Rykte: Cal Kestis från Star Wars Jedi: Fallen Order får en egen tv-serie

Robot
Rykte: Cal Kestis från Star Wars Jedi: Fallen Order får en egen tv-serie

Disney kan vara intresserad av att göra en tv-serie med Cal Kestis.


Medlem

Längtar mest efter Star Wars: Nien Nunb.
Skämt åsido, jag gillar star wars och har haft det trevligt med de serier som har kommit än så länge, men det känns redan nu som att idéerna börjar tryta lite och alla karaktärer behöver verkligen inte en egen spinoff. Ser hellre Cals historia berättas vidare i spelform (som den ju ska göra också). Nåja, man måste ju inte titta å andra sidan.

Medlem
ZF
Medlem

Även kaffeautomaten som skymtar förbi strax innan sprängning av dödsstjärnan ska tydligen få en egen miniserie.

Trodde aldrig den skulle klara sig. Men ska bli spännande att äntligen få reda på hur.

Medlem

😴 Cal Kastis är ju typ den fulaste och mest oinspirerande karaktären i sw historia. Bra spel dock.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Cal Kestis*

Kall Festis!

Medlem

Varför George, varför?!
Disney förstör det du byggde upp. Så himla sorgligt att beskåda.

Quake-konnässsör

De mjölkar kon, ganska tom. Går en sak bra ska det implementeras i sjutton andra saker

Men ja, varför inte, tror inte det kommer bli bra, men...

Låt spelet ha sin värld, och låt serierna få ha sin... Blir jävligt svårt och försöka göra spelen eller serien mer unikare.

Medlem

Jag känner att det redan är för många star wars serier och filmer, det känns som att kvaliten är dalande.
Mandalorian är jättebra.
Bobba helt okej men Kenobi var en besvikelse, så jag ser inte fram emot ytterligare serier just nu..

Det är samma med marvel studios, kvaliten är dalande sen sista avengers filmen

Medlem

Hade hellre sett en serie med Kyle Katarn. Han förtjänar sin plats i canon.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Therant:

Varför George, varför?!
Disney förstör det du byggde upp. Så himla sorgligt att beskåda.

Vad byggde han upp? De första 3 filmerna var halvbra för sin tid. Han släppte ju episode 4-6 först för att manuset var så dåliga för de första 3 filmerna. Tekniken fanns inte där och när den kom så släppte han 1-3 som var ännu sämre än 4-6 förutom 3an som har en del coola saker. Han sålde det för att han inte kunde göra nåt bra utav det. Disney har ju släppt fler filmer/serier på 5år än han gjort under 40 år och de första Disney gjorde var faktiskt bättre än något av det han gjorde egentligen. Det är ju mer kult än bra... Bara för att det är Star Wars behöver det inte vara som det gamla. Tycker inte som de flesta att Disney förstört varumärket utan tvärt om utvidgat det till något helt annat.

Hela Star Wars bygger ju på massa fanboys. Och nej det var inte bättre förr i detta fallet imao.

Skribent
Skrivet av Mox+:

Cal Kestis*

Jävlaat vad problem jag har att stav det här namnet ser jag. Men nu tror jag det är rätt?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av robbis:

Vad byggde han upp? De första 3 filmerna var halvbra för sin tid. Han släppte ju episode 4-6 först för att manuset var så dåliga för de första 3 filmerna. Tekniken fanns inte där och när den kom så släppte han 1-3 som var ännu sämre än 4-6 förutom 3an som har en del coola saker. Han sålde det för att han inte kunde göra nåt bra utav det. Disney har ju släppt fler filmer/serier på 5år än han gjort under 40 år och de första Disney gjorde var faktiskt bättre än något av det han gjorde egentligen. Det är ju mer kult än bra... Bara för att det är Star Wars behöver det inte vara som det gamla. Tycker inte som de flesta att Disney förstört varumärket utan tvärt om utvidgat det till något helt annat.

Hela Star Wars bygger ju på massa fanboys. Och nej det var inte bättre förr i detta fallet imao.

Jag är beredd att hålla med i mycket här faktiskt. Lucas må ha visioner och vara bra på special effekter, men han är usel på att skriva dialog och en usel regissör. Folk glömmer att de bästa SW-filmerna har inte han själv regisserat och även haft hjälp med manus. The Empire Strikes Back stod ju Irvin Kershner, Leigh Brackett och Lawrence Kasdan bakom. Return of the Jedi så var han bara med på ett hörn med manus, men hade hjälp med resten. Sen när han själv tog alla rollerna i prequel-trilogin såg man snabbt Lucas stora svagheter. Vilket i stort var allt förutom just special effekter.

Sen kan även jag kritisera nya trilogin då det är rätt klart att de aldrig hade en rödtråd att följa, men däremot serierna under Disney tycker jag har varit mer än ok. Mandalorian helt klart bäst av dem alla.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När poletten väl trillar så slår den hårt..
Spelade igenom spelet, och började kolla på Gotham ett tag efter..
Han har känts så jobbigt bekant men inte kunnat placera honom och nu när jag läser det så gråter jag nästan av lättnad när sandsäcken träffade mig i ansiktet..

Medlem
Skribent
Skrivet av Alienfood:

När poletten väl trillar så slår den hårt..
Spelade igenom spelet, och började kolla på Gotham ett tag efter..
Han har känts så jobbigt bekant men inte kunnat placera honom och nu när jag läser det så gråter jag nästan av lättnad när sandsäcken träffade mig i ansiktet..

wait? Är han med i Gotham??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Vad byggde han upp? De första 3 filmerna var halvbra för sin tid. Han släppte ju episode 4-6 först för att manuset var så dåliga för de första 3 filmerna. Tekniken fanns inte där och när den kom så släppte han 1-3 som var ännu sämre än 4-6 förutom 3an som har en del coola saker. Han sålde det för att han inte kunde göra nåt bra utav det. Disney har ju släppt fler filmer/serier på 5år än han gjort under 40 år och de första Disney gjorde var faktiskt bättre än något av det han gjorde egentligen. Det är ju mer kult än bra... Bara för att det är Star Wars behöver det inte vara som det gamla. Tycker inte som de flesta att Disney förstört varumärket utan tvärt om utvidgat det till något helt annat.

Hela Star Wars bygger ju på massa fanboys. Och nej det var inte bättre förr i detta fallet imao.

Hahaha ok! Det får du absolut tycka.
Jag tycker Disney förstör allt de rör, ska du försvara dem mer nu?

Inaktiv
Medlem

Folk får gärna klaga och gråta om de vill, det har de all rätt att göra. För mig har det aldrig varit roligare att vara Star Wars-fan än nu. Star Wars är inget heligt som man ska dyrka och bevara som någon slags dammig gammal bibel. Det är ett universum som ska utforskas och byggas vidare på. Visst kommer det bli diverse snedsteg för somliga, men jag är glad att Star Wars-franchisen nu är så aktiv, och Disney förvaltar arvet bra. Speciellt med Dave Filoni och Jon Favreau.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Folk får gärna klaga och gråta om de vill, det har de all rätt att göra. För mig har det aldrig varit roligare att vara Star Wars-fan än nu. Star Wars är inget heligt som man ska dyrka och bevara som någon slags dammig gammal bibel. Det är ett universum som ska utforskas och byggas vidare på. Visst kommer det bli diverse snedsteg för somliga, men jag är glad att Star Wars-franchisen nu är så aktiv, och Disney förvaltar arvet bra. Speciellt med Dave Filoni och Jon Favreau.

Jag gillar nog att de verkar gå serievägen med SW. Känner inte att det behövs fler filmer. Istället så finner jag det intressant att det utforskas i andra ställen och andra karaktärer under de olila perioderna som filmtrilogierna utspelas.

Personligen så tycker jag Cal var sjukt ointressant karaktär (kunde ju inte ens stava namnet rätt haha), men däremot tiden när allt utspelas är intressant. Imperiet i som peak och alla jedis jagas som hundar. Rebellerna börja formas etc, det finns mycket som går att göra under denna period.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar nog att de verkar gå serievägen med SW. Känner inte att det behövs fler filmer. Istället så finner jag det intressant att det utforskas i andra ställen och andra karaktärer under de olila perioderna som filmtrilogierna utspelas.

