Horizon Zero Dawn blir Netflix-serie

Medlem
Skrivet av miffot:

På samma vis dem gör det mesta WOKE, netflix är kä'nda för förstöra serier/filmer för deras woke agenda.

Men kan du specificera hur de kommer göra just Horizon woke? Vad tror du de kommer göra för att ”förstöra” serien?

Medlem
Skrivet av Thane:

Men kan du specificera hur de kommer göra just Horizon woke? Vad tror du de kommer göra för att ”förstöra” serien?

Som med det mesta deras skit serier/filmer, du kan googla så förstår du vad jag menar, wokeflix is shit


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Som med det mesta deras skit serier/filmer, du kan googla så förstår du vad jag menar, wokeflix is shit

Buhuuuuu. Hoppas Aloy blir en transperson så du får gnälla mer om hur hemsk och inkluderande populärkulturen är.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av miffot:

Som med det mesta deras skit serier/filmer, du kan googla så förstår du vad jag menar, wokeflix is shit

Vill gärna veta vad DU tror att Netflix KOMMER göra med Horizon för att göra det woke. Inte vad en googling visar att de har gjort med andra projekt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vill gärna veta vad DU tror att Netflix KOMMER göra med Horizon för att göra det woke. Inte vad en googling visar att de har gjort med andra projekt.

Inte tror vet, helt säker att det är just vad dem kommer göra som dem gjort med annat, woke woke all they way


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Inte tror vet, helt säker att det är just vad dem kommer göra som dem gjort med annat, woke woke all they way

Så har du något exempel på hur de kommer förändra Horizon?

Medlem
Skrivet av Thane:

Så har du något exempel på hur de kommer förändra Horizon?

Karaktärerna,


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Karaktärerna,

På vilket sätt?

Medlem
Skrivet av Thane:

På vilket sätt?

Googla, så kan du läsa om den underbara skit woke kulturen


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Googla, så kan du läsa om den underbara skit woke kulturen

Jag undrar hur du menar att de kommer förändra karaktärerna. Det svaret hittat jag inte på Google.

Medlem
Skrivet av Thane:

Jag undrar hur du menar att de kommer förändra karaktärerna. Det svaret hittat jag inte på Google.

Dåså, då kan du räkna ut detta själv om du inte vet vad jag syftar på, lycka till i sökandet efter The woke


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Dåså, då kan du räkna ut detta själv om du inte vet vad jag syftar på, lycka till i sökandet efter The woke

Det är du som påstår att de kommer ändra något som varför ska jag googla om det?

https://horizonzerodawn.wiki.fextralife.com/NPCs+&+Characters

Här har du alla karaktärer i Horizon Zero Dawn. Alla möjliga kombinationer av hår-, ögon och hudfärg

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är du som påstår att de kommer ändra något som varför ska jag googla om det?

https://horizonzerodawn.wiki.fextralife.com/NPCs+&+Characters

Här har du alla karaktärer i Horizon Zero Dawn. Alla möjliga kombinationer av hår-, ögon och hudfärg

It Will be woke


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Dåså, då kan du räkna ut detta själv om du inte vet vad jag syftar på, lycka till i sökandet efter The woke

Är det inte enklare att skriva vad DU tycker istället för att hålla på att svamla och hänvisa till Google?

Som det ser ut nu så verkar du inte ha ett enda argument men håller på att "tjafsa" om att saker är "woke" ändå utan att kunna backa upp det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Är det inte enklare att skriva vad DU tycker istället för att hålla på att svamla och hänvisa till Google?

Som det ser ut nu så verkar du inte ha ett enda argument men håller på att "tjafsa" om att saker är "woke" ändå utan att kunna backa upp det.

saker är woke, det är ju bara kolla på serier/filmer histori som skrivs om i skiten för att "anpassas" till någon skit agenda som WOKE, inte mitt problem om inte ni fattar eller inte kan googla läsa till er detta, lycka till.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

saker är woke, det är ju bara kolla på serier/filmer histori som skrivs om i skiten för att "anpassas" till någon skit agenda som WOKE, inte mitt problem om inte ni fattar eller inte kan googla läsa till er detta, lycka till.

