Stora Katt-tråden!

Medlem
Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>
Tussan, som vi haft i över 12 år, sedan våra dåvarande (dåraktiga) grannar bestämde sig för att bara dra och totalt strunta i katten. Hon var väldigt tillbakadragen i början och man märkte att de behandlat henne illa. Men till sist så blev hon bekväm och trygg med allt och hon kunde tex ligga och sova i trappen utan att konstant smygkika på när man rörde sig i rummet.

Vad fint att ni tog in henne


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Här har vi Trassel som vi precis adopterade, flyttade in igår och har utforskat varenda hörn i lägenheten sen dess, oerhört mysigt.

Medlem

Och det här är vår andra lilla tös Millan som inte sitter still många minuter när hon är ute. 😸

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Här har vi Trassel som vi precis adopterade, flyttade in igår och har utforskat varenda hörn i lägenheten sen dess, oerhört mysigt.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Är din synt från 70-talet? Eller är det en gammal elpiano?

Medlem
Min älskade Sallie
Medlem
Skrivet av Zontos:

Är din synt från 70-talet? Eller är det en gammal elpiano?

60-tal tror jag, det är min morsas gamla elorgel (Philicorda GM.. nånting).

Medlem
Skrivet av Done:

<Uppladdad bildlänk>

Vad söt 😄


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Detta är Stålman Jans. Han är en Russian Blue och älskar att gå ut i koppel så ofta som möjligt.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

60-tal tror jag, det är min morsas gamla elorgel (Philicorda GM.. nånting).

Coolt!

Medlem

Här har vi Doris! Tyvärr finns inte damen bland oss längre. Älskade lådor/kartonger som vilken annan katt som helst och var alltid så himla social och trevlig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Kul tråd.
Haft några katter tidigare, och det var oftast riktigt trevligt. Ibland frustrerande också...

Aldrig sett en katt göra såhär tidigare...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Kul tråd.
Haft några katter tidigare, och det var oftast riktigt trevligt. Ibland frustrerande också...

Aldrig sett en katt göra såhär tidigare...
https://www.youtube.com/watch?v=6TMtlWZrcdc

Haha vad gullig.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hejsan, forumet!

Vad kul att se att det finns så många som gillar katter! Själv heter jag Hans och är författare, och tillika kattälskare. Jag har haft katter hela livet och oftast är man inte mer än en betjänt åt dem. För ett par år sedan släppte jag en bok (min åttonde i ordningen), med katter i huvudrollerna. Katterna på framsidan heter Cid och Zelda och är skapade efter våra riktiga katter. Dessvärre är Zelda inte i livet idag, men Cid är det.

Så här ser Cid ut live:

Är man nyfiken på boken så finns den i alla format och handlingen är följande:

Från portalerna i Stora Djupet forsar skräpfallen ner. Det finns ingen ände. Ingen vet hur djupt hålet faktiskt är, men något verkar ändå finnas där nere, ruvande. Ett hot rör sig uppåt och sprider sig genom landet. Men en dag öppnas oväntat en ny portal. Ut ur den kliver katterna Cid och Zelda. De har aldrig sett vare sig kvistkråkor eller det talande tåget Winston. Men ingen i landet Balambia har heller sett katter förut.

Medlem

+ till TS.

Relativt små här, dottern "tjatade" till sig en som sedermera blev två efter en prövotid med "så kallad" allergikatt för frugans skull, det fungerade faktiskt och har under åren haft många allergiska på besök utan problem.
Dottern utflugen för länge sedan medan katterna blev kvar, stor djurvän så inga problem där.

Hon till vänster dog tyvärr nyligen och väldigt oväntat av som det visade sig medfött hjärtfel efter 12år, sörjer ännu.
Så en kvar som jag hoppas lever länge ännu, bägge kloka och väldigt sociala.

Bägge "välpälsade", de kan också vara rätt "nakna".
(Devonrex)


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av HansOlsson:

Hejsan, forumet!

Vad kul att se att det finns så många som gillar katter! Själv heter jag Hans och är författare, och tillika kattälskare. Jag har haft katter hela livet och oftast är man inte mer än en betjänt åt dem. För ett par år sedan släppte jag en bok (min åttonde i ordningen), med katter i huvudrollerna. Katterna på framsidan heter Cid och Zelda och är skapade efter våra riktiga katter. Dessvärre är Zelda inte i livet idag, men Cid är det.
<Uppladdad bildlänk>

Så här ser Cid ut live:
<Uppladdad bildlänk>

Är man nyfiken på boken så finns den i alla format och handlingen är följande:

Från portalerna i Stora Djupet forsar skräpfallen ner. Det finns ingen ände. Ingen vet hur djupt hålet faktiskt är, men något verkar ändå finnas där nere, ruvande. Ett hot rör sig uppåt och sprider sig genom landet. Men en dag öppnas oväntat en ny portal. Ut ur den kliver katterna Cid och Zelda. De har aldrig sett vare sig kvistkråkor eller det talande tåget Winston. Men ingen i landet Balambia har heller sett katter förut.

Rätt fräckt omslag på boken.
Får mig osökt att tänka på filmen Laputa. 😛

Medlem

Den här lilla krabaten blev precis gammal nog att flytta hem till oss. Inte jättelätt att fånga på bild i sin helhet.

Inaktiv

Obunga

Medlem

Fina katter


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Redaktör
Ponny

Ett Facebook-minne från 2015 dök upp. Super Klara! (Verkar föga imponerad av Wii U?)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta är Tjabo, som tyvärr inte finns med oss längre. Mycket social katt som förföljde grannarna, och var dörren öppen då trampade han in helt enkelt. Inte helt uppskattat av alla. Men han hade garanterat mer än ett hem

Medlem

Min katt Izzy när hon var 4 år, Hon är 5 nu och fortfarande full i fan

Medlem

Jag har tingat mig en katt nu efter att ha varit kattlös i 6 år, vart en brittisk korthår, bilder får komma senare efter att man fått hem henne.

Medlem

Zelda

Medlem

En katt som flyttade in i vårt stall och var väldigt social. Han kom alltid fram när man var ute och skulle ligga i mitt knä om jag satte mig ner. Tyvärr är han inte med oss längre 😢

Redaktör
Ponny

Dagens Facebook-minne är från 2015. Jag och Henning har brett ut en filt och ska spela Banjo-Kazooie.
Älskade, älskade Henning. Han finns inte längre (men finns såklart för alltid, på något vis). ❤️‍🩹


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar