PS Plus-versionen av Resident Evil 7 kan inte PS5-uppgraderas gratis

Robot
PS Plus-versionen av Resident Evil 7 kan inte PS5-uppgraderas gratis

PS Plus-folket får öppna plånboken.

#playstation-plus, #resident-evil-7


Medlem

Fullt rimligt. Har du fått spelet i present så är det svårt att kräva att alla framtida tillägg ska vara gratis.

Ps plus collection var en gratis samling av ps4 spel, inte ps5 spel, fattar inte hur någon kan bli upprörd över detta.

One
Medlem

Självklart tycker jag

Medlem

Vill dem inte att folk ska spela bästa version möjligt? Snålt sa bull!

Medlem
Skrivet av maq777:

Vill dem inte att folk ska spela bästa version möjligt? Snålt sa bull!

Snålt att försöka få allt gratis.

Medlem

Varför skulle dom ge bort PS5 versionen gratis till folk som inte har betalat för PS4 versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag öppnar inte plånboken för ps plus. Känns ju rätt värdelöst, speciellt i sådana här sammanhang.

Skrivet av Neverwild:

Snålt att försöka få allt gratis.

Vad är gratis? PS plus? Näe.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Ps plus är väldigt generöst.
Spelat massa titlar helt "gratis" bla annat persona 5 och strikers.. ca 300 timmar där
Å listan är ärligt lång när det gäller grymma spel som helt enkelt hamnat mellan stolarna när dom var nya.

Medlem

Vad kostar PS5 uppgraderingen då? Lite surt att betala full pris för ett spel man redan spelat igenom på tjänsten. Kanske bättre köpa spelet på PC då och inte acceptera Sonys i många fall ockerpriser.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Vad kostar PS5 uppgraderingen då? Lite surt att betala full pris för ett spel man redan spelat igenom på tjänsten. Kanske bättre köpa spelet på PC då och inte gå med på Sonys ockerpriser.

Köper man spelet så har man en uppgradering gratis. Det är om man använder ps plus och spelar där så får man inte uppgraderingen. Alltså är det ju nu meningen att du ska köpa dina spel och inte prenumerera på någon plus tjänst. Sony har ju satt sig själva i klistret kan man säga.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Snålt att försöka få allt gratis.

Nää, jag bara förväntar mig att det ska funka som på GamePass. Alltid bästa versionen hem via SmartDelivery. Men Sony kontrar snart med bästa dealen ever: Betala högre månadskostnad och få spela demos gratis (muhahha)!

Medlem
Skrivet av maq777:

Nää, jag bara förväntar mig att det ska funka som på GamePass. Alltid bästa versionen hem via SmartDelivery. Men Sony kontrar snart med bästa dealen ever: Betala högre månadskostnad och få spela demos gratis (muhahha)!

Det är inte motsvarigheten till Game Pass man fått spelet av dock. Utan motsvarigheten till Xbox Live Gold.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Det är inte motsvarigheten till Game Pass man fått spelet av dock. Utan motsvarigheten till Xbox Live Gold.

Sant. Och därför kan man väl förlåta det lite. Men man får inte den fina känslan av att någon är givmild direkt.

Vill bara tillägga att vi väl inte vet om det är Capcom eller Sony som snålar...

Medlem

Dumt och snålt. Likadant med Uncharted 4.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot

Fullt rimligt då det är en ”gåva” för du prenumererar på ps+.

Om man äger spelet får du ju uppgraderingen gratis så förstår inte heller varför folk skulle gnälla över detta?!

”Men brorsan, nu finns det ju en större tårta på bageriet. Kan inte du gå och byta in den vi fick för att vi är stammisar till den större?”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av maq777:

Sant. Och därför kan man väl förlåta det lite. Men man får inte den fina känslan av att någon är givmild direkt.

Vill bara tillägga att vi väl inte vet om det är Capcom eller Sony som snålar...

Likadant med Gamepass. Snålt att dom inte bjussar på alla dlc också. Inte givmilda alls.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av maq777:

Nää, jag bara förväntar mig att det ska funka som på GamePass. Alltid bästa versionen hem via SmartDelivery. Men Sony kontrar snart med bästa dealen ever: Betala högre månadskostnad och få spela demos gratis (muhahha)!

Nu är det ju ps plus collection det gäller och inte ps plus prenumerationen.

