Snabbkollen - Dockad? Bärbar? Hur spelar du Switch?

Robot
Snabbkollen - Dockad? Bärbar? Hur spelar du Switch?
It's not a lake, it's an ocean

Dock i 99 procent av fallen. Med en Pro Controller.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är man hemma spelar man såklart på PC istället, så enbart bärbart i mitt fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nu på sistone så har det blivit mycket bärbart spelande, men spelar jag någon AAA-titel så blir det på TV:n.

Medlem

Har nästan aldrig spelat min switch i dockat läge, köpte den för att den var just BÄRBAR! Samma med steamdeck, den lär ju inte dockas speciellt mycket!

Medlem

Tycker kontrollerna fungerar så himla kasst hemma hos oss, tappar connection till konsolen stup i kvarten vilket gör det knappt spelbart i dockat läge... Trodde det var något fel på dom så jag skickade in på reparation, men var tydligen inget fel på dom...

Med det sagt så blir det i princip enbart bärbart läge, men nu har jag ett steamdeck så switchen samlar mest damm...

Medlem

Nu är det ett och ett halvt år sedan jag rörde den, men sista tiden blev det mest dockat med pro controller. Körde däremot väldigt mycket bärbart i början.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av robbis:

Har nästan aldrig spelat min switch i dockat läge, köpte den för att den var just BÄRBAR! Samma med steamdeck, den lär ju inte dockas speciellt mycket!

Jag köpte den för att kunna spela Mario kart med dottern.

OT så är den mest dockad och används extremt sällan. Blev rejält besviken på både Zelda BOTW och hatt-Mario så det är mest Mario Kart som spelas. Lirade även en del Hades tidigare. Bärbar ibland för barnen i bilen eller om jag vill ligga i hammocken och spela, men då spelar jag oftare xbox som lokalstreamas till mobilen istället.

Medlem
Skrivet av robbis:

Har nästan aldrig spelat min switch i dockat läge, köpte den för att den var just BÄRBAR! Samma med steamdeck, den lär ju inte dockas speciellt mycket!

Själv köpte jag den för att spela Zelda och Mario.

Medlem

Har med den lite överallt. Altanen, jobbet, ibland soffan om familjen ser på annat. Ultimat jrpg-kompis förutom nintendos egna titlar. Batteriet börjar bli trött dock..

Medlem

min gamegear är inte dockad!

och det är inte min steamdeck heller

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag köpte den för att kunna spela Mario kart med dottern.

OT så är den mest dockad och används extremt sällan. Blev rejält besviken på både Zelda BOTW och hatt-Mario så det är mest Mario Kart som spelas.

Varför besviken på Breath of the Wild?


signatur

Memento Mori

Medlem

Multiplayer? Då blir det på TV. Ensam? Då blir det bärbart. 😎


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Mest dockat förut, numera mest bärbart då man har knodd och lätt måste flytta sig och/eller bara stänga av/pausa i tid och otid


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

I stort sett alltid dockad. Om jag är ensam så använder jag en Pro Controller, om jag spelar med andra så används joycons (Mario Party, Switch Sports osv).

ZF
Medlem
Skrivet av koleny:

Tycker kontrollerna fungerar så himla kasst hemma hos oss, tappar connection till konsolen stup i kvarten vilket gör det knappt spelbart i dockat läge... Trodde det var något fel på dom så jag skickade in på reparation, men var tydligen inget fel på dom...

Med det sagt så blir det i princip enbart bärbart läge, men nu har jag ett steamdeck så switchen samlar mest damm...

Har du en äldre maskin så kan det bero på ett tillverkningsfel på dess tidiga kontroller. Antagligen vill de inte kännas vid det för att inte riskera reklamationer i massor, därav "allt ok" vid service.

Om du letar på Youtube så finns det guider hur du flyttar antennen så kontakten blir stabilare.

Medlem

Kör nästan uteslutande handhållet har den på jobbet och lirar på luncherna eller när jag är på utbildning med övernattning för att kunna få en spelfix även då.

Dockan används som laddare inte mycket mer numera samma sak med pro kontrollen sparsamt använd.

Medlem

Mest handhållet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Varför besviken på Breath of the Wild?

Tyckte det var enformigt och inte så roligt helt enkelt. Halvtom värld och rätt tråkiga tempel. Men var nog överhype osv som spelade in.

Medlem
Skrivet av ZF:

Har du en äldre maskin så kan det bero på ett tillverkningsfel på dess tidiga kontroller. Antagligen vill de inte kännas vid det för att inte riskera reklamationer i massor, därav "allt ok" vid service.

Om du letar på Youtube så finns det guider hur du flyttar antennen så kontakten blir stabilare.

Spännande...
Köpte switchen förra sommaren direkt från webhallen men 2019 modellen kanske klassas som en äldre modell?

Får kika på Youtube tack för tipset! Men är första och sista Nintendo konsolen jag köper, förjävla dåligt att kvalitén är så kass och att de haft problem men blundar för det...

1
Skriv svar