Lootlådor stoppar Diablo Immortal i Belgien och Nederländerna

Medlem
Skrivet av Ender:

Alltså, när jag tittar på denna och efterföljande videor och ser vilka mekaniker som spelet innehåller så känner jag bara ett stort "fuck this shit". Jag behöver inte ha det allra bästa, som 5-stjärniga gems och sånt, men bara att det där betalnings och lottosystemet ligger som en jäkla varböld i grunden för Diablo Immortal gör ju att min mobil får virusklåda vid blotta tanken på en installation

Jag ser framför mig hur det kommer bli ännu ett: Allting är jättelätt, kul och givande i början, men när du kommit upp dig så blir det svårare att få tag på alla de där resurserna du behöver för att uppgradera saker och komma vidare till den grad att kreditkortet skulle underlätta "spelandet".
Har jag fel så får ni gärna rätta mig...det här har jag ingen brådska med.

Ja, lite så. Hade tänkt köra igenom och få grepp om lore men tror jag faktiskt nöjer mig med en let's play eller liknande. Jag kommer precis som du avvakta och se vad som händer, de kan ju faktiskt ändra på F2P modellen men jag tvivlar ju på det när pengarna börjar rulla in.

Redaktör
Skrivet av ArlaOne:

Jag bor i Belgien och hade faktiskt sett fram emot att spela Diablo Immortal då jag, olikt många, tycker att Diablo 3 är det bästa spelet i serien och sett antydan att detta är liknande. Skulle mest spela Immortal för storien, som ändå verkar ok efter vad jag läst.
Kanske kan gå runt geoblockeringen på PC där det är lättare än på mobilen. Annars får jag väl se nån recap på YouTube framöver.

Hoppas annars att EU och/eller fler länder tar efter Belgiens syn på lootlådor så vi kan minska på problemet. EU-lagar har många gånger tidigare fått globala företag att göra bättre produkter, så varför inte detta också.

Det kan finns risk för ban om du drar hem det ändå, enligt detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan finns risk för ban om du drar hem det ändå, enligt detta.

Aj då, får väl vänta och se hur de faktiskt kommer hantera det. Tack för upplysningen!

12
Skriv svar