Dice fokuserar på Battlefield 2042 – allt annat står på sparlåga

Medlem

När de försöker göra battlefield till ett annat typ av spel än det som gjort battlefield så populärt så går det åt helvete…det kan/kunde till och med vi idioter utanför inse, säger ju en hel del och vad det är för några som jobbar där inne.

Att spelet dessutom är halvhjärtat utvecklat gör ju inget bättre, märks att de som jobbar på det antingen är för dåliga eller bara inte bryr sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av fzusr:

För jäkla tragiskt hur Mirror's Edge hanteras

Mirrors Edge är ett roligt sidoprojekt som man kan jobba på när det går bra för BF.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Även om alla BF4's vapen inte va unik i sig, där en del kändes väldigt lik den andra...

De hade kunnat gjort likt MW-19 och gjort så att man använde en stomme typ M4 för att sedan bygga vad man ville.
M4an kunde bli en SMG, MG, Carbine, Long Rifle(M16) en LMG eller DMR eller allt där i mellan. Pinsamt att konkurrenterna ligger så pass långt före.

Medlem

Lol, som kidsen säger.

Det är mer än uppenbart att de gör så lite de bara kan utan att bli stämda åt h*lvete på den amerikanska marknaden. Dice/EA måste leverera till de som varit dumma nog att köpa de dyrare paketen där det ingår 4 uppdateringar. Så det är vad vi kommer att få se. 1 down, 3 to go. När den sista släpps så kommer de nog själva att ta död på spelet.

Det finns dock en "dark horse" som jag inte sett någon tala om... det faktum att EA förlorat licensen till kassakon "FIFA" (fotboll för er som inte visste det). Ni vet.. det där som EA talade om som en "evergreen" vid frågetillfället kring deras kvartalsrapport där de bortförklarade sitt totala misslyckande med BF2042. I princip så sa de att Battlefield inte är viktigt då det rullar in pengar från FIFA. Jag måste erkänna att jag är inte så lite skadeglad över att de tappat den licensen.

Om de nu skulle göra allt de kan för att fixa spelet.. varför är en pistol fortfarande farligare än en automatkanon? Varför har en liten fjanthelikopter hp som en 65 tons stridssvagn? Varför är hitreg i klass med en blind man med parkinsons sittandes på en tvättmaskin i full centrifug? Varför kan jag inte skriva till det andra laget? Varför kan jag inte tala med dem som sitter i samma fordon? Varför kan jag inte välja om jag vill vara gruppchef eller inte? Varför måste jag ladda om till en ny fake/virtuellserver (som kan vara i en annan världsdel, hej ping 50+) mellan varje match så all känsla av lag och sammanhållning försvinner?

Hade ea/dice den minsta hjärnkapacitet i styrelserummet så skulle de göra allt de kan för att fixa den brinnande sophögen BF2042, och just därför så kommer de inte att göra det.

Medlem
Skrivet av henkka:

Det är mer än uppenbart att de gör så lite de bara kan utan att bli stämda åt h*lvete på den amerikanska marknaden. Dice/EA måste leverera till de som varit dumma nog att köpa de dyrare paketen där det ingår 4 uppdateringar. Så det är vad vi kommer att få se. 1 down, 3 to go. När den sista släpps så kommer de nog själva att ta död på spelet.

Så lär det säkert bli. Några nya vapen och möjligen någon ny karta sen är det slut. Se bara på BFV, de la ner utvecklingen när spelet äntligen kom upp till ett bra skick med hyfsade banor. Dice övergav BFV för att fokusera på BF2042, nu väntar vi på annonseringen av BF6 i höst 😅

Medlem

De sista riktigt bra spelen var battlefield 2 och 2142. Har bara blivit nerdummat sedan dess.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Även om CoD har sina fel, så har de i varje fall anpassat mycket efter spelarnas smak. DICE gör det vanliga misstaget att tro att dom vet vad spelarbasen vill utan att ha någon direktkontakt. De är Bungie-light på det sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lägg ner hela spelet och gå ut med en ursäkt. Sen skapa ett riktigt Battlefield 6.

12
Skriv svar