Cities: Skylines har sålt i 12 miljoner

Robot
Cities: Skylines har sålt i 12 miljoner

Och Simcity roterar i sin grav.

#cities-skylines


Medlem

Helt otroligt att EA tappade den bollen (också).

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Helt otroligt att EA tappade den bollen (också).

Hela den där grejen att ett sim city måste vara online som var en lögn och sedan att det var lite för litet typ... ea ljuger om sådant, samma med need for speed som MÅSTE vara online, shit vad det inte måste vara det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Önskar dock Cities Skylines 2 snart

Hade velat ha Sim Citys simulation, men Cities Skylines frihet och storlek på karta

Älskade Sim Citys uppgraderingsmekanism på byggnader

Medlem

Humblebumble tycks rea ut spelet i helhet (tydligen körde de en ännu grövre rea i början av månaden): https://www.humblebundle.com/store/search?sort=bestselling&se...

Spelet är då riktigt roligt. Dock ligger man back nittioåtta DLC:s.

Medlem

Tycker Som City fick lite väl dåligt rykte.

Medlem

Gillade det, men saknar den där "premium" känslan SimCity ändå hade. Skylines kändes lite "billigt".

Ser dock fram emot uppföljaren! Om den nu kommer nångång...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av totte1015:

Önskar dock Cities Skylines 2 snart

Hade velat ha Sim Citys simulation, men Cities Skylines frihet och storlek på karta

Älskade Sim Citys uppgraderingsmekanism på byggnader

Ta allt bra med Cities Skyline, fixa trafik ai, högre grafik (en 2a trots allt), och titta på modsen som finns för hitta verktyg spelare saknar i originalet. Många mods är ett måste för att spela spelet "effektivt", även om vanilla fungerar hyfsat bra

skg
Medlem

Vilka DLC skulle ni rekommendera att börja med? Tänkte om man skulle slå till på någon DLC på rean på Humble Bundle. Har för närvarande inga DLC alls till spelet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker Som City fick lite väl dåligt rykte.

Var väl för att de krävde online och kartorna var otroligt små och uppdelade? Längesen jag läste om det, men minns att det var en del grejer som inte lät bra vid release

Medlem

Varit ute i över 7 år nu. Dags för Cities Skyline 2...

Skrivet av skg:

Vilka DLC skulle ni rekommendera att börja med? Tänkte om man skulle slå till på någon DLC på rean på Humble Bundle. Har för närvarande inga DLC alls till spelet.

Det har varit blandat mottagande av de diverse tilläggspaketen, så kolla på Steam och se vilka som har tagits emot bäst.
Kan tänka mig Airports, Mass Transit, Park Life samt eventuellt Campus. Industries ser på pappret spännande ut, men det strular bara till trafiken ytterligare såvitt jag förstått, men vill man verkligen ha jordbruk så får man väl bita i det sura äpplet. Sen är After Dark överskattat, man får lite nya typer av byggnader som man kan zona, men det blir ju bökigt att bygga i spelet under nattetid.

Vilka mods har du? De gör ju spelet än bättre än de flesta tilläggspaketen.

Skrivet av Marooned:

Varit ute i över 7 år nu. Dags för Cities Skyline 2...

Håller med. Spelet blir ju bättre med alla tilläggspaket och moddar, men trafiken och den ekonomiska utvecklingen i spelet funkar ju inte. Jag hade en stad med 35 000 invånare, trafikstockning som om det vore Los Angeles, en arbetslöshet på 17% och en ekonomi som gick som tåget. Och på det så hade jag en jävla massa problem med att likbilarna aldrig lyckades komma fram i tid, så jag behövde ett flertalet krematorier.

Förstår inte varför de inte löser trafiken? Spontant kan man ju tycka att det borde fungera genom att ge alla lastbilar mer "last" att leverera, och att de tvingas "lasta av" när de når fram till sin destination. Nu vänder de ju bara och är tillbaka på vägarna så fort de når fram.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Helt otroligt att EA tappade den bollen (också).

Sim City 2013 var i många avseendet ett riktigt grymt spel med funktioner som inte finns i Cities som resurshantering, handel med en levande marknad osv.

Tråkigt att de hölls tillbaka av en riktigt skit-release och EA som krävde det ständiga onlineläget vilket gjorde att man inte kunde bygga ut sina städer som var tanken från början likt Cities.

Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Det har varit blandat mottagande av de diverse tilläggspaketen, så kolla på Steam och se vilka som har tagits emot bäst.
Kan tänka mig Airports, Mass Transit, Park Life samt eventuellt Campus. Industries ser på pappret spännande ut, men det strular bara till trafiken ytterligare såvitt jag förstått, men vill man verkligen ha jordbruk så får man väl bita i det sura äpplet. Sen är After Dark överskattat, man får lite nya typer av byggnader som man kan zona, men det blir ju bökigt att bygga i spelet under nattetid.

Vilka mods har du? De gör ju spelet än bättre än de flesta tilläggspaketen.

Ja industries ökar på trafiken rejält men samtidigt blir spelet väldigt mycket lättare med alla extra pengar du får in via industrierna.

Skrivet av blackidus:

Ja industries ökar på trafiken rejält men samtidigt blir spelet väldigt mycket lättare med alla extra pengar du får in via industrierna.

Jo, men spelet är ju knappast svårt. Annat än trafiken...

Medlem
Skrivet av noyart:

Ta allt bra med Cities Skyline, fixa trafik ai, högre grafik (en 2a trots allt), och titta på modsen som finns för hitta verktyg spelare saknar i originalet. Många mods är ett måste för att spela spelet "effektivt", även om vanilla fungerar hyfsat bra

Har du några tips på bra mods?
Va riktigt länge sen jag körde de sist men funderar på att testa på de igen

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja industries ökar på trafiken rejält men samtidigt blir spelet väldigt mycket lättare med alla extra pengar du får in via industrierna.

De gamla Sim City-spelen kunde iallafall erbjuda lite utmaning. I Cities så saknar man det.

Skrivet av Exxo:

De gamla Sim City-spelen kunde iallafall erbjuda lite utmaning. I Cities så saknar man det.

Verkligen. Utmaningen ligger i trafiken samt att få saker och ting att se snyggt ut. Inte lika mycket simulering i Cities Skylines som för ex Sim City 4. I CS kan man ju knappt få busslinjerna att fungera, men likväl drar man in pengar.

Medlem

helt rätt, jävligt bra spel, med alla dlc och moddar är det så överlägset allt annat som finns


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Instant:

Har du några tips på bra mods?
Va riktigt länge sen jag körde de sist men funderar på att testa på de igen

Jag känner mig rätt kvalificerad att svara på den här frågan! Så du får en lista av mig:

Traffic Manager: President Edition vilket är den viktigaste och mest nödvändiga modden du kan skaffa till Cities Skylines. Det förbättrar trafikupplevelsen enormt så som mer effektiv användning av körfält och möjligheten att sätta egna hastighetsbegränsningar på vägar.

City Vitals Watch som hjälper dig att hålla koll på tillgängligheten för elektricitet, vatten, fängelseplatser och andra samhällsviktiga funktioner

Node Controller Renewal är väldigt nyttig för det estetiska. När man bygger avfarter från en motorväg i Cities Skylines så ser det inte direkt naturligt ut, men den här modden ger dig massvis med alternativ att ge vägarna en mer naturlig look! Jag brukar även kombinera den med Intersection Marking Tool vilket låter dig rita egna vägmarkeringar och även spärrområden.

Precision Engineering ger dig en bättre overlay när du ska bygga dina vägar så att du kan bygga dem mer estetiskt tillfredsställande

Sista jag rekommenderar får bli Move it! Bara genom att trycka på "M" i spelet så kan du flytta alla objekt. Du kan flytta en byggnad du tycker står på fel plats eller en vägnod. Det finns så sjukt många funktioner i Move It, så skulle rekommendera att kolla på en instruktionsvideo för den. Men det gäller nog även för alla mods som jag rekommenderat...

Glöm inte att aktivera modsen i menyn också!