Om du inte klarar av eller vågar säga vad du tycker så är det väl bättre att inte ge sig in i diskussionen med en massa "ingenting-svammel"?

Dina inlägg håller pinsamt låg nivå.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om du inte klarar av eller vågar säga vad du tycker så är det väl bättre att inte ge sig in i diskussionen med en massa "ingenting-svammel"?

Dina inlägg håller pinsamt låg nivå.

Ogillar woke kulturen, tycker det är ganska tydligt läs svårigheter märker jag.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ogillar woke kulturen, tycker det är ganska tydligt läs svårigheter märker jag.

Det är tydligt att du inte gillar woke-kulturen, men det hade ju varit intressant att höra från dig med exempel hur du tycker Netflix förstör innehåll med sin woke-agenda Du har ju så starka åsikter om detta. Varför är det så svårt att förklara det för oss?

Medlem
Skrivet av Thane:

Så på vilket sätt tror ni att Netflix kommer göra Horizon woke?

Horizon är redan rätt Woke, vilket lär vara anledningen till att Netflix nappar på det. Och dom lär utan tvekan ta det ännu längre än spelserien.
Jag menar dom lyckades till och med göra He-Man woke, så har låga förhoppningar.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Horizon är redan rätt Woke, vilket lär vara anledningen till att Netflix nappar på det. Och dom lär utan tvekan ta det ännu längre än spelserien.
Jag menar dom lyckades till och med göra He-Man woke, så har låga förhoppningar.

Gillar inte heller politisk agenda nerkörd i halsen (lex last of us 2) men ser inget ”woke” öht. I horizon-serien. Av intresse får du gärna förklara vad som är woke i den serien?

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Horizon är redan rätt Woke, vilket lär vara anledningen till att Netflix nappar på det. Och dom lär utan tvekan ta det ännu längre än spelserien.
Jag menar dom lyckades till och med göra He-Man woke, så har låga förhoppningar.

Men någon har redan svarat i tråden att Horizon inte är woke för de gör det på ett bra sätt… hmmm 🤔

Medlem
Skrivet av miffot:

Haha woke woke woke woke

Skrivet av miffot:

Netflix och woke google

Skrivet av General White:

This^

Kan inte bli något bra av detta. Alls.

Grät när ni såg James Camerons Aliens första gången? Helt sjukt med så många starka kvinnliga och färgade karaktärer!

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Gillar inte heller politisk agenda nerkörd i halsen (lex last of us 2) men ser inget ”woke” öht. I horizon-serien. Av intresse får du gärna förklara vad som är woke i den serien?

Det är inte så farligt i Horizon, men det finns där i dialogerna mellan NPCer. "Sometimes even men listen bla bla" etc..
Kan se Netflix dra upp det till 11 i deras serie.

Medlem
Skrivet av employed:

Grät när ni såg James Camerons Aliens första gången? Helt sjukt med så många starka kvinnliga och färgade karaktärer!

Det är en rätt stor skillnad på Ripley och vissa andra kvinnliga karaktärer skapade idag. Starka kvinnor eller färgade är inte en dålig grej alls.
Men det blir problem om en karaktär känns skapad bara för att pusha en agenda. Typ Admiral Holdo, Mulan, Captain Marvel etc...

Om Aliens hade gjorts i worst possible Woke Netflix/Amazon style så hade Ripley redan varit bäst på allt utan förklaring eller träning.
Hicks som är en vit man hade inte varit ett love intresst eller mentor utan en klassic toxic male.
Ripley och Vasquez had sagt lines som: "girls get it done" Samtidigt som männen sjabblar bort sig eller bara är onda.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det är en rätt stor skillnad på Ripley och vissa andra kvinnliga karaktärer skapade idag. Starka kvinnor eller färgade är inte en dålig grej alls.
Men det blir problem om en karaktär känns skapad bara för att pusha en agenda. Typ Admiral Holdo, Mulan, Captain Marvel etc...

