Rockstar lägger remasters i malpåse för fullt GTA 6-fokus, hävdar flera källor

Robot
Rockstar lägger remasters i malpåse för fullt GTA 6-fokus, hävdar flera källor
Medlem

Rockstar hade väl inget med de dåliga remastrarna att göra?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Rockstar hade väl inget med de dåliga remastrarna att göra?

Dom gjorde inte själva jobbet men är endå ansvariga för att inte kvalitetssäkra elöer vad man ska säga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dom gjorde inte själva jobbet men är endå ansvariga för att inte kvalitetssäkra elöer vad man ska säga.

Ja såklart. Jag menar vad betyder det att dom lägger "alla resurser bla bla" när dom har lagt typ en junior producent-resurs på remakesen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ja såklart. Jag menar vad betyder det att dom lägger "alla resurser bla bla" när dom har lagt typ en junior producent-resurs på remakesen.

PR-Snack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilket då? Det fz skriver idag/igår?
Tror inte det är pr. Tror bara det är random twitterskräp som av någon anledning publiceras.
Jag tycker Rockstar har gjort typ 2.5 bra spel så knappast ett fan. Men att tro att de "gjorde" mycket jobb på GTA remasters är knäppt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Pc mods är väl bättre kvalitet på av de äldre spelen, har inte testat själv. Men var väl snack om att Rockstar stängde ner de äldre spelen för att kunna släppa remaster versionerna som totalfloppat?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vilket då? Det fz skriver idag/igår?
Tror inte det är pr. Tror bara det är random twitterskräp som av någon anledning publiceras.
Jag tycker Rockstar har gjort typ 2.5 bra spel så knappast ett fan. Men att tro att de "gjorde" mycket jobb på GTA remasters är knäppt.

Nej du har rätt jag skrev fel. Tänkte mer på att rapportera en nyhet på en "läcka" men råkade skriva pr snack.
Hade det varit Rockstar som sa att vi lägger ner Remasters för att satsa på GTA6 hade det varit pr snack.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Neeeeeeeeej, Fucking Perkele... Jag som så gärna ville ha en GTA 4 Remaster (Remake helst). Ett stycke mästerverk.

Alltså, de kan ju fan inte släppa simpla remasters av last-gamla spel som är 20 år gamla o tro att det ska sälja extremt mycket. Det ser ju fortfarande ut som avföring. Där är ju totala remakes givet. Men de var ju för snåla o giriga.
Att släppa en remaster av GTA 4 hade fungerat då det ändå släpptes till en HD generation som inte låg alltför långt tillbaka i tiden. Fan vilken trist nyhet. R* kan gå o hoppa i sjön om detta blir sanning...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fet hype bara på att se loggan, även om jag själv skulle kunna göra den på 5 minuter i paint.net


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här säger oss en sak. Rockstar och Take 2 visste om skicket på Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition redan då planerna på Red Dead Redemtion 2 Remaster tänktes ut.

Oh noes, dom har ju knappt släppt någon version av det . . .


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Gör Rockstar spel nuförtiden? Trodde dom hade gett sig in i mejeribranschen med tanke på allt mjölkande under som senaste åren.

Medlem

På tal om gamla gta-spel: kan ingen spelutvecklare släppa ett nytt liknande isometrisk vy likt gta 1 med samma concept som gta 1 hade? Det gamla spelet Syndicate var riktigt roligt och när gta släpptes var cirkeln sluten. Här skulle man lätt kunna göra mmo-liknande möjligheter med enklare grafik för att servern skall kunna driva det med många spelare och diverse gameplay-loopar. Rockstar har skapat ett legendariskt spel som tyvärr inte utvecklas mer än i just fps-liknande form vilket inte är fel, men jag tror även denna isometriska stil har sin egna spelarbas.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

På tal om gamla gta-spel: kan ingen spelutvecklare släppa ett nytt liknande isometrisk vy likt gta 1 med samma concept som gta 1 hade? Det gamla spelet Syndicate var riktigt roligt och när gta släpptes var cirkeln sluten. Här skulle man lätt kunna göra mmo-liknande möjligheter med enklare grafik för att servern skall kunna driva det med många spelare och diverse gameplay-loopar. Rockstar har skapat ett legendariskt spel som tyvärr inte utvecklas mer än i just fps-liknande form vilket inte är fel, men jag tror även denna isometriska stil har sin egna spelarbas.

De var ju tillbaka i isometriska en kort sväng på Nintendo DS med China Town. Jag hade hoppas de skulle fortsätta med det på sidan om original-serien.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

På tal om gamla gta-spel: kan ingen spelutvecklare släppa ett nytt liknande isometrisk vy likt gta 1 med samma concept som gta 1 hade? Det gamla spelet Syndicate var riktigt roligt och när gta släpptes var cirkeln sluten. Här skulle man lätt kunna göra mmo-liknande möjligheter med enklare grafik för att servern skall kunna driva det med många spelare och diverse gameplay-loopar. Rockstar har skapat ett legendariskt spel som tyvärr inte utvecklas mer än i just fps-liknande form vilket inte är fel, men jag tror även denna isometriska stil har sin egna spelarbas.

Spelade för nått år sen på Nintendo switch
Kanske kan vara nått?
Finns även på PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar