Medlem

Måste bara hylla "Axis Invasion"
Så jäkla kul,, Slölirar som pacifist & försöker bara döda officerare,,
Helt plötsligt kommer en annan sniper in & helt plötsligt försvinner all stealthtänk i paniken & man går bananas för man kommit helt fel på det. Trodde inte jag skulle gilla det,, men riktigt kul.
& det bästa är om allt går åt skogen att man kan gå tillbaka till innan invasionen & fortsätta småmysa med sina headshots som innan

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det kan hjälpa att ladda om en karta om saker och ting börjar balla ur, har jag märkt. Inte alltid, men ibland.
Jag har inget minne av att AI:n ballade ur så här mycket i Sniper Elite 4?

SE4 var ett bättre spel än detta. SE5 är buggigt, har sämre AI, har tagit bort att röra sig snabbt som crouchad, har MASSVIS med osynliga barriärer, etc, etc. SE4 var bra, SE5 har tagit mer eller mindre allt från SE4 och antingen låtit det vara, eller gjort det sämre.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

SE4 var ett bättre spel än detta. SE5 är buggigt, har sämre AI, har tagit bort att röra sig snabbt som crouchad, har MASSVIS med osynliga barriärer, etc, etc. SE4 var bra, SE5 har tagit mer eller mindre allt från SE4 och antingen låtit det vara, eller gjort det sämre.

Ja, SE4 var definitivt bättre.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Går det att ta bort den röda markören som visar att du träffar fienden i sniper läget. Det gör det ju betydligt enklare. Har för mig att det gick att stänga av i SE4. Det går iaf att göra det i Sniper Ghost Warrior: Contracts liren vilket är bra.

På vilket sätt är den trasig? Vad har hänt för er?

Har bara lirat nån timme på Steam så har inte sett detta ännu i spelet.

Du kan ställa in hur svårt prickskytte du vill ha i svårighetsinställningarna.
För mig handlar det AI-problemen mest om att de antingen fastar i buskage, tappar fokus och står och glor in i en vägg eller springer in i samma rum som mig men struntar i att attackera mig. Det sistnämnda har jag mest sett i co-op, då det verkar som att vissa fiender är låsta på min kompis, trots att jag är närmast. Det händer inte hela tiden, men det dyker upp av och till.

Medlem

Jag tycker fortfarande att 1:an är bäst i serien! När jag fick M91:an..magiskt👍och att man kunde lira online! Ahh minnen!!😁4:an var ok.

PZT
Medlem

Ne , tur det var på gamepass ,hade blivit besviken om jag köpt detta .
De äldre spelen är ju mycket bättre , det här känns mer som ett stealthspel med några sniperelement då och då , och oftast när man skall använda något utan ljuddämpare så blir halva området larmat . Inte vad jag hoppats på med 5 år imellan 4an och 5an ..

Medlem
Skrivet av Mirage:

De där 10 kronorna kan du upprepa mer eller mindre för alltid. Jag är inne på min tredje 10 kronorsperiod.

har du lust att dela med dig av hur du gör?

Medlem

Ja, köp för 10 kr, avsluta prenumeration. Vänta 0-3 månader, rinse and repeat. Det återkommer ofta. Jag provar alltid då och då. Jag har säkerligen 6 av 12 månader för 10kr.


signatur

I drank what?

Medlem

Nu har jag bara spelat ut den första banan men jag är nog ändå försiktigt pessimistisk. Jag älskade, verkligen älskade, SE3 och till viss del även SE4 men hittills är det som recensionen beskriver väldigt mycket inomhusmiljöer. 94 dödade på första uppdraget, varav 50 med den ljuddämpade pistolen och 35 med SMG. Sniper, någon?

Öppnar banorna upp sig mer framöver eller är detta någonting som upprepas genom hela spelet? Det bästa med de tidigare spelen var ju att köra på Sniper Elite eller Authentic och känna att man faktiskt behövde utnyttja mörker, buskage, ljud från den kringliggande miljön, minor och en massa annat smått och gott. Jag kan inte stoltsera med att vara bra på spel generellt men den strategiska biten var ju vad som gjorde att spelen stack ut från mängden, i mitt tycke. Att spela dem som en vanlig shooter, vilket jag gjort hittills, blottar ju ganska snabbt deras tillkortakommanden.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Öppnar banorna upp sig mer framöver eller är detta någonting som upprepas genom hela spelet?

Bana 3 är bara virvarr av smågator. Denna gillade jag inte. men på startplatsen finns gott om möjligheter att snipa på
(stängde av Axis Invation på denna banan för blev för rörigt, var rena stockholms blodbad efter varje invation)

Men överlag tycker jag banorna är bra balanserade där det gäller hitta nått sätt att maskera sina skott & finns bra platser att övervaka stora delar på

Är förnärvarande på bana 5, som i nuläget verkar vara största änsålänge.
Själv blir det mest pistol & closecombat kills,, men håller med,, för ett Sniperspel så är det väldigt lite sniper & väldigt mycket smygande.

Inaktiv

Har recensionsexemplaret upplåsta startpositioner? För annars måste man gå till dom punkterna i spelet och låsa upp allt eftersom.

Medlem

Håller på med sniper contracts: 2 för tillfället så lite nyfiken på detta. Är det väsentligt bättre än 4:an vilket jag har redan men inte hunnit testa.

