Steam Deck-designer varnar för SSD-moddning

Robot
Steam Deck-designer varnar för SSD-moddning

"Det kommer att avsevärt sänka livslängden på din Deck."

#Steam-deck


Medlem

När självklara saker behöver påpekas i samhället idag…

Klart all modding av saker är på egen risk

Medlem
Skrivet av Karmak:

När självklara saker behöver påpekas i samhället idag…

Klart all modding av saker är på egen risk

Jag tror snarare att inläggen försöker informera vad risken faktiskt är, varför man inte bör göra det eller åtminstone så man förstår hur det kommer att påverka sin Steam Deck. De flesta tycks förstå att modding är på egen risk, betyder inte att man vet vad risken faktiskt är.

eld
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag tror snarare att inläggen försöker informera vad risken faktiskt är, varför man inte bör göra det eller åtminstone så man förstår hur det kommer att påverka sin Steam Deck. De flesta tycks förstå att modding är på egen risk, betyder inte att man vet vad risken faktiskt är.

Yep, tror inte de flesta tänker på hur mycket ström en SSD drar och hur det kan påverka enheten men snarare: "något kan gå sönder just vid tillfället som jag byter SSD"

Jag tror de flesta ändå hade mindset att när SSD var nytt och allt fungerade så var det fritt fram.

ZF
Medlem

Fast.. drar verkligen alla större (längre) moduler mer ström bara för just det?

Trodde mer det hängde på kontroll-chippet och farten på det. Att det är fler minnen på borde ju spela mindre roll. Rent teoretiskt låter det för mig rimligare att ett med fler skulle kunna dra mindre med samma genomströmning.

1
Skriv svar