Xbox Game Pass - Juni 2022 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2022 - Part 1

Så var det dags för juni månads första omgång spel till Xbox Game Pass. Då Xbox har sin Inte-E3-show den 12:e juni så lär det komma fler överraskningssläpp då dessutom

Till att börja med så får vi nöja oss med lite Ubisoft-mys i form av Assassin's Creed: Origins (dessutom med en del godsaker att hämta hem till spelet via XGP Ultimate Perks!) och For Honor som uppgraderas till For Honor: Marching Fire Edition som innehåller allt möjligt trevligt.

I övrigt blir det mestadels rymdspelstema med Chorus, Disc Room och dag 1-släpp av Spacelines from the Far Out men också en klassisk samling spel i Ninja Gaiden: Master Collection som vi får roa oss med i några veckor fram till nästa omgång spel.

Maj månads spel hittas här:
Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 1
Xbox Game Pass - Maj 2022 - Part 2

Nya titlar:

For Honor: Marching Fire Edition (1 juni, konsol+PC+cloud)

Ninja Gaiden: Master Collection (2 juni, konsol+PC)

Assassin's Creed: Origins (7 juni, konsol+PC+cloud)

Chorus (7 juni, konsol+PC+cloud)

Disc Room (7 juni, konsol+PC+cloud)

Spacelines from the Far Out (7 juni, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 juni: Darkest Dungeon, D&D Dark Alliance, Greedfall, Limbo, Worms Rumble.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Ninja Gaiden är en ruskigt bra serie. Assassin's Creed: Origins kanske den bästa installationen i serien (Cleopatra ). Problemet är ju bara att man har spelat allt detta bra innan. Ser mest fram emot Xbox & Bethesda Games Showcase!!!

Medlem

Kommer testa Chorus.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av psp123:

Kommer testa Chorus.

Samma här! Det var ett typiskt I'll wait for Game Pass-spel, så det har jag sett fram emot. Gillar de här lite lökiga rymdspelen.


signatur

Jump in.

Medlem

Ninja Gaiden var en av mina favoriter på Xbox, men jag spelade bara första delen. Kanske blir en genomspelning av hela samlingen under sommaren.

Jag ser också fram emot deras show i juni. Hoppas på några "Available right now on Xbox Gamepass!"-överraskningar.

Medlem

Är asscreed origins värt att spela om man missat det? har både gillat och inte på andra spel i serien.

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Är asscreed origins värt att spela om man missat det? har både gillat och inte på andra spel i serien.

Prova, det kostar juh inget att testa. Själv tycker jag det är ett av de bättre i serien.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tdoggahdogg:

Är asscreed origins värt att spela om man missat det? har både gillat och inte på andra spel i serien.

Riktigt trevligt enligt mig, fantastiska miljöer att utforska!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Riktigt trevligt enligt mig, fantastiska miljöer att utforska!

Ok gött! härliga miljöer är mysigt. Ska ju vara patchat för nya generationens konsoler också så ska nog ge mig in där ändårå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tdoggahdogg:

Ok gött! härliga miljöer är mysigt. Ska ju vara patchat för nya generationens konsoler också så ska nog ge mig in där ändårå.

Ja, gört! Spelade det så sent som förra hösten, stort spel men riktigt skoj. Med nya patchen så lär det vara oerhört trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Bra deal på Xbox Gamepass Ultimate för nya kunder.

"Köp 1 månad för 10,00 kr, få 2 månader kostnadsfritt"

https://www.xbox.com/sv-se/games/store/xbox-game-pass-ultimat...

Jag har inte koll på exakt hur det funkar med de två kostnadsfria månaderna. När jag tecknade GP Ultimate för några år sedan var det en liknande deal. Då betalade jag för en månad, och när jag aktiverade automatisk förlängning på prenumerationen förlängdes den med de två gratismånaderna. Kan tänka mig att det är något liknande nu.

1
Skriv svar