Final Fantasy VII Ever Crisis ser fortfarande bedårande ut

Robot
Final Fantasy VII Ever Crisis ser fortfarande bedårande ut

Mobilexklusivt i nuläget. Vågar man hoppas på mer...?

#final-fantasy-vii, #final-fantasy-vii-ever-crisis


Medlem

Puh-leeeeease. Ge mig mer FFVII, ge mig detta! Sälj min plånbok!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Förstår inte riktigt vad jag läser. Är det en remake på ff7 till mobil? Och lite annat bråte?

Medlem
Skrivet av Tobis:

Förstår inte riktigt vad jag läser. Är det en remake på ff7 till mobil? Och lite annat bråte?

Det är ett nytt spel som utspelar sig i alla titlar inom Final Fantasy VII världen. Så man kommer spela igenom FFVII storyn men spin-off spelen kommer också bli integrerade i spelet.

Så jag uppfattat det iaf.

Medlem

Vill ju ja till Konsol. Vem fan vill spela på mobil. Hjärnsläpp av Squarenix

Medlem

Går den igenom alla spel i sjuan alltså? Det var mer än jag visste, trevligt! Överväger att köpa bara för sakens skull trots mobil utgåva. Kommer det till PC och annat efter år så ja, kanske köper dit också bara för att stöda Square Enix som mjölkar min favoritdel i Final Fantasy.

Gnällkuk

GIEF!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Blir det ett gratisspel men där man får betala för uppgradera spells etc?

Medlem

Ge oss det till Switch, tack.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Det är ett nytt spel som utspelar sig i alla titlar inom Final Fantasy VII världen. Så man kommer spela igenom FFVII storyn men spin-off spelen kommer också bli integrerade i spelet.

Så jag uppfattat det iaf.

Så har jag också uppfattat det. Men samtidigt så är det väl Nomura som styr detta skepp och då vet man ju varken in eller ut? Alla dessa olika spel på FF7-temat börjar verkligen likna kaosen i Kingdom Hearts nu.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Så har jag också uppfattat det. Men samtidigt så är det väl Nomura som styr detta skepp och då vet man ju varken in eller ut? Alla dessa olika spel på FF7-temat börjar verkligen likna kaosen i Kingdom Hearts nu.

Haha sant, jag älskar Kingdom Hearts men önskar de kunde hålla galenskapen till den serien. Lirar just nu igenom VII remaken och det är ändå ett sjukt bra spel imo. Vi får hoppas att framtida titlar blir bra, jag tror det även fast det möjligtvis kommer bli ganka annorlunda från originalet.

Medlem

Det här ser så jävla bra ut! Hoppas verkligen att dom ändrar sig och även släpper det till konsoler men annars är min plan att spela det på en apple TV med handkontroll.

Medlem

Detta är remaken jag ville ha när de announcade Remake:Integrade, Ever Crisis är så underbart perfekt!


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Man får väl köra det på Bluestacks i värsta fall.

Medlem
Skrivet av satarielmike:

Man får väl köra det på Bluestacks i värsta fall.

Hujedamig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är det HELA original FF7 eller bara utvalda delar från spelet + annat jox?

Om det är original FF7 + extra allt så är det awesome.
Om det bara är vissa episoder från originalet + add ons så är det meh.

Det ser ju jäkligt bra ut men vad innehåller det liksom?

Skribent
Skrivet av hero:

Är det HELA original FF7 eller bara utvalda delar från spelet + annat jox?

Om det är original FF7 + extra allt så är det awesome.
Om det bara är vissa episoder från originalet + add ons så är det meh.

Det ser ju jäkligt bra ut men vad innehåller det liksom?

Ingen vet än så länge?

Men rent grafiskt är det exakt så jag föreställde mig en remake till FF7.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här spelet verkar på sätt och vis vara mer den Remake jag ville ha.

Medlem
Skrivet av hero:

Är det HELA original FF7 eller bara utvalda delar från spelet + annat jox?

Om det är original FF7 + extra allt så är det awesome.
Om det bara är vissa episoder från originalet + add ons så är det meh.

Det ser ju jäkligt bra ut men vad innehåller det liksom?

Jag har fått för mig att det bara är olika episoder.

Medlem

Hade varit ett givet köp till switchen Men inte jättelockande på mobil

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag har fått för mig att det bara är olika episoder.

Ja, känns rimligare än att det är hela FF7. Speciellt eftersom det bara kommer på mobil. Ser bra ut men skulle vilja ha hela upplevelsen, annars blir det ganska ointressant.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Blir det ett gratisspel men där man får betala för uppgradera spells etc?

Ja det ska ju vara free to play, så orolig är man ju över vad det är man ska betala för.

Medlem

Som jag misstänkte så var det alldeles för bra för att vara sant. Istället för ett riktigt spel har det gjorts till ett "riktigt" mobilspel. Hade lika gärna kunnat heta Idle Final Fantasy VII. Uppdelat i små kapitel där det hoppas över en massa mellan dom så man får egentligen bara små glimtar av spelet och det mesta sköts automatisk så det handlar mest om att läsa text och hämta in en jävla massa "belöningar" mellan kapitlen. Och så en massa loot lådor och andra trevliga mikrotransaktioner.

För nån som inte har upplevt originalet eller remaken så kan det här väl vara ett hyfsat enkelt sätt att ta del av storyn men annars kan man hoppa över den här sörjan.

1
Skriv svar