite, ganska mediokra men underhållande spel ... typisk direkt till Gamepass

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Som Tomas skrev så är det inte tänkt som en kritik, utan bara att jag informerar att jag inte kunnat testa det spelläget aspekten så ingående.

Skribent

Hade faktiskt missat att det kommer till Game Pass. Har man det så ska man absolut testa detta, om det låter i alla fall lite intressant och inte är allt för äckelmagad vad gäller blod, tarmar och hjärnsubstans.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi streamade Sniper Elite 5 i går faktiskt, och gav bort ett par spel. Om intresse finns kanske det blir igen, eller vad säger du @Wakkaaah? Men det finns som sagt på Game Pass om man är sugen att testa för en billig peng. Stöd för cross-platform dessutom.

Okej, tack! Missade det.

Detta är ett sånt där underhållande flummspel som gör sig okej över ström, när man själv inte har riktigt tiden att lira.

Avstängd
Medlem

Vafalls?

Jag skaffa GamePass, och det var en timer till 00:00, men nu 48 minuter efter tolvslaget står det bara att jag måste vänta lite till?

När släpps det då?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafalls?

Jag skaffa GamePass, och det var en timer till 00:00, men nu 48 minuter efter tolvslaget står det bara att jag måste vänta lite till?

När släpps det då?

brukar komma runt lunch tid.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av Phyrino:

brukar komma runt lunch tid.

Knas.

Kasst att Jack Sparrow kan sitta och lira spelet nu medans vi landkrabbor får vänta
Oh well, får väl hitta på något tråkigt som att sova eller något istället.

Medlem

Jag kunde spela det nu runt 6 tiden på morgonen. Kör på Authentic och gillar spelet hittills. Dock så har jag inte kommit långt än, så får se om omdömet ändras ju längre in i spelet jag kommer

Medlem
Skrivet av Gummii:

Vågat vägra gamepass..
Men detta kan bli en vändning..
Lång helg o detta spel för 10kr (första månaden)
Känns som bra deal

De där 10 kronorna kan du upprepa mer eller mindre för alltid. Jag är inne på min tredje 10 kronorsperiod.

signatur

I drank what?

Medlem

Kul spel som dom andra men bara jävligt tråkigt att spela med min enda polare som är en komplett idiot.
Han förstår inte konceptet att vara sneaky, samt att han fipplar med fel utrustning, kastar granater när han ska vissla och massa skit, blivit teamkillad av honom två gånger på en halvtimme... Orkar inte spela då.

Geeks Gaming
Skribent
Skrivet av totte1015:

Knas.

Kasst att Jack Sparrow kan sitta och lira spelet nu medans vi landkrabbor får vänta
Oh well, får väl hitta på något tråkigt som att sova eller något istället.

Ändra om Xboxen till typ japan funkar det. Så gjorde jag med Elden Ring, kunde börja spela några timmar innan det skulle låsas upp i Sverige

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av totte1015:

Kul spel som dom andra men bara jävligt tråkigt att spela med min enda polare som är en komplett idiot.
Han förstår inte konceptet att vara sneaky, samt att han fipplar med fel utrustning, kastar granater när han ska vissla och massa skit, blivit teamkillad av honom två gånger på en halvtimme... Orkar inte spela då.

Låter som att spela med mina bröder, fast de är ännu värre för de är bra spelare men dödar mig hela tiden med flit för att jävlas.

Skribent
Skrivet av Jinxswe:

AIn är riktigt trasig xD

Det kan hjälpa att ladda om en karta om saker och ting börjar balla ur, har jag märkt. Inte alltid, men ibland.
Jag har inget minne av att AI:n ballade ur så här mycket i Sniper Elite 4?

Medlem

Det var nåt sniper elite där man kunde pricka granater som satt i bältet på soldaterna, det var najs:) Man kanske kan göra det i alla delar?

Skribent
Skrivet av Redstar:

Det var nåt sniper elite där man kunde pricka granater som satt i bältet på soldaterna, det var najs:) Man kanske kan göra det i alla delar?

Det går i alla delar och gå säkert i detta också (har dock inte hunnit prova).

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Går det att ta bort den röda markören som visar att du träffar fienden i sniper läget. Det gör det ju betydligt enklare. Har för mig att det gick att stänga av i SE4. Det går iaf att göra det i Sniper Ghost Warrior: Contracts liren vilket är bra.

Skrivet av Jinxswe:

AIn är riktigt trasig xD

Skrivet av Joakim Kilman:

Det kan hjälpa att ladda om en karta om saker och ting börjar balla ur, har jag märkt. Inte alltid, men ibland.

På vilket sätt är den trasig? Vad har hänt för er?

Har bara lirat nån timme på Steam så har inte sett detta ännu i spelet.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Geeks Gaming
Skrivet av Joakim Kilman:

Skrivet av CARTMAN:

Går det att ta bort den röda markören som visar att du träffar fienden i sniper läget. Det gör det ju betydligt enklare. Har för mig att det gick att stänga av i SE4. Det går iaf att göra det i Sniper Ghost Warrior: Contracts liren vilket är bra.

På vilket sätt är den trasig? Vad har hänt för er?

Har bara lirat nån timme på Steam så har inte sett detta ännu i spelet.

Va i en bunker och AIn hade gult läge. Jag stod bakom en vägg vid en dörröppning. Ute i korridoren gjorde dom Benny Hill. Sprang fram och tillbaka mellan alla rummen om och om igen. Nästan lemmeltåg. En och en så gick dom genom min dörröppning och jag gjorde en takedown var av animationen va helt i öppningen. Men ingen som såg mig. Och va ingen som brydde sig om högen med döda tyskar som bara blev större och större.

Sen har jag haft många som mer eller mindre sprungit förbi mig när jag stått ganska öppet och totalt ignorerat mig.

12
Skriv svar