Saints Row släpps även till Google Stadia

Robot
Saints Row släpps även till Google Stadia

Google blir välsignade av helgonen.

#Saints-row, #Stadia


Medlem

Släpps så få nya spel till stadia att det blir en nyhet?

Jag undrar på riktigt, det här är inte kritik att ni skriver om det

Skribent
Skrivet av jehuty:

Släpps så få nya spel till stadia att det blir en nyhet?

Jag undrar på riktigt, det här är inte kritik att ni skriver om det

Det har varit ett glapp, i alla fall nya AAA-spel på releasedagen. Jag är inte helt säker, men tror den senaste stora AAA-titeln som släpptes samtidigt på alla plattformar och Stadia var Resident Evil Village? (någon får gärna rätta mig där dock om jag har fel)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra alla ska med

Medlem

PC versionen av Cyberpunk var väl den som ansågs flyta på bäst av alla plattformar?
Fungerade verkligen Stadia versionen bättre än PS5/Xbox series när det väl släpptes där nu i Mars? Annars så är det väl inte så imponerande ifall man jämför med Xbox one/PS4 när Google påstår att Stadia har över 10 000Tflops och med hårdvara som är 6 år nyare?

Tråkigt ändå att både Stadia och Cyberpunk vart så stora misslyckanden och inte levde upp till potentialet.

Medlem

Vi Stadia användare har väntat länge på regnet 💀

Medlem

Stadia är fortfarande grej?

Medlem

Jag spelar Destiny 2 dagligen på Stadia. Ska nog slå till på Saint Row i augusti.


signatur

Death by Snu Snu🥰

Skribent
Skrivet av Fearnox:

PC versionen av Cyberpunk var väl den som ansågs flyta på bäst av alla plattformar?
Fungerade verkligen Stadia versionen bättre än PS5/Xbox series när det väl släpptes där nu i Mars? Annars så är det väl inte så imponerande ifall man jämför med Xbox one/PS4 när Google påstår att Stadia har över 10 000Tflops och med hårdvara som är 6 år nyare?

Tråkigt ändå att både Stadia och Cyberpunk vart så stora misslyckanden och inte levde upp till potentialet.

Stadia-versionen var ju i teorin PC-versionen streamad från optimal hårdvara, så vad jag förstod så var det versionen det var minst problem med. Bara starta och köra, du behövde inte ens uppdatera spelet med patchar då det sköttes server-side.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Stadia versionen av Cyberpunk 2077 var perfekt. Några mindre buggar bara. Skulle säga att just nu befinner sig kvaliten på spel på stadia mellan playstation 4/xbox one och den nya generationen. När jag skaffade det var det ett step upp med kortare loadingscreens och bättre flyt. Cyberpunk 2077 måste man ju ändå jämföra med de versioner som släpptes när spelet släpptes. Inte när de fixat buggar och allt i över ett år-versionen?

Nåväl.

Blir dock antagligen inte ett köp till stadia om de inte kommer med något erbjudande. Priset på spel på stadia är fortfarande det som avskräcker mig mest


signatur

Ultrazine

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Stadia-versionen var ju i teorin PC-versionen streamad från optimal hårdvara, så vad jag förstod så var det versionen det var minst problem med. Bara starta och köra, du behövde inte ens uppdatera spelet med patchar då det sköttes server-side.

Det ska tydligen vara någon slags Linux-server. Sen om spelen alltid är native för Stadia eller inte är lite oklart. På Steam finns ju hursomhelst tyvärr ingen sådan version.

Men det skulle kunna förklara saken oavsett. CP2077 fungerade även bättre på SteamDeck överlag än den genomsnittliga PCn.

Förutsägbar hårdvara och stabilare OS är oftast en fördel. Inte bara på rena TV-spelmaskiner.

ZF
Medlem
Skrivet av normalniklas:

Stadia versionen av Cyberpunk 2077 var perfekt. Några mindre buggar bara. Skulle säga att just nu befinner sig kvaliten på spel på stadia mellan playstation 4/xbox one och den nya generationen. När jag skaffade det var det ett step upp med kortare loadingscreens och bättre flyt. Cyberpunk 2077 måste man ju ändå jämföra med de versioner som släpptes när spelet släpptes. Inte när de fixat buggar och allt i över ett år-versionen?

Nåväl.

Blir dock antagligen inte ett köp till stadia om de inte kommer med något erbjudande. Priset på spel på stadia är for

Ja. PS5- versionen av 2077 har faktiskt tom kraschat några gånger för mig. Det kan jag inte minnas hände på Stadia alls. Däremot så hade det såklart alla de roligare buggarna som jag förutsätter är rätt så plattformsoberonde.

