Microsoft bekräftar att det råder brist på Xbox-kontroller

Robot
Microsoft bekräftar att det råder brist på Xbox-kontroller
Medlem

Det har varit mer eller mindre brist på xbox kontroller länge.
Jag hade en beställning på inet i november sen som bara sköts fram hela tiden.
Hade tur en gång att nån säljare på cdon hade i lager sen och beställde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har försökt köpa aslänge, det finns typ inte en enda i hela sverige.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jo, det har man ju tyvärr märkt. Tror dock att det ska funka att beställa från Xbox Design Lab, men det kostar ju lite extra också.

Medlem

Fick en från Xbox Design Lab idag.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tror dock att det ska funka att beställa från Xbox Design Lab, men det kostar ju lite extra också.

Jag tror dessutom att utlovad leveranstid är en månad...

NuZ
Testpilot

Design lab tog bara 1v för mig. Men då är det lite dyrare också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Min xbox one kontroll gick sönder nyligen (körde till pc),bytte till att köra min ds4 istället, funkar finfint.

Medlem

På tal om brist på konsoler. Gick in på min lokala mediamarkt häromdagen, och där hade de flera PS5or ute i butiken. De hade dock bundlat dem ihop med Horizon samt en extra kontroll för ca 6-7k kronor totalt, men det var ändå oväntat!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag har läst i flera onlinebutiker att det kommer in fler kontroller i lager mot slutet av juli.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Testpilot

Har haft lite koll på den senaste Xbox kontrollen till PC men har varit ej i lager i flera månader nu. Den är visserligen dyr men kan vara värt det.

It's not a lake, it's an ocean

Detta har ju lett till spekulationer om att det är en ny handkontroll (med nya funktioner) på gång. Men det kanske inte ligger något i de spekulationerna den här gången heller.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har också jagat xbox-dosa ett längre tag, ett år plus, har bara funnits elitekontroller att få tag i.

Medlem

Tur att jag valde från Design Lab.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Hoppas verkligen bolagen flyttar produktionen ut från Kina! Det är mkt tack vare de vi har leveransstörningar och inflation idag, kriget gjorde inte saken bättre men de kör fortfarande lockdowns konstant där våra grejer produceras och lastas ombord stora fartyg..

Medlem

Finns det något som det inte är brist på?

Hmm räkningar ifs.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Odee:

Har också jagat xbox-dosa ett längre tag, ett år plus, har bara funnits elitekontroller att få tag i.

Säkert på grund av bristen av vanliga kontroller man har sett flertalet reklamkampanjer för just elitkontrollen. Både från Xbox själva och Webhallen m.fl.

Medlem

Köpte på min på amazon med 1 eller 2 dagars leverans för ett halvår sedan typ, har det verkligen blivit så illa?

Medlem

Hade lite svårigheter att få tag i den trådlös Windows 10-adaptern här i början av året. Beställde sen till Elgiganten.

Medlem

Märkligt. Jag vandrade bara in på Mediamarkt och köpte en blå/vit variant. Jag bor iofs i Umeå, kanske inte många som spelar Xbox här.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Märkligt. Jag vandrade bara in på Mediamarkt och köpte en blå/vit variant. Jag bor iofs i Umeå, kanske inte många som spelar Xbox här.

Jag bor i obbola och man är ju lite för lat för att ta sig till umedalen så det kan ju också vara så att vi xbox-spelare i Umeå är lite lata?

Medlem
Skrivet av Bookman:

Jag bor i obbola och man är ju lite för lat för att ta sig till umedalen så det kan ju också vara så att vi xbox-spelare i Umeå är lite lata?

Ni i så fall, inte jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar