Här är sju minuters blixtsnabbt gameplay från Sonic Frontiers

Robot
Här är sju minuters blixtsnabbt gameplay från Sonic Frontiers

Den öppna spelvärlden ser öppen ut.

#Sega, #Sonic-frontiers


Medlem

Tror inte den där videon kommer öka hypen, utan tror den kommer ha motsatt effekt.

Sonic kändes emellanåt seg, det fanns inga fiender, det fanns inget objektiv att göra. Som många kommenterade på videon, så kändes det mer som ett Tech Demo. Tycker de borde ha väntat med videon tills de kunde inkludera lite story, inkludera fiender, inkludera quest eller questhub (om det finns quester dvs).

Nu kändes det bara som en lekpark där Sonic var helt själv, där det inte fanns något riktig anledning att göra något utav vad de visade. För mig så sänkte det hypen för spelet, och får Sonic 06 känsla.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Tror inte den där videon kommer öka hypen, utan tror den kommer ha motsatt effekt.

Sonic kändes emellanåt seg, det fanns inga fiender, det fanns inget objektiv att göra. Som många kommenterade på videon, så kändes det mer som ett Tech Demo. Tycker de borde ha väntat med videon tills de kunde inkludera lite story, inkludera fiender, inkludera quest eller questhub (om det finns quester dvs).

Nu kändes det bara som en lekpark där Sonic var helt själv, där det inte fanns något riktig anledning att göra något utav vad de visade. För mig så sänkte det hypen för spelet, och får Sonic 06 känsla.

Håller med blev lite fel när där är helt tomt, som ett tech demo som sagt

Medlem

Shit vad dåligt det ser ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

När jag tänker lite på det, så ser det ut som pitchvideon typ, som att en studio skickat denna till sega och sagt att så här kan _vi_ göra Sonic i 3d...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Helvete vad trist det där såg ut, noll Sonic-feeling. Hur har man misslyckats så kopiöst med musiken?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tragiskt. Känns som en 7 åring har lekt i Halo Forge och plaserat ut lite grejer där han tyckte det skulle passa..

Medlem

Nja, tyckte det såg ut att ha potential, även fast Sonic inte såg ut att passa in i spelvärlden.

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut om jag ska vara ärlig. Visst snygga miljöer och lite så men nääääeeeh

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Helvete vad trist det där såg ut, noll Sonic-feeling. Hur har man misslyckats så kopiöst med musiken?

Kanske för att de nuvarande utvecklarna aldrig har lirat de gamla Sonic spelen? Who knows....

It's not a lake, it's an ocean

Ser inte alls ut som ett Sonic-spel. Segt, en ointressant öppen värld. Som en tech-demo.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser ut som en sonicmod till Death Stranding typ. Alltid skeptisk till Sonic 3d men tror inte man ska totalsåga det innan man faktiskt sett vad det går ut på heller.

Medlem

Det där var nog den livlöstaste värld jag nånsin har sett. Bara skog, gräs och ruiner. Känns som man har kopierat allt från BotW och Death Stranding och glömt ge spelet en egen identitet.

När jag tänker på Sonic så är ju inte orörd natur och lågmäld pianomusik de första associationerna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker faktiskt det ser rätt så skoj ut. Världen känns dock lite konstig. Hade velat ha mer färgglada delar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

frame-raten droppade hela tiden

Medlem

Känns inte riktigt rätt, måste vara en väldigt tidig version som visas upp, inga mobs eller nåt och världen är äckligt tråkig. känns som Final Fantasy XV världen. Nej usch... om det är så här det ser ut när det släpps blir det tack men nej tack för min del.

Skribent

Det som slog mig mest var hur malplacerat mycket kändes. Det var som ett auto-genererat landskap i Unreal Engine som de sedan slängt in lite grinding-räcken och annat Sonic-relaterat i.

Medlem

Öppet och samtidigt tomt...
Gav ju verkligen inte mersmak och de sk pusslen? Gäsp...

Medlem

Hahaha, detta ser ju helt fantastiskt horribelt ut. Är detta ett skämt? Var är alla fiender? Vad fan går det ut på?

Spelet kämpar uppenbarligen med att hålla 30 fps (och misslyckas ofta), samtidigt som man ständigt tycks bjudas på pop in-effekter från helvetet. Spelet ser för tusan knappt ut som en PS4-titel. Pussel för fyraåringar och sömnframkallande självspelande moment i varje vrå av vad som ser ut att vara den mest tomma och generiska spelvärld som någonsin har designats. Nej tack.

1
Skriv svar