Det brukar vara rätt bra reor på Stadia, men som sagts så är det ju av naturen mest på lite äldre titlar. Det hänger mest på utgivaren, men Google verkar åtminstone inte krångla till reor för de utgivaren lika mycket som tydligen Sony gör.

Medlem

Undrar vad Google fick pröjsa för det.

Medlem

Gött då blir det köp på stadia

Medlem
Skrivet av jehuty:

Släpps så få nya spel till stadia att det blir en nyhet?

Jag undrar på riktigt, det här är inte kritik att ni skriver om det

Det är väl speltillverkarna som måste bättra sig, Google kan ju knappast göra något åt saken om det inte släpps några spel till det. Däremot har jag hört att indiespel går väldigt bra på stadia.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Det är väl speltillverkarna som måste bättra sig, Google kan ju knappast göra något åt saken om det inte släpps några spel till det. Däremot har jag hört att indiespel går väldigt bra på stadia.

Google har allt med det att göra. Om google inte lyckas sälja konsoler kommer inga spelföretag vilja investera i att släppa sina spel till Stadia.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det har varit ett glapp, i alla fall nya AAA-spel på releasedagen. Jag är inte helt säker, men tror den senaste stora AAA-titeln som släpptes samtidigt på alla plattformar och Stadia var Resident Evil Village? (någon får gärna rätta mig där dock om jag har fel)

Kan du/ni inte göra en snabbfråga nu i sommar hur många som spelar stadia?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Goda nyheter, även om jag inte vet om de är något för mig direkt.

Medlem

Då väntar vi bara på att det släpps fritt till PC.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Kan du/ni inte göra en snabbfråga nu i sommar hur många som spelar stadia?

Det skulle faktiskt vara lite intressant att se.

Svarsalternativ:
- Det är min primära plattform idag
- Spelar ibland på Stadia, men primärt på andra plattformar
- Provade, men det var inget för mig
- Aldrig testat

Du kan göra egna undersökningar i forumet. Klicka i rutan "Skapa omröstning" längst ner när du gör en ny forumtråd. Men det blir säkert fler som svarar om den ligger på förstasidan.

Skribent
Skrivet av korvmos:

Kan du/ni inte göra en snabbfråga nu i sommar hur många som spelar stadia?

Det hade varit intressant, ska se vad jag kan göra, alternativt vidarebefordra till resten av redaktionen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul för dom två som fortfarande spelar på stadia.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det hade varit intressant, ska se vad jag kan göra, alternativt vidarebefordra till resten av redaktionen.

Do it! Trodde faktiskt Stadia skulle ta sig på allvar när dom bundlade kontrollen med Cyberpunk och hela PS-debaclet, sen några månader senare tar dom död på sin egen studio och idag är ju tjänsten mer eller mindre ett skämt, tråkigt nog.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Google har allt med det att göra. Om google inte lyckas sälja konsoler kommer inga spelföretag vilja investera i att släppa sina spel till Stadia.

Google säljer inte konsoler, det är ju tydligt att ingen vet vad Stadia är, poängen är att du inte behöver köpa någon konsol. Bara att logga in och spela. Så det hänger helt på speltillverkarna.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Google säljer inte konsoler, det är ju tydligt att ingen vet vad Stadia är, poängen är att du inte behöver köpa någon konsol. Bara att logga in och spela. Så det hänger helt på speltillverkarna.

Nej det hänger inte helt på spelutvecklarna. Det är Googles jobb att skaffa användare till sin plattform, och göra det intressant för spelutvecklarna att faktiskt släppa sina spel på Stadia. Det är inte spelutvecklarnas jobb att locka användare åt Google.

I det avseendet är Google precis som Xbox eller Playstation, även om de är en tjänst och inte en fysisk konsol. Det är inte spelutvecklarna som ska skapa en användarbas åt Microsoft, det är Microsoft som ska skapa en attraktiv plattform för utgivarna att investera i. Precis samma sak med Google och Stadia.

En bra jämförelse är t.ex Stadia och Steam (åtminstone Steam i början av sitt liv). Valve lanserade inte Steam som en butik och bad spelutvecklarna att göra jobbet åt dem. De etablerade Steam som en ledande plattform genom att släppa sina exklusiva högkvalitativa spel där. Half-Life 2, Portal, Left 4 Dead m.fl etablerade Steam som en plattform där utgivarna ville synas. Och där har Google misslyckats fullständigt.

1
Skriv svar