Medlem
Skrivet av Burrelito:

Jag känner mig rätt kvalificerad att svara på den här frågan! Så du får en lista av mig:

Traffic Manager: President Edition vilket är den viktigaste och mest nödvändiga modden du kan skaffa till Cities Skylines. Det förbättrar trafikupplevelsen enormt så som mer effektiv användning av körfält och möjligheten att sätta egna hastighetsbegränsningar på vägar.

City Vitals Watch som hjälper dig att hålla koll på tillgängligheten för elektricitet, vatten, fängelseplatser och andra samhällsviktiga funktioner

Node Controller Renewal är väldigt nyttig för det estetiska. När man bygger avfarter från en motorväg i Cities Skylines så ser det inte direkt naturligt ut, men den här modden ger dig massvis med alternativ att ge vägarna en mer naturlig look! Jag brukar även kombinera den med Intersection Marking Tool vilket låter dig rita egna vägmarkeringar och även spärrområden.

Precision Engineering ger dig en bättre overlay när du ska bygga dina vägar så att du kan bygga dem mer estetiskt tillfredsställande

Sista jag rekommenderar får bli Move it! Bara genom att trycka på "M" i spelet så kan du flytta alla objekt. Du kan flytta en byggnad du tycker står på fel plats eller en vägnod. Det finns så sjukt många funktioner i Move It, så skulle rekommendera att kolla på en instruktionsvideo för den. Men det gäller nog även för alla mods som jag rekommenderat...

Glöm inte att aktivera modsen i menyn också!

Wow, tack så mycket!

Det verkar ha hänt en del sen jag spelade sist, både när det gäller mods och spelet.
Det ska bli kul att testa igen

Medlem

Synd att det gick som det gick för SimCity. I grund och botten föredrar jag Maxis plojiga approach till stadsbyggare framför Skylines lite allvarligare framtoning.

(Men grattis Skylines! Alltid kul när en David slår en Goliat!)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Vill ha en tvåa med snyggare grafik och alla bra moddar integrerade.
Tjejen envisas fortfarande att spela med 200.000 moddar och att placera ut alla detaljer för hand och det gör att spelet går i 5fps...

Medlem
Skrivet av Instant:

Wow, tack så mycket!

Det verkar ha hänt en del sen jag spelade sist, både när det gäller mods och spelet.
Det ska bli kul att testa igen

Så lite så! När någon frågar om ens favoritspel så tar man chansen

Det finns sjukt många nödvändiga mods som gör spelet lättare eller mer bekvämt att spela. Är ju bara att sortera i workshopen på "Mods" och "All Time" så hittar du också mycket nyttigt

Det finns ju även en mod som automatiskt river övergivna byggnader. Kommer inte ihåg vad den heter, men den är värt att installera. Du hittar den säkert.

Medlem
Skrivet av Instant:

Har du några tips på bra mods?
Va riktigt länge sen jag körde de sist men funderar på att testa på de igen

Tyvärr inte, längesen jag spelade. Men jag rekomenderar att kolla in top modsen på steam. Mycket är extra verktyg för fixa trafik problem (dra om AIns väg val osv. Dom har problem med byta fil smart. Och andra trevliga verktyg som "move it"

Medlem

Tror ni att om Sim City (2013) hade släppts idag, att det hade blivit varmare mottaget med ständig uppkoppling till internet?
"Lär" ju ha släppts med mycket större kartor med om det vore idag

Skrivet av totte1015:

Tror ni att om Sim City (2013) hade släppts idag, att det hade blivit varmare mottaget med ständig uppkoppling till internet?
"Lär" ju ha släppts med mycket större kartor med om det vore idag

Nej, det var dåligt då och är dåligt nu. Sim City 4 däremot...

Medlem

Är ni osäkra på vilka DLCs ni ska köpa till så kan jag varmt rekommendera
"A city planner plays" och hansThe ultimate beginner guid serie.
Ny DLC i varje avsnitt. https://www.youtube.com/playlist?list=PLXdi-Ns7w3jjfNPMl836BK...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

1
Skriv svar