Co-op-mod till Zelda: Breath of the Wild släpps nästa vecka
Jag gissar på att det tar en vecka innan Nintendo blir sura och stänger ner den.
Dom har inte gjort något åt CeMu emulator på flera år så ser inte att dom direkt kommer göra något
Dom har inte gjort något åt CeMu emulator på flera år så ser inte att dom direkt kommer göra något
Jaså , har de lugnat sig ? Har de äntligen sett fördelen med att låta folk modda
It´s a me
Kan ha fel men detta mod är bara splitscreen, alltså inte online co-op (utan andra verktyg)
här är ett mod med online multiplayer:
https://www.youtube.com/watch?v=hMpjSCnfTdw
Precis, verkar finnas två modprojekt. En online och en splitscreen.
"Writer and Fighter"
Skillnaden är att emulatorer är inte olagliga, och inte Nintendo's immateriella rättighet.
Roms är det, och moddar till roms brukar dom bli sura på.
Intressant att även WiiU Zelda kan köra split screen. Det borde ju betyda att även VR från Switch version skulle kunna funka.
* Föreställ dig bild av någon med en labo papphjälm nedtyngd av en WiiU-kontroll här. ;D
Hade varit sjukt nice om de kunde få så att ena spelar på paddan och andra spelaren på tvn. CoD Ghost hade ju så, var riktigt kul att lira zombieläget med en kompis.
"Writer and Fighter"
Precis, verkar finnas två modprojekt. En online och en splitscreen.
Ändå är artikeln lika otydlig som innan
Vad är otydligt? Skriver att det funkar lokalt i splitscreen, inte online.
Online-moden är ju något helt annat som inte släpps nästa vecka.
"Writer and Fighter"
Kan du byta nick, du gnäller till och med mer än mig. Jag vill inte bli bannad för att dom slår ihop våra gnällsynder.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Skillnaden är att emulatorer är inte olagliga, och inte Nintendo's immateriella rättighet.
Roms är det, och moddar till roms brukar dom bli sura på.
Roms bakups är väl inte olagligt. Vad som är olagligt är fildelning.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Kan du byta nick, du gnäller till och med mer än mig. Jag vill inte bli bannad för att dom slår ihop våra gnällsynder.
Haha inte alltid vi ser lika men när du har rätt har du fan rätt!
Roms bakups är väl inte olagligt. Vad som är olagligt är fildelning.
Precis, och jag skulle gissa att ~ 99,9% av alla roms är fildelade.