Den "nära på omöjliga" Switch-versionen av No Man's Sky släpps i oktober

Robot
Den "nära på omöjliga" Switch-versionen av No Man's Sky släpps i oktober

Blir enbart singleplayer "vid release".

#no-mans-sky


Medlem

Om de får detta att funka är det inget annat än svart magi.

NuZ
Testpilot

Svart magi! Fantastiskt spel också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra PR-avdelning:

"Det är omöjligt att porta"
"Vi klarade det (det var aldrig fråga om något annat, i sådana fall skulle vi ju vara helt superkorkade som företag). Kom och köp"

Internet: WOOOHAAAAA MAGI!

It's not a lake, it's an ocean

Fast detta kan ju bara inte bli särskilt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Fast detta kan ju bara inte bli särskilt bra.

Om det är gameplay från switch dom visar upp så vad är problemet? Ser ut att rulla på riktigt bra imao. Själv kommer jag köra det på steam decken

Medlem

Dom är bra på att programmera grafik.. Hello..

Fun fact han killen som vart rätt hatad efter han blivit rätt älskad.. Ni vet han typ Sean...
Tror jag var huvudsaklig grafikprogrammerare på 'Dark' till Playstation 2... Som folk dåtids var väldigt impad att det ens funkade på en Playstation 2.

Det är skillnad på vad en tajtjävel grafikprogrammerare kan få in på vad.. Och vad en annan kan.. Is my point.
Och han kan det där.


signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Om det är gameplay från switch dom visar upp så vad är problemet? Ser ut att rulla på riktigt bra imao. Själv kommer jag köra det på steam decken

Precis, det är ju switchversionen som rullar i trailern, jag tror personen kommenterade efter att enbart ha läst rubriken.

På Steamdeck rullar det sjukt bra!

Medlem

Galet kul spel. Att det är singel player är bara ett plus.

KoP
Medlem

Pff.. det går i princip att porta vad som helst till vad som helst. Allt hänger bara på optimering och hur mycket man är villig att offra när det kommer till utseende.

Jag menar Doom har ju t.o.m portats till C64'an.

╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av KoP:

Pff.. det går i princip att porta vad som helst till vad som helst. Allt hänger bara på optimering och hur mycket man är villig att offra när det kommer till utseende.

Jag menar Doom har ju t.o.m portats till C64'an.

╮(′~‵〞)╭

Doom har dock portats till allt, till och med Lego-bitar.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Doom har dock portats till allt, till och med Lego-bitar.

Fast de flesta av de där "portningarna" är ju "bara" en skärm i olika utföranden, t.ex. ett graviditetstest, eller en mini-skärm i en 3D-printad Lego-kub, med själva Doom körandes på en PC.

Men, visst är det imponerande oavsett

Medlem

Trevligt, blir nog ett av få "nya" Switch-spel jag köper i år.

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

Pff.. det går i princip att porta vad som helst till vad som helst. Allt hänger bara på optimering och hur mycket man är villig att offra när det kommer till utseende.

Jag menar Doom har ju t.o.m portats till C64'an.

╮(′~‵〞)╭

Det är lite skillnad mellan en portning och en situation där man bygger om spelet och motorn för en plattform, ibland så brukar man ta en första titt på ett spel och försöka klura ut om det kommer vara möjligt eller inte.

Tror nog de flesta tänkte att no mans sky skulle vara svårt att få att rulla bra på switch.

Digital foundry kommer nog instämma på "den omöjligt portningen"

Medlem
Skrivet av eld:

Precis, det är ju switchversionen som rullar i trailern, jag tror personen kommenterade efter att enbart ha läst rubriken.

På Steamdeck rullar det sjukt bra!

Okey... Jag är glad att jag inte kommer köpa det på switch utan köra det på steam deck. Rullar i 20-25fps som det känns nu

https://youtu.be/t2BtYAqO008

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Okey... Jag är glad att jag inte kommer köpa det på switch utan köra det på steam deck. Rullar i 20-25fps som det känns nu

https://youtu.be/t2BtYAqO008

Tycker det ser ut att rulla bra där! Men Steamdeck är ju såklart ett monster jämfört med switch, har man en Steamdeck så är det det enda alternativet! 😂

1
Skriv svar