Matchpoint: Tennis Championships

Robot
Matchpoint: Tennis Championships
Medlem

Vad landar prislappen på månne? Är sugen till switchen, men det får nog inte kosta mer än 400

Medlem
Skrivet av Frisell:

Vad landar prislappen på månne? Är sugen till switchen, men det får nog inte kosta mer än 400

Priset har inte dykt upp på ännu, i alla fall inte på Steam. Switch osäker. För den som spelar på Xbox eller PC så finns spelet på Gamepass.

Hoppas verkligen att ryktena gällande Top Spin 5 är sanna.

Medlem

Underbår trånslåtiön.

Medlem

Snyggt att racketen går rakt genom hans hand på översta bilden i recensionen.

Super tennis är fortfarande det bästa tennisspelet.

Medlem

Bra recension, svårförståeligt att det inte går att köra dubbel. Roligaste spelläget med tennis ju. Som att köpa en bil men bara få 2 däck istället för 4. 🙂

Ser ut som att det måste bli Sega, Rockstar eller 2K för att det ska bli riktigt bra. Nintendo räknar jag inte, det är ju för kids. 😉

Medlem

Tråkigaste sport spelet ever...ingen som helst spelkänsla...dåligt ljud, urusel grafik...tummen ner för detta väldigt oengagerade spel!

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Super tennis är fortfarande det bästa tennisspelet.

Älskar Super Tennis. Jag och min kompis (som även hjälpte mig testa det här) brukade alltid köra dubbel, Brian och Brian Vs Brian och Brian XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Det tog en stund för mig att förstå att "omspel" betydde replay... Ändrade sen snabbt till engelska.

Skribent
Skrivet av Edd1e:

Jag såg inte ens felöversättningen förrän Thomas påpekade det när jag skickade bilderna till honom för recensionen haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Det tog en stund för mig att förstå att "omspel" betydde replay... Ändrade sen snabbt till engelska.

jag trodde först "Omspel" var att man kunde köra om bollen, lite som du i vissa bilspel kan spela tillbaka tiden lite om du kraschar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

jag trodde först "Omspel" var att man kunde köra om bollen, lite som du i vissa bilspel kan spela tillbaka tiden lite om du kraschar.

Samma här

Redaktör
Skrivet av hoppalängdhopp:

Super tennis är fortfarande det bästa tennisspelet.

Top Spin 4 får min röst!

Har dock inte spelat Super Tennis. Kollade gameplay nu, högt jäkla tempo!


signatur
Medlem

Har vi ens spelat samma spel? Maken till mer skriptat spel får man leta efter. Ingen av animationerna går ju att avbryta överhuvudtaget. Står man på stället och trycker på slagknappen så står man där och går inte att rubba.

I övrigt är en hel del animationer så totalt jävla kassa att jag blir mörkrädd att de ens släpper spelet. Har ni sett när kvinnorna går runt efter en spelad boll? Benen ser helt konstiga ut. Likaså under spel när de springer tillbaka mot baslinjen för att rädda en lobb - det ser hysteriskt roligt ut. Hör inte hemma på en tennisbana iaf.

Ljudet från publiken är ett skämt, man riktigt hör hur det stått i en studio och applåderat och sen copy/paste för att få det att låta som en publik. Ingen som helst tyngd i applåderna.

Jag kan se förbi det mesta i ett tennisspel, bara det är kul att spela med bra mekanik. Matchpoint är ändå hyffsat kul och jag "fastnade" ändå i 2 timmar med spelet. Tyvärr i slutändan kan jag inte se förbi alla brister och fel i spelet eftersom de finns på tennisbanan. Jag kunde inte bry mig mindre om licenser osv, det har aldrig varit viktigt för mig i tennis.

3 av 5? Knappast...

en svag 2:a från mig. Det är inte helt värdelöst men skulle absolut inte lägga pengar på det. Tur det är på Gamepass

Medlem

Sådan tid det tog att pausa efter man bestämt slag för att rikta om och inte bara fortsätta med styrspaken för att fortsätta springa, för då hamnar ju siktet helt fel. Väldigt märklig spelmekanik jämfört med andra tennisspel. Inte dålig, men annorlunda.

Blev en refund för mej på detta!
Av bla dålig career mode enligt mitt tycke.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar