Kingdom Come: Deliverance har sålts i fem miljoner exemplar

Robot
Kingdom Come: Deliverance har sålts i fem miljoner exemplar
Medlem

I skrivande stund kan man köpa "basic" spelet för 9€ eller hela samlingen (med DLC) för 24€ på steam.

Medlem

Måste nog vara mitt top 3 spel någonsin. Hade så fruktansvärt kul när jag spelade igenom det.

Medlem

Ett fullkomligt mästerverk. Den här säljframgången står helt på egna ben, för den byggde varken på marknadsföring av en stor utgivare eller uppblåsta recensioner.


signatur

Memento Mori

Medlem

Mmm, kan fortfarande dagdrömma om den porlande bäcken i skogen utanför Ledetchko. Inget spel någonsin kommer i närheten av Kingdom Comes skogar och öppna värld. Alla spel känns korkade och översimplifierade efter att man har spelat igenom Kingdom Come. Jag menar, vem vill gå tillbaka till automatsikte med pilbåge efter att ha lagt tiotals timmar på att lära sig sikta med pilbågen i Kingdom Come?

Medlem

Oerhört trevlig spel, moddade bort den begränsande synen med visir och la till att jag kan spara utan att ha snaps. lite för bekvämlighetens skull. Märkte dock att snapsarna räcker och blir över ändå.

RmK
Medlem

Roligt att höra att det går bra för dem. Spelet har riktigt bra atmosfär och story men jag hade däremot problem att uppskatta stridssystemet i spelet. Försökte gilla det från början till slut men det kändes alltid fel.

Medlem
Skrivet av Seggallion:

Oerhört trevlig spel, moddade bort den begränsande synen med visir och la till att jag kan spara utan att ha snaps. lite för bekvämlighetens skull. Märkte dock att snapsarna räcker och blir över ändå.

Själv gillade jag att visiret begränsade synen, fick mer inlevelse


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

Man kanske skulle köra genom de igen. Va ett tag sedan

Medlem

Inget quest i något spel har någonsin fått mig att skratta så tårarna sprutat lika mycket som fyllequestet med prästen, jesus christ be praised!

Enda jag kan klaga på i spelet är master strikes och hur de gör combos nästan helt omöjliga att utföra, vilket gör hela combo systemet oanvändbart och inget man (åtminstone jag och otroligt många enligt reddit) använder. Synd!

Medlem

En av mina favorit spel genom tiderna.
Jag är så glad att jag kickstartade spelet. Såg på en gång att det kunde bli ett mästerverk.
Nu vill jag ha uppföljaren


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Jag la nästan hela min semester -20 på det här spelet. Jag överdriver inte.

Men så svårt var det att slita sig. Svårt så in i helvete att komma igång, tror det lätt tog någon dag att ta mig förbi den inledande invasionen. Hade till och med köpt en rätt kass guidebok som hjälpte mig till en början.:D

Men känslan av att vara helt på botten, tyngd av bördor som sömn och hunger och få arbeta sig upp därifrån. Från att tjuvjaga i skogen för att få i hop till en häst, till att bli spelets hjälte, är lätt en av dom bästa spelupplevelserna jag varit med om.

Är otroligt sugen på att spela om men har tänkt vänta in Switch-porten.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Jag har detta till pc men aldrig spelat det.
Kan man 100% strunta i typ plocka blommor så låter det ju som jag ska, he det en chans. Såg att user review på metacritic var bra.

Medlem

Det enda spelet jag backade på Kickstarter faktiskt!

Medlem

Kul! Men vi väntar väl på fortsättningen..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

ELF
Medlem

Backade det, men har ej spelat det än. Jag avvaktar bättre grafikkort så jag kan vara säker på bra prestanda.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av Seggallion:

Oerhört trevlig spel, moddade bort den begränsande synen med visir och la till att jag kan spara utan att ha snaps. lite för bekvämlighetens skull. Märkte dock att snapsarna räcker och blir över ändå.

Snapsarna är mest problem i början skulle jag säga då man är fattig. Problemet är ju att man då också är helt värdelös så det är då man kan bli dödad av typ vad som helst. haha

Men jag modade också bort dem, uppskattar att det blir farligare och mer spännande att utforska. Dock så har jag inte så mycket tid att spela och att bli bakåtkastad 1 h speltid för att jag råkade springa på en stråtrövare på vägen blev lite för frustrerande då det innebar att hela den spelsessionen blev en waste.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag hade nyss spelat Oblivion här om året (igen), sen Skyrim i följd. Var fortfarande sugen på någon öppen värld, fast nytt, efter jag spelade klart de spelen. Bror min sade att Kingdom Come: Deliverance då var gratis att hämta på Epic Launcher. Jag var fruktansvärt skeptisk, då jag följt utvecklingen lite sen deras kickstarter började.. Var inte en fan av historisk icke-fantasy, nej usch. Men! Jag gav det en chans ändå, gratis och allt.

Herre min.. halvvägs in så insåg jag att Kingdom Come: Deliverance redan hade givit mig min bästa spelupplevelse, någonsin. Jag har aldrig spelat ett spel som får allt att kännas så sammankopplat, öppet och levande. Vackrare värld får man leta efter, skogarna känns verkligen som riktiga skogar.

Det kom verkligen från ingenstans, just för att jag redan hade målat en bild i mitt huvud om vad jag skulle tycka om spelet - bara för att jag inte är en stor fan av icke-fantasy. Oj vad fel jag hade.

Ser verkligen fram mot uppföljaren!

Medlem

Tjecker kan det där med att göra spel också, originella Mafia exempelvis också, eller Arma Undrar vad som skulle kunna åstadkommas om man kombinerade Svensk och tjeckisk spelutveckling! Wow!

Medlem

Lätt det bästa spelet 2018, och utan tvekan det bästa AAA-spelet på flera år. Visst att det hade en hel del buggar och problem i början som många andra openworld-spel men precis som Stalker fick Kingdom Come oförtjänt mycket skit bara för de gjorde något annat än den vanliga snabbmaten som servereras idag.

Medlem
Skrivet av Johanoffline:

Jag hade nyss spelat Oblivion här om året (igen), sen Skyrim i följd. Var fortfarande sugen på någon öppen värld, fast nytt, efter jag spelade klart de spelen. Bror min sade att Kingdom Come: Deliverance då var gratis att hämta på Epic Launcher. Jag var fruktansvärt skeptisk, då jag följt utvecklingen lite sen deras kickstarter började.. Var inte en fan av historisk icke-fantasy, nej usch. Men! Jag gav det en chans ändå, gratis och allt.

Herre min.. halvvägs in så insåg jag att Kingdom Come: Deliverance redan hade givit mig min bästa spelupplevelse, någonsin. Jag har aldrig spelat ett spel som får allt att kännas så sammankopplat, öppet och levande. Vackrare värld får man leta efter, skogarna känns verkligen som riktiga skogar.

Det kom verkligen från ingenstans, just för att jag redan hade målat en bild i mitt huvud om vad jag skulle tycka om spelet - bara för att jag inte är en stor fan av icke-fantasy. Oj vad fel jag hade.

Ser verkligen fram mot uppföljaren!

Vilken fin berättelse. 😊

Jag backade det på Kickstarter men kände hela tiden, att hur tusan ska de få det spännande utan magi, myter och monster? Måste ju bli tråkigt om bara människor befolkar världen.

Men min upplevelse blev precis som du beskriver. Världen var så naturlig och levande och inlevelsen total.

Jag är särskilt imponerad över hur de lyckades få det vardagliga, det lilla och nästan banala, att kännas så intressant och medryckande.

Älskar trådarna om Kingdom Come här på FZ, för det finns verkligen många som fann det unika med det här spelet.


signatur

Memento Mori

Medlem

Köpte och testade för några år sedan men den usla prestandan gjorde att jag fick stänga av.

Medlem

Underbart spel och framförallt spelupplevelse. Hoppas framgångarna leder till att andra utvecklare satsar på liknande spel.

Medlem

Tyckte också om KKD väldigt mycket. Älskade hur spelet sällan höll en i handen och hur genuint levande världen kändes.

Sen var väl som nämnts inte närstridssystemet helt enkelt att bemästra och vissa quests var såpass kluriga att jag fick läsa någon game guide. Samt ha unlimited saves.

Hoppas innerligen på en uppföljare - eller åtminstone en rejäl story-DLC som fortsätter berättelsen.

Medlem

Gillade det här spelet, vill gärna se en uppföljare eller något liknande i samma stuk. Men de får gärna patcha spelet lite mer, har kört igenom det en gång och sedan dess har jag haft en game breaking bug som gör att jag auto förlorar uppdrag innan jag ens hunnit göra något. :/

Medlem

Riktigt imponerande spel, välförtjänt och hoppas att det kommer fler spel i serien. Combat kan vara lite svårt i början och kändes onödigt otympligt. Chivalry 2 har ett liknande system och känns som de lyckades bättre. Men de lyckades att få spelet att kännas levande på ett sätt som ganska få öppna spel kan.

Medlem

Fantastiskt spel!

1
Skriv svar