Diskutera - Bästa filmen eller serien som baseras på spel är...
Streaming-eran har sparkat upp dörrarna för, framför allt, serier baserade på spel.
Tycker första Silent Hill filmen var riktig bra. Följde storyn i spelen på ett snyggt sätt också. Gillar den skarpt. Fortfarande min favorit inom spel-filmer.
Den som vet vet.
Gillade faktiskt Prince of persia sands of time, inget mästerverk men klart sevärd https://www.imdb.com/title/tt0473075/
Även Resident evil (2002), perfekt popkornrulle, "stäng av"-hjärnan film helt enkelt https://www.imdb.com/title/tt0120804/?ref_=nv_sr_srsg_7
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Inte för att jag spelat något av de spelen men Arcane och Castlevania var sinnes bra!
Helt klart! Kommer typ inte på något mer som gjorts riktigt bra. Det mesta är meh eller helt ok!
Vet inte vad som kom först av spelen, kortspelet eller TV-serien, men Pokémon måste vara uppe i toppen på såna här listor enligt mig.
Gameboyspelet var först.
Men ja, Pokemon-tv-serien gillade man när man var liten.
Antingen Postal filmatiseringen eller Silent Hill filmatiseringen, kan ej bestämma mig.
Min röst går också till Postal.
Nej, den är kanske inte världens bästa film, men den håller samma stil som spelen.
Allt är galet, löjlighetsfaktor 11/10, precis som spelen
Min röst går också till Postal.
Nej, den är kanske inte världens bästa film, men den håller samma stil som spelen.
Allt är galet, löjlighetsfaktor 11/10, precis som spelen
Helt enig. Var rädd att vara ensam om den åsikten haha
Switch, PC och Dödsmetall.
Street Fighter: Assassin's Fist
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Street_Fighter:_Assassin%27s_...
Ganska obscure och svår att få tag på tyvärr men riktigt bra, inte så cheesy som de flesta fighting spel filmer. Mycket för den fokuserar mer drama mellan karaktärerna än själva fightingen.
Antingen Postal filmatiseringen eller Silent Hill filmatiseringen, kan ej bestämma mig.
Oooh, jag är inte ensam om att tycka att SH var stämningsfull! ❤️
Mest skrämmande är i alla fall...
Oavsett hur jag känner för League of Legends så är ju Arcane en förbannat bra serie!
Nu när jag tänker på det så nämner den första (och i nuläget enda) säsongen knappt "sporten" eller vad det nu är karaktärerna spelar(?) i spelet. Utöver världen och karaktärerna är det inte särskilt många kopplingar till spelet alls storymässigt. Kanske det som är nyckeln till att göra bra spelfilmer/serier. Att inte försöka återskapa stories och ett berättartempo som funkar i interaktiva spel utan göra en egen grej som funkar för det mediumet. Slog mig bara nu när jag satt och jämförde Arcane och andra spelfilmer och serier man sett.
PS. Kan inte lämna tråden utan att presentera undantaget för regeln, absolut inte baserat på rå-nostalgi. Men Mortal Combat är en förjävla mysig film.
Men, alltså, witcher är väl ändå baserad på böckerna som tv-spelet också är baserat på.
Serien är baserad på böckerna medan spelen snarare är baserade på personerna ur böckerna. Spelen utspelar sig flera år efter böckerna och storyn är ett eget hopkok av CDPR.