Samtliga engelska spelmanualer till SNES har nu skannats och lagts upp

Robot
Samtliga engelska spelmanualer till SNES har nu skannats och lagts upp

Samlingen är till slut komplett.


Medlem

Har varit med ett par gånger om att köp via Steam inte alltid har haft någon manual och då är det bra att det finns siter där man kan ladda ner dessa. Det uppskattas verkligen när folk tar sig den tid som krävs för att skanna dessa manualer. Förr kunde manualerna vara stora som böcker, de som köpte Microprose spel förr förstår nog vad jag pratar om. Så tummen upp för detta initiativ.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har varit med ett par gånger om att köp via Steam inte alltid har haft någon manual och då är det bra att det finns siter där man kan ladda ner dessa. Det uppskattas verkligen när folk tar sig den tid som krävs för att skanna dessa manualer. Förr kunde manualerna vara stora som böcker, de som köpte Microprose spel förr förstår nog vad jag pratar om. Så tummen upp för detta initiativ.

Var de inte till nå Flightsim-spel de gjort som var som ett jädra lexikon? xD


signatur

Fueled by coffee.

Skribent
Skrivet av Jonkan:

Var de inte till nå Flightsim-spel de gjort som var som ett jädra lexikon? xD

Falcon 3.0, I owned it haha

Var ju en hel bok om flygmanövrar också, såg ut som en regelrätt skolbok från Top Gun.


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Frågan är hur lång tid det tar innan Nintendo blir sura XD

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Förr kunde manualerna vara stora som böcker

Skrivet av Jonkan:

Var de inte till nå Flightsim-spel de gjort som var som ett jädra lexikon? xD

SimCity 2000s manual var väl ganska stor med om jag inte minns fel. Tror till och med att det var fler än 1 bok som följde med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Var de inte till nå Flightsim-spel de gjort som var som ett jädra lexikon? xD

Skrivet av Johan Lorentzon:

Falcon 3.0, I owned it haha

Var ju en hel bok om flygmanövrar också, såg ut som en regelrätt skolbok från Top Gun.

Stämmer bra det, dock var det Falcon 4 för egen del och mycket riktigt manualen var skriven på ett sådant sätt så att det kändes som man gick i skolan för att bli pilot, kan tänka mig att många som spelade deras spel sedan gick en utbildning för att bli piloter. Hur som helst så var manualen lätt värt vad jag betalade för spelet, tråkigt att det inte längre läggs ner tid på att skapa lika informativa manualer idag.

Medlem

Minns hur jag i sjuårsåldern tog med manualerna för Super Mario Bros. 2 och 3 till skolgården för att få uppmärksamhet.


signatur

Övning ger träning.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

Stämmer bra det, dock var det Falcon 4 för egen del och mycket riktigt manualen var skriven på ett sådant sätt så att det kändes som man gick i skolan för att bli pilot, kan tänka mig att många som spelade deras spel sedan gick en utbildning för att bli piloter. Hur som helst så var manualen lätt värt vad jag betalade för spelet, tråkigt att det inte längre läggs ner tid på att skapa lika informativa manualer idag.

Minns att manualernas vikt gorde så att pappkartongen började ge vika i botten, fick förstärka med silvertejp. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

När NES och SNES Classic Mini kom så laddade jag ner samtliga manualer till de spelen från Nintendo.
Sen har det blivit en hel del andra manualer som jag också laddat ner genom åren.

Kul att alla SNES manualer finns på ett ställe.

Medlem

Oj, ni skulle bara veta hur mycket tejp det är på mitt Super Mario World-manual.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Mycket häftigt!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av anon_326145:

När NES och SNES Classic Mini kom så laddade jag ner samtliga manualer till de spelen från Nintendo.
Sen har det blivit en hel del andra manualer som jag också laddat ner genom åren.

Kul att alla SNES manualer finns på ett ställe.

Alla SNES spel släppta i USA. I Europa släpptes det 35 exklusiva titlar samt 28 som släpptes i både Japan och Europa. https://www.reddit.com/r/snes/comments/9dzudk/complete_list_o...

Och så har vi ju alla japanska Super Famicom spel också...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar