Fall Guys har nått 20 miljoner spelare efter "free to play"-lanseringen

Robot
Fall Guys har nått 20 miljoner spelare efter "free to play"-lanseringen

Fall guys når nya fall höjder.

#Fall-Guys


Medlem

Okej men var dom 19,9 miljoner innan eller vad menar dom ens

Medlem

O samtidigt sitter man fast i kön på 35/60 players i 100 år, känns som att det är ingen som lirar av dessa 20 mille 🙄😂😂

Medlem

Dom faller emot nya höjder så att säga 😁

Medlem

Det mest intressanta att få veta vore ju dock hur många som faktiskt spelar samtidigt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja och när kommer splitscreen så det faktiskt blir kul på riktigt

Medlem

Onekligen kul. Hoppas på bättre algoritm för banvariation.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ja och när kommer splitscreen så det faktiskt blir kul på riktigt

Varför inte spela på varsin skärm? En på xbox och en på pc.

Medlem

Är det någon som vet varför inte devolver är förläggare för detta längre? Köpte utvecklaren bort devolver eller? Verkar konstigt att devolver inte skulle vara förläggare längre för ett spel som sålt så bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ah, uppköpta av Epic... devolver hade väl inte cash nog.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ah, uppköpta av Epic... devolver hade väl inte cash nog.

Det är ett företag som mår väl, cash finns absolut men när Epic viftar med de stora sedlarna så är det en säker inkomst. Kan tänka mig att de hellre tar den säkra inkomsten för köpet, snarare än riskera att intresset dalar eller vad det nu kan vara.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Det mest intressanta att få veta vore ju dock hur många som faktiskt spelar samtidigt.

Om man kollar på Steam så ligger spelet top 20 (52k spelare samtidigt). Man ska dock ha i åtanke att spelet inte går att införskaffa på Steam längre.

Medlem

Fall Guys har jag varit intresserad länge och spelat, frågan är vilken plattform och köra på... utav konsolerna eller PC.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skribent
Skrivet av N3gn4v:

Fall Guys har jag varit intresserad länge och spelat, frågan är vilken plattform och köra på... utav konsolerna eller PC.

Nu har jag själv endast spelat på PC, men har jag förstått rätt så är det "cross progression" över plattformarna nu sedan EPIC tog över. Du kan alltså spela på PC och sedan fortsätta på Switch, PS eller x-box och du har med dig allt som du spelat fram på på PC så du behöver inte bestämma dig utan kan prova dig fram.

Fast som sagt, ej provat själv - bara läst artiklar. Kanske finns någon här på forumet som kan bekräfta att det fungerar så?

www.denofgeek.com/games/fall-guys-crossplay-cross-progression...

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nu har jag själv endast spelat på PC, men har jag förstått rätt så är det "cross progression" över plattformarna nu sedan EPIC tog över. Du kan alltså spela på PC och sedan fortsätta på Switch, PS eller x-box och du har med dig allt som du spelat fram på på PC så du behöver inte bestämma dig utan kan prova dig fram.

Fast som sagt, ej provat själv - bara läst artiklar. Kanske finns någon här på forumet som kan bekräfta att det fungerar så?

www.denofgeek.com/games/fall-guys-crossplay-cross-progression...

Japp, det fungerar så. Allt mitt innehåll på PC finns även på Nintendo Switch.

1
Skriv svar