Medlem

Känns som det är Playstation 5s följetong. Att man kommer skilja och mecka mellan Playstation 4-spel och deras uppdateringar, redan det första spelet på Playstation 5, Spindelmannen, hade ju det problemet.
"Aha, du äger spelet till Playstation 4, ja men då kostar det 100 kr för att få Playstation 5-uppdateringen!"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Likadant med Gamepass. Snålt att dom inte bjussar på alla dlc också. Inte givmilda alls.

Det händer faktiskt men absolut inte tillräckligt ofta (inte sällan i form av 'complete editions'). Men jag håller med, det borde vara mer lag än undantag. Det jag skrev ovan gäller även här: Vill dem inte att folk ska spela bästa version möjligt? Snålt sa bull!

Medlem

Dåligt att det ska kosta extra utöver månadsavgiften för tjänsten.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Varför skulle dom ge bort PS5 versionen gratis till folk som inte har betalat för PS4 versionen.

Det har de, via sin PS+ prenumeration.

Skrivet av NuZ:

Fullt rimligt då det är en ”gåva” för du prenumererar på ps+.

Om man äger spelet får du ju uppgraderingen gratis så förstår inte heller varför folk skulle gnälla över detta?!

”Men brorsan, nu finns det ju en större tårta på bageriet. Kan inte du gå och byta in den vi fick för att vi är stammisar och betalar för alla våra tårtor med en prenumerationsavgift till den större?”

Du missade en viktig del i ekvationen, jag rättade din mening åt dig.


signatur

I drank what?

Medlem

Vet inte vad jag tycker om det här. Som någon nämnde så måste man ju fortsätta betala för prenumeration för att ha tillgång till spelet så det borde väl kanske vara tillräckligt för att även få en uppdatering. Men Sony gillar att krångla till saker och ting, tyvärr.

Medlem

Om det innebär faktiskt arbete och kostnader för utvecklaren så fattar jag inte alls varför något bara ska ges bort oavsett om det är större uppdateringar, DLC eller något annat. Folk är så oerhört felprogrammerade att allt ska vara gratis nu för tiden att man konstant får massera sina tinningar till det börjar ryka om dom.

Medlem

Känns överlag som att det är Capcom som inte vill ge bort uppgraderingen gratis till prenumerationstjänsterna, en känsla som förstärks ytterligare efter att just RE7 togs bort från Game Pass några veckor före utannonseringen om en Next-Gen uppgradering.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Om det innebär faktiskt arbete och kostnader för utvecklaren så fattar jag inte alls varför något bara ska ges bort oavsett om det är större uppdateringar, DLC eller något annat. Folk är så oerhört felprogrammerade att allt ska vara gratis nu för tiden att man konstant får massera sina tinningar till det börjar ryka om dom.

Ingen har fått något gratis. Playstation Plus kostar pengar varje månad.

Skrivet av matt76:

Känns överlag som att det är Capcom som inte vill ge bort uppgraderingen gratis till prenumerationstjänsterna, en känsla som förstärks ytterligare efter att just RE7 togs bort från Game Pass några veckor före utannonseringen om en Next-Gen uppgradering.

Hah, tänkte inte på att det nyligen lämnade GP. Är nog inte ett sammanträffande nej.

Medlem

Kul hur de gröna krigarna alltid flockas till en sån här tråd för att spy galla på Sony, och det är inga problem med redaktionen. Men om vi blå krigare skriver nått likannde i xbox-trådarna så blir vi avstängda.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Kul hur de gröna krigarna alltid flockas till en sån här tråd för att spy galla på Sony, och det är inga problem med redaktionen. Men om vi blå krigare skriver nått likannde i xbox-trådarna så blir vi avstängda.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Kul hur de gröna krigarna alltid flockas till en sån här tråd för att spy galla på Sony, och det är inga problem med redaktionen. Men om vi blå krigare skriver nått likannde i xbox-trådarna så blir vi avstängda.

Skärp dig nu, det är ingen som har spytt galla över någon i den här tråden. Det är du som drar ner nivån när du delar upp folk i lag och fanboyar så hårt.

ZF
Medlem

Fast vad är det uppgradering "köper"? Om det nu gör det.

En extra avgift för att fortsätta spela hyrspelet uppgraderat är lite smånsålt helt klart, medan en uppgradering till en förbättrad ägd version vore ju istället rätt bra.

Oavsett vilket känns det märkligt att de eskalerar den här modellen samtidigt som Windows-portningarna. Lite hål i foten-varning på det långsiktigt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det har de, via sin PS+ prenumeration.

NJa kan inte påstå att du har köpt det om du har det via en prenumerationstjänst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar