Snubbe bygger spelrum format som ett rymdskepp från Star Citizen

Robot
Snubbe bygger spelrum format som ett rymdskepp från Star Citizen

30 000 dollar för dröm-mansgrottan. Värt? Och hur skulle ditt rum se ut?

#spelrum, #star-citizen


Medlem

Som vanligt när star citizen nämns så blir det väl en shitstorm på chatten 🙄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Om du hade orimligt mycket pengar liggandes, hur skulle ditt spelrum se ut efter en omgörning? Skriv av dig i kommentarsfältet.

-Jag hade förmodligen inte lagt 300k på ett spelrum när folk svälter, men man lever ju bara en gång, so whatever floats your boat antar jag.

edit: mycket snyggt spelrum 👍


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Om du hade orimligt mycket pengar liggandes, hur skulle ditt spelrum se ut efter en omgörning? Skriv av dig i kommentarsfältet.

-Jag hade förmodligen inte lagt 300k på ett spelrum när folk svälter, men man lever ju bara en gång, so whatever floats your boat antar jag.

edit: mycket snyggt spelrum 👍

Hade du haft orimligt med pengar hade du kunnat jobba med välgörenhet och använda pengarna för att berika ditt liv.

Jag hade nog bara köpt den bästa hårdvaran på marknaden och ett fet hus vid en sjö borta från civilisationen

eld
Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Hade du haft orimligt med pengar hade du kunnat jobba med välgörenhet och använda pengarna för att berika ditt liv.

Jag hade nog bara köpt den bästa hårdvaran på marknaden och ett fet hus vid en sjö borta från civilisationen

Fast huset vid sjön kan vi ju redan räkna med att det ingår, vi pratar om vad du skulle bygga för spelrum i huset vid sjön!

Finns ju mycket potential med en utsikt från ett sånt hus!

eld
Medlem
Skrivet av Ellakk:

Om du hade orimligt mycket pengar liggandes, hur skulle ditt spelrum se ut efter en omgörning? Skriv av dig i kommentarsfältet.

-Jag hade förmodligen inte lagt 300k på ett spelrum när folk svälter, men man lever ju bara en gång, so whatever floats your boat antar jag.

edit: mycket snyggt spelrum 👍

Ännu roligare med kanalens tema:, mukbanga dig till rikedomar så du kan bygga ett spelrum för 300k medans folk svälter

Medlem

helvete vad jag hade gått loss på spelrummet om jag hade gott om stålar, men inte sådär ljust och vitt iaf, det blir jobbigt i längden. men skulle ju definitivt ha ett fönster med utsikt i bakgrunden om möjligt, inte bara vägg


signatur

//monster

Medlem

Hade jag haft sjukt med cash så hade jag gjort galna grejer som att bygga ett cool spelrum. Handla sexiga bilar o nyaste tekniken. Jag hade även skänkt cash till familj, vänner och folk i nöd. Det är ju givet när man har enorma summer pengar.

Angående detta perversa spelrum så var det rätt så coolt men alltför sterilt o stelt. Jag skulle göra mitt rum betydligt mysigare i inredningen och undvika psykiatri vita målningen helt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja man får hoppas han gillar spelet och att datorn kommer palla spelet när de väl kommer...

Medlem

Jag får väl slå ett slag för Elite Dangerous https://images.app.goo.gl/FeeTuEQ7w6SEFygV6

Medlem

Gillar konceptet. Vi med mer normala ekonomiska förutsättningar får kanske nöja oss med att göra vår egen värld i UE5 och ta på oss våra VR-headset när vi vill fly verkligheten 😄

Det här är förmodligen också något han kan dra av på skatten om youtubekanalen är hans levebröd, beroende på hur det fungerar där han bor.

Skrivet av Isso:

Jag får väl slå ett slag för Elite Dangerous https://images.app.goo.gl/FeeTuEQ7w6SEFygV6

Cool lösning, men att bygga om ett rum som ett rymdskepp med tillhörande automatiska dörrar ligger dock kanske på en helt annan nivå

Medlem

Han har förmodligen satt motsvarande summor på spelet också.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har inga stora anspråk. Bara ett eget rum, en mancave fylld med alla spel, konsoler, tavlor etc. Det är dessvärre omöjligt i vårt nuvarande hus, jag vill nämligen inte förvandla vårt gemensamma vardagsrum till ett pojkrum.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har inga stora anspråk. Bara ett eget rum, en mancave fylld med alla spel, konsoler, tavlor etc. Det är dessvärre omöjligt i vårt nuvarande hus, jag vill nämligen inte förvandla vårt gemensamma vardagsrum till ett pojkrum.

