Owlcat berättar mer om sitt CRPG WH40K: Rogue Trader

Robot
Owlcat berättar mer om sitt CRPG WH40K: Rogue Trader

Kommer du att vara kejsaren trogen eller beblanda dig med imperiumets fiender?

#Owlcat-games, #Rogue-trader, #nyhetstips, #warhammer-40000


Medlem

Najs.
Det här kommer nog bli bra. Gillade deras Pathfinder spel, även om jag inte blev klar med det.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Detta ser ut att kunna bli ett riktigt bra spel.

Medlem

Fortfarande sjukt skeptisk till att en Space Marine skulle få för sig att jobba med en Rogue trader och en Eldar. SJUKT skeptisk.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fortfarande sjukt skeptisk till att en Space Marine skulle få för sig att jobba med en Rogue trader och en Eldar. SJUKT skeptisk.

Det finns flera gånger ett Chapter endast skickat en Space Marine för att lösa ett problem, så det ska nog gå. Vet det var så i Brotherhood of the Snake boken i alla fall. I detta fallet i Owlcat games 40k spel så är det en Space Wolf som jobbar med en Rogue Trader. Kanske är det en Lone Wolf, en Space Wolf som förlorat alla sina squad mates och är ute efter hämnd? Kanske har han fastnat på fel sida av The Great Rift, och får hitta de allierade han kan?

Jag tror de kommer knyta ihop det bra, till slut. Riktigt peppad på ett 40k rollspel!

NuZ
Testpilot

Jag njuter, verkligen njuter av den härliga nördigheten här i tråden

Kan absolut noll om Warhammer. Uppskattat att måla någon figur som ung och spelat någon vända men kan inget om lore osv.

Tror spelet blir lika bra som Pathfinder.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ooohh baby, inte spelat pathfinder men är ett fan av WH40k- loren, så detta blir kul att följa!

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Det finns flera gånger ett Chapter endast skickat en Space Marine för att lösa ett problem, så det ska nog gå. Vet det var så i Brotherhood of the Snake boken i alla fall. I detta fallet i Owlcat games 40k spel så är det en Space Wolf som jobbar med en Rogue Trader. Kanske är det en Lone Wolf, en Space Wolf som förlorat alla sina squad mates och är ute efter hämnd? Kanske har han fastnat på fel sida av The Great Rift, och får hitta de allierade han kan?

Jag tror de kommer knyta ihop det bra, till slut. Riktigt peppad på ett 40k rollspel!

skulle hellre ha sett en White Scare hänga på. De har en "master of the hunt" som jagar fiender till deras chapter.
För övrigt, vi behöver mer White scars!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Om de använder sin förmåga och erfarenhet av att skapa solida RPG- och strategi-delar från Pathfinder-spelen så kan det här bli riktigt, riktigt bra.
Däremot var båda Pathfinder-spelen ganska buggiga vid släpp, så jag håller tummarna för att de blivit bättre på att polera pre-release.

Oavsett är det här ett av ytterst få spel jag faktiskt känner att jag vill förhandsboka, WH40k och Owlcats RPG-förmåga... det bådar gott, och jag vill gärna ge dem bättre förutsättningar att lyckas.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Det finns flera gånger ett Chapter endast skickat en Space Marine för att lösa ett problem, så det ska nog gå. Vet det var så i Brotherhood of the Snake boken i alla fall. I detta fallet i Owlcat games 40k spel så är det en Space Wolf som jobbar med en Rogue Trader. Kanske är det en Lone Wolf, en Space Wolf som förlorat alla sina squad mates och är ute efter hämnd? Kanske har han fastnat på fel sida av The Great Rift, och får hitta de allierade han kan?

Jag tror de kommer knyta ihop det bra, till slut. Riktigt peppad på ett 40k rollspel!

Jag hoppas de löser det, lore mässigt. Space Marines och aliens går ju sällan bra ihop


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av MacNille:

skulle hellre ha sett en White Scare hänga på. De har en "master of the hunt" som jagar fiender till deras chapter.
För övrigt, vi behöver mer White scars!

Det kan jag hålla med om!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hoppas de löser det, lore mässigt. Space Marines och aliens går ju sällan bra ihop

Så sant som det är sagt! Inte jättebra kompisar!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag hoppas de löser det, lore mässigt. Space Marines och aliens går ju sällan bra ihop

Är ju en rogue trader vi snackar om här så det löser sig nog

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Är ju en rogue trader vi snackar om här så det löser sig nog

Det är inte rogue tradern som är problemet. Det är Space Marinen och Eldarn.

Lite i denna stilen, fast nu verkar de sakna det större hotet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte rogue tradern som är problemet. Det är Space Marinen och Eldarn.

Lite i denna stilen, fast nu verkar de sakna det större hotet.

https://i.imgur.com/Uh4JsPK.png

Tror nog du kan räkna med att det finns ett större hot på plats från hyfsat tidigt i storyn.

Medlem
Skrivet av waeress:

Tror nog du kan räkna med att det finns ett större hot på plats från hyfsat tidigt i storyn.

Större hot lär vara ett krav för att Space marinen ens ska vara där. Imperiet skickar inte sin übermensch på fetch quests direkt.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Större hot lär vara ett krav för att Space marinen ens ska vara där. Imperiet skickar inte sin übermensch på fetch quests direkt.

Får hoppas inkvisitionen också dyker upp!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Får hoppas inkvisitionen också dyker upp!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fortfarande sjukt skeptisk till att en Space Marine skulle få för sig att jobba med en Rogue trader och en Eldar. SJUKT skeptisk.

Förstår inte hur du kan hänga upp dig på den detaljen varje gång Rogue Trader nämns. Det finns ju mängder mer lore kring hur just Rogue Traders samarbetar med enstaka xenos och en space marine då och då. Precis liksom inkvisitionen så har dom vissa ”friheter”. Läs på lite så märker du vad jag menar. 😊


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Förstår inte hur du kan hänga upp dig på den detaljen varje gång Rogue Trader nämns. Det finns ju mängder mer lore kring hur just Rogue Traders samarbetar med enstaka xenos och en space marine då och då. Precis liksom inkvisitionen så har dom vissa ”friheter”. Läs på lite så märker du vad jag menar. 😊

Det är inte Rogue tradern som är problemet, det är att sätta en Space marine och en Eldar i samma rum.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte Rogue tradern som är problemet, det är att sätta en Space marine och en Eldar i samma rum.

Finns ju en rad historier i ”loren” som SMs & Eldars samarbetar tätt ihop. T.ex i senaste böckerna så har Guilliman och hans smurfar en Eldar som rådgivare/allierad. Var även tack vare Eldars som Guilliman ens kunde återupplivas från sitt grönsaksstatus.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Magroth:

Finns ju en rad historier i ”loren” som SMs & Eldars samarbetar tätt ihop. T.ex i senaste böckerna så har Guilliman och hans smurfar en Eldar som rådgivare/allierad. Var även tack vare Eldars som Guilliman ens kunde återupplivas från sitt grönsaksstatus.

Japp, finns undantag. Dock skulle jag inte säga att Space Wolves är lika sansade som Ultramarines. Återstår att se hur de motiverar samarbetet.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar