Hela Bioshock-trilogin är nu gratis hos Epic

Robot
Hela Bioshock-trilogin är nu gratis hos Epic

De två remastrade första spelen och Infinite kostar inte en spänn.

#Bioshock, #Epic, #nyhetstips


Medlem

Sanslöst vad många spel vi fått av Epic


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

It's not a lake, it's an ocean

That is... epic!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har redan alla på Steam men oj.
Det här är ju kanonbra spel hela bunten, ni som inte har dessa bör verkligen tanka hem dom. 🙂

Medlem

Grattis framförallt till alla som inte fått uppleva bioshock-serien, ni har en sjuhelvetens trevlig resa framför er


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kanon. Kan tänka mig spela genom det igen.
Riktigt bra spel

Medlem

Tack tack!
Gratis är gott!

Medlem

Alltså epic biblioteket bara växer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot

Har inte spelat något DLC från Bioshock faktiskt så helt ok tajming på detta

Medlem

Man tackar! Det här är en spelserie som jag har velat ge mig på i mer än ett decennium


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Chefredaktör
Medlem

Det skall bli intressant och se om det kanske går att spela igenom remastered på Epic vs på Steam. På Steam så kraschar Bioshock ett alltid efter ca en timme och sparfilen blir korrupt så jag har aldrig lyckats komma längre. Men jag antar spelet är problemet och inte klienten. Worth a try iaf.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Har redan alla på Steam men oj.
Det här är ju kanonbra spel hela bunten, ni som inte har dessa bör verkligen tanka hem dom. 🙂

Samma här men kul för de som inte skaffat än!

Måste säga att sista 1/3 av 1:an är ganska repetativt och sänker betyget för mig (3/5). 2:an har jag bara försökt med handkontroll men det gick inte så bra då Bioshock fights kräver snabba reflexer i form av mus & tangentbord.

3:an har jag också bara testat men då med PS move på PS3, det gick bättre än med handkontrollen. 🙂 Dessvärre kom andra spel i vägen men det verkar som att 3:an är det bästa spelet (förutom inledningen på 1:an).

Medlem

Tack Epic!

Trots att spelbiblioteket bara växer på Epic så fortsätter jag att använda Steam.

Finns mycket att jobba med Epic game launchern....

Medlem

Nice, tänkte köpa igår. Tur jag lät bli 😀

Medlem

Är tvåan värd är spela?

Gillade remastrade ettan som jag spelade ut för ett par år sen. Särskilt efter att jag fick osynlighets-förmågan, för då kunde jag bara stå stilla när saker blev stressigt. Spelet blev mer som en walking sim då vilket passade mig bättre. Att skjuta är inte så kul, särskilt inte i det här spelet eftersom det var meckigt att byta vapen/magier samt att ljudeffekterna var keffa och småbuggiga.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har inte spelat något DLC från Bioshock faktiskt så helt ok tajming på detta

Minerva's Den till tvåan är något utöver det vanlig. Det ska du verkligen spela!!!

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Är tvåan värd är spela?

Jag körde precis igenom båda spelen i följd. Jag upplevde att två:an var bättre. Båda spelen har intressant story, men två:an har ändrat lite på passiva uppgraderingar och en av de större uppdateringarna är att du har plasmid:s och vapen framme samtidigt. Du kan även sikta ner längst med pipan (dock kan du inte använda plasmids när du gör det).

Min irritation var att de bytt plats på "default bindings" jämfört med första spelet. Borde dock inte påverka dig om det var år sedan du spelade.

Medlem

har trilogin på xboxen. den senaste på datorn. laddar ner 😁.

Medlem
Skrivet av WargH:

Det skall bli intressant och se om det kanske går att spela igenom remastered på Epic vs på Steam. På Steam så kraschar Bioshock ett alltid efter ca en timme och sparfilen blir korrupt så jag har aldrig lyckats komma längre. Men jag antar spelet är problemet och inte klienten. Worth a try iaf.

Jag har liknande problem. Äger alla 3 spel på Steam™. 1an o 2an funkar o lira men det nyaste BioShock: Infinite funkar betydligt sämre. Fps-en (frames) går ner mer o mer för att efter 1 timmes spelande bli helt ospelbart och jag tvingas starta om spelet för att få upp bilduppdateringen igen i ca 80 fps för att sedan börja sjunka igen. Timme efter timme...

O detta spel har inga manuella save, bara auto save, så jag var tvungen att lira om samma partier flera gånger vilket sabbade min upplevelse. Men jäklar vad cool storyn var alltså. Riktigt jäkla välskriven. Trist att utvecklaren lade ner. En av mina favoriter av devs. BioShock serien och SWAT 4 som de även gjort är tungviktare i branschen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag är konsekvent även när det tar imot och fortsätter att säga nej till Epic.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är konsekvent även när det tar imot och fortsätter att säga nej till Epic.

Snacka om järnvilja, respekt! ☝️🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Snacka om järnvilja, respekt! ☝️🙂

Det tar dock emot som fan men har jag sagt att jag inte ska skaffa det efter dom gjorde Metro exklusivt och försöker köpa sig marknadsandelar så vägrar jag.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelade igenom Bioshock för första gången för några månader sen. Förutom att miljöerna var rätt häftiga så tyckte jag det var rätt tråkigt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Det tar dock emot som fan men har jag sagt att jag inte ska skaffa det efter dom gjorde Metro exklusivt och försöker köpa sig marknadsandelar så vägrar jag.

Själv tänker jag att jag gärna får gratis spel av dem och fortsätter köpa mina spel på andra plattformar. Typ som Final Fantasy VII Remake Intergrade, jag verkligen önskar att jag hade spelet men just nu finns det bara på Epic Store och det duger inte för mig. Roffa åt dig bara!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar