Årets upplaga av Summer Games Done Quick är igång

Robot
Årets upplaga av Summer Games Done Quick är igång

Ilsnabbt spelande för välgörande ändamål.

#Summer-games-done-quick


Medlem

Yey, älskar detta event!!

Avstängd

Asså seriöst: Ni måste kolla VOD för: "BONUS GAME 7 - The Legend of Zelda: Ocarina of Time".

Här är sedvanlig Reddit-tråd för GDQ-maratonet (Summer 2022): https://www.reddit.com/r/speedrun/comments/vlb4ff/sgdq_vod_th...

Skrolla ned i reddit-tråden så kommer det senare tidstämpel för VODen ovan som jag nämnde.

Om Du växte upp med Ocarina of Time under N64-tiden och du gillade det väldigt mycket så kommer du att tappa hakan över denna VOD.

Jag spelade aldrig det utan växte upp med SM64 men jag kunde känna hur alla andra tappade hakan på streamen för vad som visades. Det börjar med att visa inaktiverat beta-innehåll från spelets NTSC V.1.0-version och sedan eskalerar det i klassisk TAS-anda.

Allt som visas är delvis inaktiverat beta-innehåll och sedan egen inkodat live via TASBot som skickar inmatningar till fyra kontroller väldigt snabbt för att koda nytt innehåll direkt på plats. Det är alltså "injicerad kod" på plats via knappinmatningar. ACE = Arbritrary Code Execution. Du kmr till slut att inte ens tro dina ögon!

Helt. Galet. Bra!

1
Skriv svar