Ubisofts vd sänker sin egen lön med 3,3 miljoner kronor, efter dåliga Ubi-resultat

Robot
Ubisofts vd sänker sin egen lön med 3,3 miljoner kronor, efter dåliga Ubi-resultat

Yves Guillemot tog beslutet helt på egen hand.

#ubisoft


Medlem

Jag önskar också att jag kunde bestämma min egen lön. Ska fråga chefen ifall det går bra

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag önskar också att jag kunde bestämma min egen lön. Ska fråga chefen ifall det går bra

Det är nog inte så svårt att få igenom,om du också vill sänka din lön med 30%.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Det är nog inte så svårt att få igenom,om du också vill sänka din lön med 30%.

Jag tänkte säga att jag vill ha samma lön som ubisofts VD, men jag är ödmjuk och tänker föreslå den lön han har nu efter sänkningen och inte den lön han hade innan.;)

Medlem
Citat:

310 000 euro, vilket motsvarar ungefär 3,3 miljoner dollar

Jösses, vad euron har ökat i värde.

"Yves Guillemot gör det med en tredjedel; 310 000 euro, vilket motsvarar ungefär 3,3 miljoner dollar."

Det borde rimligtvis vara 3.3 MSek? Eller har euron rusat mot dollarn sista dagarna?

Glad midsommar!

Medlem
Skrivet av Akronym:

Det är nog inte så svårt att få igenom,om du också vill sänka din lön med 30%.

🙌🤣

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jösses, vad euron har ökat i värde.

Det är närmare 40.000 miljarder kronor.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det är närmare 40.000 miljarder kronor.

Men inte mer än 12 000 v-bucks!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det är närmare 40.000 miljarder kronor.

Hur många FIFA points är det?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det är närmare 40.000 miljarder kronor.

Räcker väl till ett par 5-stjärniga gems i Diablo Immortal

Medlem

Bra strategi att som VD köra ett företag i botten och sedan gå in och köpa upp det till underpris.

Jag mejlade för den delen Mr. Guillemot för typ ett halvår sedan men fick inget svar. Inte för att jag förväntade mig det heller.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det är närmare 40.000 miljarder kronor.

Kommer alltid vara en klassiker


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Stackars VD


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jösses, vad euron har ökat i värde.

Hehe ja. Här är det givetvis felaktigt skrivit då dollarn och euron mer eller mindre är värda lika mycket för närvarande. 1 dollar =0.95 euro i skrivande stund.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Medlem

Fint utspel.
Har alltid undrat om de som argumenterar för att VDs ska få så hög lön som möjligt annars skulle ingen vilja bli VD.
Anser de också att man ska få "avgångsvederlag" när man väl kör företaget i botten och får kicken? Hur motiverar dom det då?
"Oj synd om karln. Han kommer aldrig få något VD jobb längre. Låt oss ge honom en några mille till"

1
Skriv svar