Dreamcast Mini, Saturn Mini övervägs men "en svår och dyr process"

Robot
Dreamcast Mini, Saturn Mini övervägs men "en svår och dyr process"
Medlem

Bara för att den är svår att emulera, kräver bättre mjukvara än vad sega säkert orkar lägga tid på för ett system som säkert kommer vara låst till 20 obskyra spel och säkert inget Street Fighter 3...

Förlåt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bara för att den är svår att emulera, kräver bättre mjukdvara än vad sega säkert orkar lägga tid på för ett system som säkert kommer vara låst till 20 obskyra spel och säkert inget Street Fighter 3... Seaman!

Förlåt.

Fixade det åt dig. Man behöver bara ett spel till Dreamcast.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bara för att den är svår att emulera, kräver bättre mjukdvara än vad sega säkert orkar lägga tid på för ett system som säkert kommer vara låst till 20 obskyra spel och säkert inget Street Fighter 3...

Finns några spel som känns som måsten som Sega kanske inte vill betala för. Street Fighter 3 som du säger, det första Soul Calibur, Resident Evil Code Veronica...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Fixade det åt dig. Man behöver bara ett spel till Dreamcast.

Låt mig räta till det åt dig. Skies of Arcadia. Behövs inget annat.

Medlem

Dreamcast hade uselt kopieringsskydd så man kunde bränna spel och tuta och köra med en mjukvaruloader som oftast låg först i ISOn. Inte för att jag någonsin gjorde det, vad tror ni om mig 🙄

Däremot var kontrollerna helt värdelösa för någon som är storlek fullvuxen. Var som att spela med en tvål ungefär. Fick beställa tredjeparts med gummerade joysticks från US and A. Och förlängningssladdar eftersom medföljande var typ 150 cm.

Medlem

aww det var en fin konsol med fina spel, kommer aldrig glömma när jag och polare i månader satt och lirade DoA flera timmar varje dag och spöa varandra =D Eller när första Phantasy star online kom och man skaffa 56k modem till maskinen för lira online ^^

It's not a lake, it's an ocean

Dreamcast Mini är en drömmaskin (!), men jag får helt enkelt fortsätta slita på min gamla konsol även i fortsättningen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bara för att den är svår att emulera, kräver bättre mjukvara än vad sega säkert orkar lägga tid på för ett system som säkert kommer vara låst till 20 obskyra spel och säkert inget Street Fighter 3...

Förlåt.

Problemet med Saturns kopieringsskydd är att de inte själva har kvar scheman för hårdvarulåset. De fanns en kille som "reverse engineerade" och det är det som gjorde det möjligt att emulera det. Uppenbarligen är det någon form av print som är vävd i skivorna som är super svår att komma runt.

Kontot avslutas

Jag skulle även vilja se en Master System Mini.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Undrar hur det går för Nintendo btw.
De sade ju också förra året att de var intresserade av att göra fler mini konsoler. (Men nämnde såklart inte vilken mini konsol)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Tycker samtliga "mini"-konsolerna är totalt menlösa då de ändå inte innehåller nån originalhårdvara eller ens en specialprocessor som kan hårdvaruemulera originalhårdvaran.

1
Skriv svar