Medlem

Nä... vad är detta för snedtramp Rebellion!?
Nu är jag på bana 3 och har tagit mig tid på varje bana men det är för få fiender och det är FÖR lätt att snipa även på Authentic, i vanliga fall träffar jag inte ett jota på Authentic eller Authentic Plus på 100+ meter men älskar att spela på den nivån men här är Authentic nästan som Cadet, vinden påverkar inte kulorna nämvärt och gravitationen verkar nollställd. Kan på 400m i princip sätta siktet i huvudet och träffar ändå dödligt om än kanske bröstkorg. I SE4 så gick detta inte alls.

AI är usel, långt ifrån SE4
Flera områden som är folktomma??!
En massa onödiga barriärer, en tät buske går för fan att ta sig igenom om det skulle krisa, sluta blockera min väg med små knähöga murar.
"Alla" fiender står o går för sig själva så det är aplätt att smyga fram å kniva för att sedan kniva nästa osv.

Inaktiv

Kanske mer Assassin Elite 5. Mindre sniping men jag gillar det. Har kört igenom kampanjen plus dlc (mer öppet där) nu.
Kört allt i co-op och vi har haft jättekul. Men jag gillade 4:an mer än 3:an. Del två var ju väldigt mycket korridorer vill jag minnas.
Vi har haft varsin bugg, jag föll genom backen och såg världen bli mindre och mindre tills jag dog. Polaren fick nån hicka med reloadanimationen så han bytte ammo nonstop.
Löste sig med att ladda upp autosaven.

Skribent
Skrivet av Patashnic:

Har recensionsexemplaret upplåsta startpositioner? För annars måste man gå till dom punkterna i spelet och låsa upp allt eftersom.

Nej, jag fick låsa upp dem själv.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Kilman:

Nej, jag fick låsa upp dem själv.

Ah ok, lät bara i texten som att du kunde välja själv där på andra kartan.

Medlem

Håller på att köra igenom spelet nu och när det är klart blir det omspel med finess.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Hmm är det värt lira sniper elite 4 eller ska man gå direkt på sniper elite 5. Hur är det med svårighetsgrader är man fri ändra när man vill?

Skribent
Skrivet av Shodan:

Hmm är det värt lira sniper elite 4 eller ska man gå direkt på sniper elite 5. Hur är det med svårighetsgrader är man fri ändra när man vill?

Jag tycker att både Sniper Elite 3 och 4 är bättre än femman. Du kan ändra svårighetsgrad när du vill.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Hmm är det värt lira sniper elite 4 eller ska man gå direkt på sniper elite 5. Hur är det med svårighetsgrader är man fri ändra när man vill?

Jag gillade verkligen SE3 och SE4 men blev riktigt besviken på femman. Hade rekommenderat något av de spelen istället

Inaktiv

Fyran är snäppet bättre än femman, trean är kul men sämre än både fyran och femman.
Tvåan kändes väldigt instängd om man nu ska ta med den.
Ettan har jag inte ens spelat.

Medlem

Nä fyfan, jag och polaren avinstallerade skiten.

När det blir närstrid och bökigt så suger detta spelet totalt, värdelös känsla, varje fiende tar en jävla massa skott att döda, och AIn är superkass

Snea totalt på tredje uppdraget, när man äntligen fick äkta sniperavstånd så gick det ju fan inte att träffa något, skott gick igenom fiender, träffade fel och fan massa (hade vind avstängt)

Skräpspel.

Medlem

Hur orkar folk spela detta? Det är så otroligt mediokert på alla sätt att man bara blir deprimerad och stänger av skiten.

Inaktiv

Håller på med att städa upp trofeérna, 70% nu på huvudspelet och 100% på dlc:n.
Har väldigt kul med det, spelar bara co-op med polaren. Authentic är snart klart.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Håller på med att städa upp trofeérna, 70% nu på huvudspelet och 100% på dlc:n.
Har väldigt kul med det, spelar bara co-op med polaren. Authentic är snart klart.

Har läst och hört så mycket skräp om femman, att det inte är ett sniperspel + massa hinder i en inte öppen värld.
Hur tyckte du spelet var jämfört med föregångaren? (Om du har spelar det)

Inaktiv
Skrivet av SolidWorks:

Har läst och hört så mycket skräp om femman, att det inte är ett sniperspel + massa hinder i en inte öppen värld.
Hur tyckte du spelet var jämfört med föregångaren? (Om du har spelar det)

Visst det är mer stealth och infiltration än tidigare, men det finns gott om ställen att skjuta långskott på.
Hört vissa som säger att det är få soldater men det är mellan 100-180 per bana, inte för få enligt mig.
Fyran är lite bättre och även svårare. Men jag tycker om att det har ändrats lite, tråkigt om det skulle vara identiskt.

Har spelat alla utom första.

Medlem

Börjat känna på 5:an.

Kul ändå att de tar ut svängarna. Nu har man ju gjort allt nytt i andra spel men det är ju mer än bara sniper elite 4 med nya kartor och bättre grafik iaf.

Stor karta så hann inte ens dra igenom första nivån.
Elite 4 känns ju mer fokuserat ned mindre kartor och ner specifika stängsel för att leda dig till rätt prickskytteadress. För hardcoresnipers så lär nog sniper elite 4 att vara att föredra.

12
Skriv svar