Nintendo lanserar en reparations-prenumeration

Medlem

Någon som har koll på regler kring garanti i Japan? Kanske skiljer sig helt från hur det fungerar här i Europa så denna tjänst är ett bra komplement där borta?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Någon som har koll på regler kring garanti i Japan? Kanske skiljer sig helt från hur det fungerar här i Europa så denna tjänst är ett bra komplement där borta?

Ingen koll på det men detta vore väl ett bra komplement även här? Som nämnts tidigare så är det ju som en drulleförsäkring och med tanke på att Switch är en bärbar konsol så ökar ju såklart risken för skador som inte täcks av garantin. Fallskador, vattenskador etc..

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ingen koll på det men detta vore väl ett bra komplement även här? Som nämnts tidigare så är det ju som en drulleförsäkring och med tanke på att Switch är en bärbar konsol så ökar ju såklart risken för skador som inte täcks av garantin. Fallskador, vattenskador etc..

Det är sant ja


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Khonmon:

Det behövs ingen reparations-prenumeration för att få driftande Joy-Cons lagade. Nintendo reparerar nämligen driftande Joy-Cons gratis. Skickade in mina Joy-Cons som garantin gått ut på till Bergsala och behövde bara betala för frakten.

Hoppas att Nintendo inte lanserat denna tjänst för att lura folk att betala för att få sina driftande Joy-Cons lagade...

Fick du betala frakten för att få dem reparerade när det är deras fel? Fyy faaaan vad lågt av Nintendo.

Medlem

14-15kr i månaden är ju inget iof så det hade jag nyttjat om jag nu ägt en Nintendokonsoll / Switch o bodde i Japan

Medlem

Ni som har problem med drift har ni provat att bara kallibrera om?
Jag köpte en ny joyconspak och det var extrem drift från start. Tänkte returnera men kom att tänka på att det kan inte vara rätt.
En kallibrering och allt var 👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kiske:

Fick du betala frakten för att få dem reparerade när det är deras fel? Fyy faaaan vad lågt av Nintendo.

Betalar hellre 50kr i frakt än 799kr för ett par nya Joy-Cons.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni som har problem med drift har ni provat att bara kallibrera om?
Jag köpte en ny joyconspak och det var extrem drift från start. Tänkte returnera men kom att tänka på att det kan inte vara rätt.
En kallibrering och allt var 👌

Helt rätt!
Det kan ibland vara så enkelt att man bara behöver göra så.
Men när det är Joy-Con Drift på riktigt så funkar det inte att göra så. Det bara fortsätter och fortsätter. Riktigt störande.

Mina första Joy-Con har jag givit upp hoppet om just nu. Om jag köper nya spakar så ska jag försöka fixa de igen. Men skulle nog även behöva nya skruvar med.
En skruv tappade jag bort när jag försökte fixa de och 2 skruvar som håller ihop skalet blev rätt slitna av skruvandet, så de vågar jag inte sätta tillbaka igen ifall jag aldrig får lös de igen.

Med mina Split Pad Pro så stoppade jag in ett sugrör och blåste så fixade jag så att driften försvann helt.


signatur

ゼルダの城

12
Skriv svar