From Softwares oannonserade spel är i slutfasen av utvecklingen

Medlem

Har han inte gått ut och sagt att Dark Souls är ett avslutat kapitel, typ? Kanske minns fel, eller så vill han bara trolla lite.

Hoppas jag har fel, vill så klart ha DS4!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ingen (nästan) bryr sig om Armored Core. Det är en lustig niche-titel.

Dark Souls 3 har sålt 10 miljoner ex. Elden Ring kommer sälja 20 miljoner ex. Aldrig att Miziyuika skulle slösa tid på ett minispel som Armored Core då (möjligen att han lånar sitt namn, som typ "supervising director", som han gjorde med Dark Souls 2).

Miyazaki skulle aldrig slösa sin tid på "minispel" säger du? Tror du har glömt/missat Déraciné från 2018. ;P

Hur som helst, jag tror inte att Dark Souls 4 är rätt i tiden och tror inte det är Miyazakis nästa spel. Men, har jag fel skulle jag inte bli besviken direkt då Dark Souls-serien är ett mästerverk, men ser hellre att han vidgar sina vyer och släpper fler spel likt Sekiro.

Skulle det bli ett Dark Souls 4 i närtid tror jag det blir med en annan game director isåfall.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Har han inte gått ut och sagt att Dark Souls är ett avslutat kapitel, typ? Kanske minns fel, eller så vill han bara trolla lite.

Hoppas jag har fel, vill så klart ha DS4!

Ungefär så har han sagt ja. Men att han kanske kan återkomma till serien innan han pensionerar sig.

Om Dark Souls 3
"This game marks a major "turning point" within the Dark Souls series. Just as it's been announced, we have two DLCs planned, but as it stands now, I'm not thinking about making any sequels or spin-offs. That applies to Bloodborne as well."

To add, I can't deny the fact that, maybe down the line, I want to go back to the series and make one more game before I retire. I don't want to be branded a liar if that happens [laughs].

Samt

"I don't care about what type of president I will be in the future or how I'll be remembered, I just believe that [moving on] is necessary in order for players to continue enjoying our games. We have to keep creating quality games and be aggressive about doing new things."

https://www.gamespot.com/articles/dark-souls-3-director-talks...
https://www.gamespot.com/articles/dark-souls-3-interview-it-w...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Visst det har sålt bra men spelet är inte ens topp3 av FromSoftware spel.

Bossarna va dåliga och inget man kommer minnas som man gör ifrån deras andra spel.

Världen va rolig i början men dom kunde inte hålla ihop det i slutet.
Hoppas nästa blir mindre öppet så dom kan hålla fullt fokus.

Gör dom ett nytt liknande som Elden ring så är jag tveksam till att spela det faktiskt.

Själv tycker jag Elden Ring är typ det bästa spelet som släppts någonsin.
Tycker att det mesta är så bra det kan bli, sen är det klart att man vill alltid ha mer av det goda.
Hade det funnits aningen fler variationer av bossar hade det varit den där absolut extra grädden på moset, men överlag ett helt otroligt spel. Den öppna världen gör verkligen att det känns som ett helt land som man utforskar. Tycker att de lyckats mer med open world konceptet än bra många andra utvecklare. Finns alltid något intressant att titta på och utforska.

Annonseras Elden Ring 2 är jag definitivt en av dem som hugger på förbokningsknappen.

Medlem
Skrivet av noreason:

Skulle vara nice om dom kunde göra ett bra spel någon gång. Man tror efter ha gjort samma spel 6 gånger så borde dom lyckats men kanske 7e gången då!

Nu förutsätter jag att du är ironisk, för är väl en allmän sanning att Elden Ring, Bloodborne, Dark souls III är de tre bästa spelen som någonsin gjorts alla kategorier va?

Medlem

Är det copy paste igen ala CoD och Battlefield?

Gäsp..

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Är det copy paste igen ala CoD och Battlefield?

Gäsp..

Skrivet av noreason:

Skulle vara nice om dom kunde göra ett bra spel någon gång. Man tror efter ha gjort samma spel 6 gånger så borde dom lyckats men kanske 7e gången då!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

De som inte gillar Darksouls kommer inte att fatta att man alltid vill ha mer av samma.
Jag till och med letar efter liknande spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Tror på något annat än Dark Souls för kan inte se Dark Souls 4 framför mig om de inte kommit på nån jättehäftig ny idé.

Tycker de spelen peakade i Dark Souls och blivit mer idéfattiga med varje iteration.

12
Skriv svar