Personligen så tycker jag Cal var sjukt ointressant karaktär (kunde ju inte ens stava namnet rätt haha), men däremot tiden när allt utspelas är intressant. Imperiet i som peak och alla jedis jagas som hundar. Rebellerna börja formas etc, det finns mycket som går att göra under denna period.

Japp, de visade ju redan med Clone Wars och Rebels att serier var rätta vägen att gå

Gällande filmer var ju 7, 8, och 9 lite hipp som happ, men sen fick vi Rogue One, och till och med Solo, som jag tycker visade att filmer även de har sin plats om det görs rätt.

Även serietidningarna tycker jag håller passligt hög klass nu för tiden med väldigt mycket att läsa om man får mersmak!

Hoppas spelen som är på väg håller måttet. Cal var även för mig lite ointressant, så jag spelade aldrig färdigt spelet… Spel har ju potential att vara det bästa berättarformat, så jag hoppas på ett nytt KotOR-like med samma cineastiska presentation som Mass Effect

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar nog att de verkar gå serievägen med SW. Känner inte att det behövs fler filmer. Istället så finner jag det intressant att det utforskas i andra ställen och andra karaktärer under de olila perioderna som filmtrilogierna utspelas.

Själv hoppas jag på att dem öppnar upp ett helt nytt kapitel i SW universumet. Är rätt uttjatat att allting i nuvarande SW kretsar kring Skywalker epoken. Skapa istället något helt nytt i en galax som inte tillhör imperiet/Republiken eller hoppa fram i tiden några hundra eller tusen år så man kan få en färsk start.

Medlem

Jag hoppas det förbli ett rykte. Håll honon som spelkarakär. På inget vis ett vinnande koncept för en tv-serie, snarare idé-torka. Andor lär fylla den tids-eran bra nog.

Medlem

Disney gör verkligen allt de kan för att hålla Star Wars relevant. Men allt de gör i min mening är film efter film som blir sämre för varje nytt bidrag, Med Solo som det absoluta magplasket. Deras serier går så sjukt mycket på tomgång, lever enbart på nostalgi och är fullproppade med tomt innehåll så maken till dålig uppfinningsrikedom går ej att finna. Iof jobbar ju alla företag såhär idag, släpper om samma spel, om och om igen i nya "gyllene" förpackningar.
Tur att det finns vissa indiepärlor som förgyller vardagen med nått kreativt.

Medlem

Han får gärna göra något inspel i Kenobi serien men ser helst att man inriktar sig på någon annan tidsepok för nya serier nu.

Medlem

Snubben heter nästan kall festis och bär en mexikansk poncho, say no more!!!!

Medlem

Snälla nej! Disney är ytterst sämst på att göra Star Wars i dagsläget. Dom kommer förstöra hela spelet om det gör en serie.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Therant:

Hahaha ok! Det får du absolut tycka.
Jag tycker Disney förstör allt de rör, ska du försvara dem mer nu?

Nej jag är klar!

Medlem
Skrivet av Striva:

Själv hoppas jag på att dem öppnar upp ett helt nytt kapitel i SW universumet. Är rätt uttjatat att allting i nuvarande SW kretsar kring Skywalker epoken. Skapa istället något helt nytt i en galax som inte tillhör imperiet/Republiken eller hoppa fram i tiden några hundra eller tusen år så man kan få en färsk start.

De håller på för full med High Republic. Typ 500år innan. Första tv-serien Acolyte om det kommer nästa år, men redan nu finns det ett stort antal böcker och comics.

Medlem

Ja för det är ju nåt vi behöver mer av i Star wars, Jedi:s, Sith och the fakking Force.
Så innerligt trött att allt med Star wars ska ha med Jedi/Sith i nån form. För att vara en mindre del av samhället, tills de blev utrotade, så verkar det finnas Jedi:s precis överallt hela tiden.
Man verkar ju inte kunna landa på en enda planet i galaxen utan att stöta på en Jedi/Sith eller nån sabla unge som är force sensitive.

Inte ens de där anime studios, som fick göra sin egen tolkning av Star Wars, kunde låta bli att ha Jedi/Sith i vart enda avsnitt.

12
Skriv svar