Om Aliens hade gjorts i worst possible Woke Netflix/Amazon style så hade Ripley redan varit bäst på allt utan förklaring eller träning.
Hicks som är en vit man hade inte varit ett love intresst eller mentor utan en klassic toxic male.
Ripley och Vasquez had sagt lines som: "girls get it done" Samtidigt som männen sjabblar bort sig eller bara är onda.

Snälla, förklara för mej vilken träning Ripley hade innan hon gick in i Alienboet och räddade Newt. Visst var hon militär men inte stridande. Mulan kom på 90-talet. Captain Marvel är från 70-talet. Folk som dej och andra som klagar på woke hade blivit lika kränkta om en film som Aliens kom ut idag. Konstigt nog så tycker "kränkta män på internet" att det är helt ok att tex Luke lärde sig flyga ett rymdskepp och spränga en hel bas på några dagar.

Medlem
Skrivet av employed:

Grät när ni såg James Camerons Aliens första gången? Helt sjukt med så många starka kvinnliga och färgade karaktärer!

Är dem bra skrivna är det en annan sak pojke lille, men är det intvingat så förstör det så mycket mera, sluta grina nu

Woke kulturen är total skit


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av miffot:

Är dem bra skrivna är det en annan sak pojke lille, men är det intvingat så förstör det så mycket mera, sluta grina nu

Woke kulturen är total skit

Så det räknas inte som "intvingat" så länge det är bra?

Lustigt hur kvinnor och färgade människor ränkas som intvingade när de finns med i film och andra projekt..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av employed:

Snälla, förklara för mej vilken träning Ripley hade innan hon gick in i Alienboet och räddade Newt. Visst var hon militär men inte stridande. Mulan kom på 90-talet. Captain Marvel är från 70-talet. Folk som dej och andra som klagar på woke hade blivit lika kränkta om en film som Aliens kom ut idag. Konstigt nog så tycker "kränkta män på internet" att det är helt ok att tex Luke lärde sig flyga ett rymdskepp och spränga en hel bas på några dagar.

Grejen med Ripley är att hon är iaf nyanserad. Hon är ingen perfekt krigare, och lär sig att använda vapen först en bra bit in i Aliens.
När Newt blir fångad är hon dock berädd på att offra allt för att rädda henne.
Hon har en arc där hon utvecklas som en karaktär.

Mulan på 90-talet är rätt så ofantligt annorlunda från live action remaken där Mulan är bäst på allt direkt.
Marvel 70-talet vs nya har jag ingen koll på dock.

Handlar inte om att bli kränkta. Handlar om att det är tröttsamt när skapare prioriterar agenda framför en bra story.

Dom hade redan etablerat att Luke kunde flyga rymdskepp, till skillnad från Rey. Att han spränger en hel bas är väl det ända riktigt heroiska han gör i New Hope och han gör delvis med "The Force"
Luke utvecklas genom serien och även misslyckas. Rätt stor skillnad jämnfört med Rey, som aldrig riktig misslyckas med något.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så det räknas inte som "intvingat" så länge det är bra?

Lustigt hur kvinnor och färgade människor ränkas som intvingade när de finns med i film och andra projekt..

Man märker ganska snabbt vad som är intvingat och bra skrivet.... Då det mesta är insyltat och dåligt skrivet nu för tiden, därefter påtvingat woke kultur skiten.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av miffot:

Man märker ganska snabbt vad som är intvingat och bra skrivet.... Då det mesta är insyltat och dåligt skrivet nu för tiden, därefter påtvingat woke kultur skiten.

Då är det ju dåligt skrivet för det är dåligt skrivet. Inte för att något är "woke".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar