Diskutera - Hur fet är din spel-backlog?

Robot
Diskutera - Hur fet är din spel-backlog?
Moderator | Testpilot

Inte fet alls. Min "backlog" består av högst 10 st spel jag kommer spela den närmsta tiden, och när de är klara tar jag 10 st till.

Jag har på riktigt aldrig förstått att sitta och hålla koll på en backlog med typ 100 (i vissa fall 500..) + titlar. De flesta av dem kommer du, och nästan alla andra, aldrig att spela.

För att slippa stress gör jag som sagt bara en liten lista på de titlar som känns mest intressanta nu, och gör en ny när de 10 spelen är slut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag äger över 600 spel enligt GOG Galaxy (där jag har Steam, GOG, Microsoft, Origin, Ubisoft, Blizzard och EGS kopplat)

Jag har kanske spelat 200 av dessa spel, och kanske 50 av dessa spel har jag spelat mer än 5 timmar. Jag köper alldeles för mycket spel som jag sedan inte spelar.

Ska i alla fall försöka spela igenom Horizon Zero Dawn under sommaren. Får se hur det går.

Medlem

Ungefär lika fet som bokserien om Harry Potter.

Hälften är nog spel som man fått gratis från diverse sidor/events och andra hälften är singulära köp eller bundles.

Tror jag har lirat klart drygt 10-15% av min katalog.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte fet alls. Min "backlog" består av högst 10 st spel jag kommer spela den närmsta tiden, och när de är klara tar jag 10 st till.

Jag har på riktigt aldrig förstått att sitta och hålla koll på en backlog med typ 100 (i vissa fall 500..) + titlar. De flesta av dem kommer du, och nästan alla andra, aldrig att spela.

För att slippa stress gör jag som sagt bara en liten lista på de titlar som känns mest intressanta nu, och gör en ny när de 10 spelen är slut.

Jag gör också så, försöker ha koll på 10 st att spela härnäst, men även att gå igenom dessa 10 brukar gå så enormt mycket långsammare än jag planerat. 🤭

Fyller du på listan på 10 varteftersom du klarar ut spel, eller kör du bokstavligen igenom alla 10 innan du tillåter dig göra en ny lista?


signatur

Memento Mori

Medlem

jag brukar bara köpa spel som jag vill spela vilket gör att min backlog existerar inte men problemet jag har är att vissa spel som jag har kräver mer folk och mina vänner är inte alltid på att spela den sortens spel.
Exempel Eco som kräver en hel server med folk för att vara rolig.

Får jag tycke för ett spel köper jag det om det är något jag verkligen vill ha eller väntar tills det kommer på rea för att då spela det. Man ska ha tålamod

Medlem

Fet, mkt fet backlog. hundratals spel


signatur

//monster

Medlem

Om vi bara pratar spel jag har och fått i "bundles" eller gratis via Epic och Amazon gaming så är det lätt över 1500 spel totalt.
Mer seriöst så köper jag mycket mindre överlag och de som är gratis räknas jag inte om de inte är ett spel som verkar riktigt bra.

Så realistisk backlog kanske är 25-30 spel och dessa tar jag tag i några stycken. Sen får vi se vad som händer när säg 5 av dem är avklarade eller så.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent

Förut köpte jag på mig några spel på Steam-rea som sedan blivit liggandes och bortglömda när andra mer spännande grejer släppts. Har lärt mig min läxa och köper numera bara sånt på rea som jag tänker spela direkt. Jag har dessutom blivit bättre på att ge upp påbörjade spel som inte är tillräckligt bra – livet är för kort för att nöta långa, halvdana spel bara för att kunna säga att man klarat av dem. Så min backlog är hälsosamt trimmad!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"Hur fet är din spel-backlog?"
Ja.

Medlem

Jag brukar köpa spel jag vill ha och sen åtminstone spela några timmar. Sen beror det helt på spelet om jag inte kör något mer eller varvar det. Så backlogen är rätt stor. Men jag har iaf prövat nästan alla spel. Det är inte ovanligt att jag bollar 10 spel samtidigt. Slay the spire spelar jag nästan varje natt på switchen innan jag ska sova. Medans dayz spelar jag i vågor sen det kom på ps4. Jag vill inte ens tänka på hur många spel jag inte riktigt är klar med.

Ambassadör
Xbox

Mycket fet.

Har köpt på mig alldeles för mycket spel under åren, men har lugnat mig på den den fronten sedan några år tillbaka tack vare @Keffkebab och hans backlog challenge-tråd. Nuförtiden klarar jag betydligt fler spel än jag införskaffar nya så det går i alla fall åt rätt håll.

Game Pass förser mig med det mesta nytt jag spelar utanför backloggen.

Anser inte att det är ett problem att ha en massa spel att spela, finns alltid något som passar mitt humör för stunden och det är trevligt att ha ett stort spelbibliotek.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har nästan slutat köpa spel sedan jag skaffade Xbox Gamepass. Någon gång ibland köper jag ett spel som jag vill ha, vanligtvis på rea, och då spelar jag det på en gång. Så min backlog är sedan en tid tillbaka icke existerande.

Medlem

Absolut inget problem, kan ta mig igenom den när jag vill.

ELF
Medlem

Lär vara mer än 1000 med precis ALLT inräknat.
Mitt GOG bibliotek ligger på ca 833 st i antal. Alla dessa installers ligger på ca 3,5 TB totalt, men då är det förvisso även en massa extras och moddar.
Har enligt mina tags klarat ca 20 av dessa spel. Ska dock nämnas att en del spel har spelats innan de införskaffades på GOG, så fler har klarats.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte fet alls. Min "backlog" består av högst 10 st spel jag kommer spela den närmsta tiden, och när de är klara tar jag 10 st till.

Jag har på riktigt aldrig förstått att sitta och hålla koll på en backlog med typ 100 (i vissa fall 500..) + titlar. De flesta av dem kommer du, och nästan alla andra, aldrig att spela.

För att slippa stress gör jag som sagt bara en liten lista på de titlar som känns mest intressanta nu, och gör en ny när de 10 spelen är slut.

Önskar jag kunde göra så också!
Bara på Steam har jag säkert runt 200 titlar varav jag har spelat kanske runt 20 av dem. Säkert fler om jag räknar de som jag inte spelat mer än en timma.
Men skärpning utlovas. Kanske...
Tvångstankarna kring alla spel-reor eller speltjänster är för många för att stilla mitt begär.


signatur

/MJ

Medlem

Lika fet som jag.

Har nog under hela förra året och i år bara köpt spel som jag sedan aldrig ens har startat upp. Det är en riktig illa ovana som måste tas omhand om.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Beta av den ganska bra från 2017 då jag hittade tillbaka till spelens trevliga värld fram till förra året då jag blev förälder. Men har väl cirkus 15 spel på Nintendo-konsoler, 5 spel på playstation och 30-40 spel som ska spelas på pc men ytterligare kanske 50 som ligger i kanske spela på steam. Så lagom till barnen går i pension är jag väl klar då 🤪


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Har inga spel alls i min backlog. Jag spelar bara spel jag är intresserad av som jag vet att jag kommer klara. Jag spelar bara 1 spel i taget klarar det sedan går jag vidare till nästa. Jag provar ganska mycket men om det inte fastnar för mig räknar jag inte det spelet till en backlog utan det är nåt jag inte tänker klara då.

Så för mig själv har jag inga problem med en backlog.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag börjar bli klart bättre. Ca 20 spel nu i min backlog med spel från reor. I alla fall 5 spel jag ser en realistisk chans att jag tar mig igenom närmsta året. Nästa år lär det dock komma massa nya titlar jag köper vid release, så det lär sega ner tiden jag har för backlogen. På min PS5:a köpte jag 5 spel förra året, 2 avklarade o 2st halvvägs, bara 1 orört, så har unnat mig 2 nya spel där, för i år.

Avstängd

Närmare. om inte över, 1000 unika titlar...

Medlem

Kan tyvärr bara säga att min backlog är för fet för ett fuck. (Kan inte se ner till marken nå mer)


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ligger nog runt 1000, säkert mer... Har över 700 spel på mitt xbox konto (köpta eller via Games With Gold) sen ett hundratal fysiska till i hyllan... Sen med Steam/GOG/Epic blir det några hundra till, sen runt 20 spel i snitt till de flesta äldre konsoler från NES och framåt...

Har svårt o hålla mig borta från XBOX reorna...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Inte så farlig längre, faktiskt.

Till backloggen räknar jag bara spel jag köpt eller fått och som jag faktiskt avser att spela med min nuvarande dator. Eftersom jag vill spela spel med så gott som de högsta grafikinställningarna vilket innebär raytracing idag, men dessvärre inte har ett raytracingkort och inte heller tycker att raytracingprestanda/pris är tillräckligt bra på dagens grafikkort, har jag betat av backloggen under pandemin. Och inte heller skaffat några nya spel som är för tunga för min dator, eller som har raytracing, Ok, några få, men de var ju så billiga...

Det som återstår som är aktuella på den här datorn är ett fåtal större spel som Dead Space 3, men mest kortare som Unravel och Sea of Solitude. Ett par spel är kvar till PS4 också, så att jag står mig till nästa grafikkortsinköp inom förhoppningsvis ett halvår eller så.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har aldrig räknat, men det rör sig nog om max 100 spel. Långt ifrån alla är spel jag verkligen vill spela, så om jag räknar spel jag har ett intresse av att plöja igenom sjunker antalet betydligt. De senaste 18 månaderna har jag fokuserat på Xbox One och PS4 och börjar känna mig ganska nöjd. Kommer finnas stora spel som RDR2 m.fl. kvar, men de har jag svårt att ta i just nu.

Backloggtråden fick mig att börja beta av spel som stått länge och väl i hyllan. 2021 var ett toppenår för mitt backloggspelande, jag upptäckte och återupptäckte många riktigt bra spel.

Jag har försökt ändra syn på backloggen, från att se den som en börda av dåligt samvete till ett slags privilegium av att ha så många fina spel tillhands.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har ingen backlog. Jag köper oftast bara ett spel i taget på Steam, det händer dock ibland på reor att jag köper flera stycken men då spelar jag klart alla spelen innan jag köper nytt igen.

Medlem

Den är stor och blir bara större! Har gått så långt att jag inte vet vad jag ska spela, sitter bara och stirrar på biblioteket tills jag stänger av datorn/konsolen. Har även svårt att fokusera på ett spel, vilket gör att jag inte kommer vidare.

One
Medlem

Bollar också 10 spel åt gången och på 10 spel måste jag ta iallafall ta 100%/platinum på ett av de för att tillåta mig starta upp nya.. känns ändån bra☺️

Medlem

Personligen anser jag inte att man bör räkna alla spel man claimat på diverse speltjänster nödvändigtvis som ens backlog då många (mig inkluderat) lär claima spel som man inte är ett stort fan av utan endast claimar för sakens skull. Så det finns alltså många spel i dessa bibliotek som man inte har en tanke på att spela, dvs att dessa då inte bör räknas till sin backlog. Jag har inte så värst stor backlog, runt 10 titlar skulle jag gissa.

Medlem

Ja den är STOR men jag tar ett - två spel per gång.Dessutom kan man utnyttja den genom att köpa spel på rea som med steam summer sale exempel där jag nu har bland annat plockat på mig mest indie spel som: ultrakill ,carrion, door kickers action squad,Ender Lilies quintet of the knights men också en del aa-aaa som just cause 3, Necromunda hired gun och det obehagliga Dead Space. Men ja ju mer den växer ju mer blir det att ta hand om. Carrion är redan avklarat o har min lilla mini recension här:

Där var Carrion klart ett udda men kul spel, där du är en amöba som har en väldig aptit o människor finns det gott om att äta på och du hittar förmågor allt eftersom du spelar. Det är blodigt o rått bra ljuddesign också soundtracket är mest ambiens. Tog väl 8 timmar,men om ni inte kört det så kan jag rekommendera det. Storyn är inte så huvudsaklig men berättas lite här o var i olika kuber ish, men den handlar basiclly om att forskare upptäcker en sak och börja exprementera. De stora minusen är väl att det inte finns nån karta så det är lätt att tappa bort sig och att kontrollen är lite sladdrig och att pusslen är försöker vara svåra men det var få pussel där jag behövde kolla youtube.

Betyg 3.7/5

12
Skriv svar