Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Om man hatade Until Dawn och mest spelade färdigt det för att få så många av de outhärdliga karaktärerna att dö - är The Quarry något att ha då?

Nä.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Om man hatade Until Dawn och mest spelade färdigt det för att få så många av de outhärdliga karaktärerna att dö - är The Quarry något att ha då?

Det beror väl lite på vad det var i UD man hatade , är det spelmekaniken så bör man hålla sig borta från detta spel. Ogillade man karaktärererna och dess klyschiga stil (vilket var ett medvetet val i homage till 80 tals skräck/splatter) så bör man kanske undvika det även fast jag inte ser karaktärna i TQ som lika klyschiga. Men är det mer ett generellt ogillande av UD (har svårt att förstå hur man inte kan gilla det men vi har ju alla olika smak) så bör man INTE lägga pengar på detta. Man borde nog hålla sig borta från samtliga av Supermassives titlar då de i mångt och mycket går i samma linje (även ifall jag håller UD och TQ fler nivåer över triologin).

Medlem

Spelas detta bäst med kontroll eller mus & tangentbord?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Nerox:

För oss tog det tre sittningar, kollade tiden en gång (står på savefilen när man ska ladda) då hade det varit 6 timmar 50 minuter speltid. Detta var på chapter 6-7 om jag inte minns galet så skulle gissa att det var 2-4 timmar kvar. Så säg 8-11 timmar, inte helt säkwr dock. Stressade inte igenom inte heller slöade helt (då de andra gärna ville ha lite tempo) . Försökte dock utforska så mycket jag kunde för att hitta ledtrådar och saker man kunde använda.

Såg någon som skrev på metacritic att den spelat igenom spelet på 2-3 timmar vilket för mig låter helt jäkla galet. Det låter helt osannolikt för mig ifall det är en blind genomspelning, möjligt ifall man vet exakt den snabbaste vägen , då kan man säkert kapa en hel del tid. Men att få ner det till 2 timmar låter fortfarande väldigt svårt.

Gör sig spelet bäst med kontroll eller tangentbord & mus?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Gör sig spelet bäst med kontroll eller tangentbord & mus?

Vet inte hur det är att köra det med mus och tangetbord då jag endast spelat det med kontroll. Det är mer en fråga om vad man själv föredra skulle jag gissa , det är inga problem att spela det med kontroll allafall. Så ifall du tror att du gillar spelet och du föredrar mus och tangetbord så kör på det, har du en kontroll tillgänglig så är det ju bara att plugga in den pch testa vilket du gillar bäst.

Medlem

Håller tummarna för att se spelet på GamePass

Medlem
Skrivet av Matthias:

Håller tummarna för att se spelet på GamePass

Det är väl inte helt omöjligt , hur är det med supermassives andra titlar (UD oxh triologin)? Dessa finns på ps+ (inte senaste i triologin ) så det är väl inte omöjligt att även TQ kommer dit tillslut. Det lär väl visserligen ta ett tag innan det sker.

12
Skriv svar