Jag hade tur på den fronten att jag har ett jobb som kräver att jag kan arbeta hemma och stänga en dörr om mig. Så vi valde bostad där det fanns ett extra rum. Så "Kontoret" är även min gaming mancave med tre gaming datorer och en mängd konsoler, kodlya med nördiga böcker om programmering, warhammer figurspels hobbyrum med målarstation och en mysig fotölj med fotstöd som både används till spelkonsoler men också till att läsa någon av de fantasy eller scifi böcker som finns på alla bokhyllor längs väggarna.

Sambon föredrar att jag nördar hemma än är ute och super på afterwork konstant så grottan har konstant haft tummen upp (Hon har i utbyte tagit upp betydligt utrymme med sina nu nära 200 par skor... Hon påstår att hon använt varje par minst en gång... Jag är tveksam, men håller käften för husefridens skull Så finns skogarderober som hänger överallt i sovrummet samt walkincloset)

Edit: Skall nämna att vi har två barn som har varsitt rum och de slipper bo i mina nörd grejjer eller i sambons nördiga berg av skor.

Medlem

En bäck med en sån där kinesisk bro över, några palmer, en tam tiger och lite medeltidsvapen och rustningar här och var för att knyta ihop allt

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har inga stora anspråk. Bara ett eget rum, en mancave fylld med alla spel, konsoler, tavlor etc. Det är dessvärre omöjligt i vårt nuvarande hus, jag vill nämligen inte förvandla vårt gemensamma vardagsrum till ett pojkrum.

Jag är lite i samma sits, har inget lämpligt rum över att nördbygga något i (vetefan om det hade fått grönt ljus här hemma ändå..). Har dock en stor tomt så det får kanske bli ett attefallshus/bolundare med mancave-prägel i framtiden.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Skuggsvept:

Jag är lite i samma sits, har inget lämpligt rum över att nördbygga något i (vetefan om det hade fått grönt ljus här hemma ändå..). Har dock en stor tomt så det får kanske bli ett attefallshus/bolundare med mancave-prägel i framtiden.

Det är också en lösning. Jag läser Retrogamer, och en person där har gjort precis så. Med fruns välsignelse. För mig är det inget alternativ, dessvärre, eftersom vår tomt är liten och det redan står ett stort förråd där som tar mycket plats.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv

Istället för att bygga fysiska sets, lära sig lite 3D så kan man knopa ihop egna VR-sets. Så länge man har nåt i klass med Valve Index eller bättre funkar det att använda som desktop

Det finns en Steam VR environment där man har ett litet rymdskepp som åker i hyperspace med cockpit & en säng längst bak. Tror den heter "Star Trek Inspired" eller nåt liknande.

Men det är klart man ska bygga en dungeon om man har plats! Ska ha ett lekrum med bollhav, det är kriteriet för att köpa hus

Inaktiv
Skrivet av Ellakk:

Om du hade orimligt mycket pengar liggandes, hur skulle ditt spelrum se ut efter en omgörning? Skriv av dig i kommentarsfältet.

-Jag hade förmodligen inte lagt 300k på ett spelrum när folk svälter, men man lever ju bara en gång, so whatever floats your boat antar jag.

edit: mycket snyggt spelrum 👍

Lägger du några pengar på välgörenhet nu?

Medlem

Han hade ju helt klart kunnat lägga lite mer stålar på kontroller (ratt, pedaler, joystick och extrakontroller där) - göra något/låta någon göra något custom, med multifunktionsdisplayer och knappar/reglage till så gott som allt möjligt, o.s.v. Visst, Logitechs high-end är väl inte kasst, men har man den budgeten kan man göra något häftigare.

Den välvda skärmen i all ära, men även den känns rätt tam jämfört med vad man hade kunnat göra - hade hellre sett fler mindre displayer och kontroller utspridda.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar