Hideo Kojimas nästa - ett Xbox Game Studios-spel

Robot
Hideo Kojimas nästa - ett Xbox Game Studios-spel

Death Stranding-skaparen kryper i säng med Microsoft.

#hideo-kojima


Medlem

Ge mig åtminstone en ynka bild från spelet!

Avstängd

Märkligt att dyka upp och typ "Vi gör ett spel" .........sen inget mer. Jaha? Ok. Spännande!

Medlem

Troligen inte hans nästa spel. Han har själv sagt att han jobbar med två spel: Ett mindre experimentellt = troligen detta. Och ett större AAA = troligen death stranding 2 eller förhoppningsvis det där skräckspelet som läckte.

https://www.thegamer.com/hideo-kojima-two-games-big-challengi...

Testpilot

Vilken besvikelse när man visste att alla spel skulle komma ut inom ett år så blir det bara massa snack istället

Medlem

Lite mer hade de kunnat ge oss...

Btw
"Hoppat i säg"?
Saknas ett n där.

Medlem
Skrivet av General White:

Märkligt att dyka upp och typ "Vi gör ett spel" .........sen inget mer. Jaha? Ok. Spännande!

Samtidigt.. Är det någon som kan göra så och ändå bygga någon slags hype så är det Kojima


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Samtidigt.. Är det någon som kan göra så och ändå bygga någon slags hype så är det Kojima

Funkade med PlayStation när det gällde Death Stranding. "JAAAA BEST OF SHOW!?" kommer jag ihåg.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Funkade med PlayStation när det gällde Death Stranding. "JAAAA BEST OF SHOW!?" kommer jag ihåg.

När det utannonserades visades en trailer?

Medlem

Xbox, som vanligt, försöker göra anspråk på personer och verk som tidigare gjort Sony framgångsrika. Rena tjuvar helt enkelt utan någon förmåga att skapa något själva.

Redaktör
Skrivet av Solid_Snake13:

Xbox, som vanligt, försöker göra anspråk på personer och verk som tidigare gjort Sony framgångsrika. Rena tjuvar helt enkelt utan någon förmåga att skapa något själva.

Men nu tar du väl i ändå? Kojima gör ju ett helt nytt spel och det är inte alls spikat att det släpps enbart till Xbox. Sen finns en jäkla massa bra Xbox-serier: Forza, Halo, Gears of War, Sea of Thieves, med mera. Och i slutändan verkar alla aktörer i samma marknadsekonomi, så om nån betalar bättre är det bara att suga i sig eller bjuda högre.


signatur
Medlem

Nästan oavsett vad Kojima gör så är det intressant, så behövs inte ens visa nått från spelet för att skapa hype
Death Stranding var verkligen ett mästerverk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Men nu tar du väl i ändå? Kojima gör ju ett helt nytt spel och det är inte alls spikat att det släpps enbart till Xbox. Sen finns en jäkla massa bra Xbox-serier: Forza, Halo, Gears of War, Sea of Thieves, med mera. Och i slutändan verkar alla aktörer i samma marknadsekonomi, så om nån betalar bättre är det bara att suga i sig eller bjuda högre.

Både ja och nej Tomas. Självklart är det en överdrift att de inte skapat något alls. Halo, Gears och Forza är utmärkta spel och har varit trion som Xbox stoltserat med i 15 år.

Men mycket av det de håller på med just nu imponeras jag inte av alls. Visst är inte Kojimas spel nödvändigtvis inte exklusivt men kolla bara på hur han presenteras. Inget spel visas ens upp, det kan lika gärna vara ett flipperspel, men jäklar det ska visas upp att Kojima numera hänger hos oss. Ytterliggare exempel är som vid uppköpet av Activision när Crash Bandicoot ska hålla på och stoltsera med X-symbolen.

Vet inte, för mig klickar det bara fel när man på något sätt köpt sin framgång snarare än att ha skapat eller vårdat den själva.

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Både ja och nej Tomas. Självklart är det en överdrift att de inte skapat något alls. Halo, Gears och Forza är utmärkta spel och har varit trion som Xbox stoltserat med i 15 år.

Men mycket av det de håller på med just nu imponeras jag inte av alls. Visst är inte Kojimas spel nödvändigtvis inte exklusivt men kolla bara på hur han presenteras. Inget spel visas ens upp, det kan lika gärna vara ett flipperspel, men jäklar det ska visas upp att Kojima numera hänger hos oss. Ytterliggare exempel är som vid uppköpet av Activision när Crash Bandicoot ska hålla på och stoltsera med X-symbolen.

Vet inte, för mig klickar det bara fel när man på något sätt köpt sin framgång snarare än att ha skapat eller vårdat den själva.

Sony har ju också köpt exklusivitet, även från företag som inte historiskt är kopplade till Playstation.

Tror vi får finna oss i att marknaden ser ut så här. För att locka kunder har företagen gjort bedömningen att det är värt att betala för exklusiva titlar. Verkar inte fungera på dig, men kanske för andra.

Dex
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Funkade med PlayStation när det gällde Death Stranding. "JAAAA BEST OF SHOW!?" kommer jag ihåg.

Du tycker ärligt inte att det är rätt stor skillnad på att presentera ett samarbete med typ "Vi ska göra ett nytt spel, men vi kan inte säga någonting överhuvudtaget om det, varken titel, genre eller något alls och det ligger långt in i framtiden" Jämfört med att släppa en trailer?

Medlem

Vänta, vad är det för ljud? Jo det är nog maskinerna som flyttar målstolparna igen.

Redaktör
Skrivet av Solid_Snake13:

Både ja och nej Tomas. Självklart är det en överdrift att de inte skapat något alls. Halo, Gears och Forza är utmärkta spel och har varit trion som Xbox stoltserat med i 15 år.

Men mycket av det de håller på med just nu imponeras jag inte av alls. Visst är inte Kojimas spel nödvändigtvis inte exklusivt men kolla bara på hur han presenteras. Inget spel visas ens upp, det kan lika gärna vara ett flipperspel, men jäklar det ska visas upp att Kojima numera hänger hos oss. Ytterliggare exempel är som vid uppköpet av Activision när Crash Bandicoot ska hålla på och stoltsera med X-symbolen.

Vet inte, för mig klickar det bara fel när man på något sätt köpt sin framgång snarare än att ha skapat eller vårdat den själva.

Kojima är ett blytungt namn som gör hyllade spel, och har länge varit knuten till konkurrenten. Klart att Microsoft berättar att de inleder samarbete. Och Kojima själv är ju expert på att skapa nyfikenhet för sina spel. Jag ser inget konstigt i det.


signatur
1
Skriv svar