(Inofficiell) Bully-remake i Unreal Engine 5 jämförs med originalet

Robot
(Inofficiell) Bully-remake i Unreal Engine 5 jämförs med originalet

Något för Rockstar att ta till sig.

#bully, #unreal-engine-5


Medlem

Stundtals snyggt, men som med många andra projekt i det här stuket ser det även stundtals inget vidare ut.


Processor: Intel Core i9 9900K, Processorkylare: Corsair Hydro H100i PRO RGB
Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G 2.0
Arbetsminne: 32 GB HyperX Fury Black DDR4 3200mhz 2x16
Högtalare: Samsung HW-Q960A 11.1.4
Hörlurar: Apple Airpods Pro 2nd gen

Medlem

Regn-make


min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me

THB
Medlem

Fläckvis trevligt och intressant ut.
Kändes mest som en generic store bought asset showcase dock.

Moderator | Testpilot

Hade gärna fått ha mer tecknad grafik faktiskt. Även om San Andreas i viss mån kunde kännas lite "tecknat" också, så känns det som att ett Bully med realitsik grafik bara skulle kännas konstigt och tråkigt på något sätt.


Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

såg den på facebook tidigare under dagen, garvade mest åt kommentarerna om att han såg ut att va 40bast!

Medlem

Såg lite så där lagom Unreal Engine-generiskt ut.

Skrivet av tuckdragon:

såg den på facebook tidigare under dagen, garvade mest åt kommentarerna om att han såg ut att va 40bast!

https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2022/07/Bully-Un...

36 och varit en hel del ute i solen, skulle jag nog säga.

Medlem

Är vi klar med 'Made In Unreal'-grejjer snart?

Det mesta av det fångar inte ens stilen från originalet utan ser bara vanligt jävligt snyggt ut.

Medlem

Btw angående karaktärerna - med ansiktsanimationer och grejjer:

Är en grej som är ny i och med UE5 (ungefär) att det är enklare att göra sådant.
Så är väl rätt troligt att det kommer bli vanligare med karaktärer som rör på fejset osv i 'X fast i Unreal!' videos framöver...

Även realistiska, i stilen, framförallt naturmiljöer kommer bli vanligare.

Något som kommer minska är mer unika världar som är 'handgjorda' och inte utgår från verkliga miljöer... Det kommer vara lika jobbigt som vanligt att göra, och realistiska miljöer kommer bli mkt mindre jobbigt.
'Monster', eller övriga tydligt inte mänsliga kreatur lär också minska, för det blir inte heller direkt nått enklare att göra.

Medlem

Såg hemskt ut. Det där generiska "Unreal"-utseendet som mest påminner om Steam-skräpet folk laddar upp efter att ha slängt ihop lite färdiga assets och hoppas på att sälja några exemplar på hyfsade screenshots.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Såg hemskt ut. Det där generiska "Unreal"-utseendet som mest påminner om Steam-skräpet folk laddar upp efter att ha slängt ihop lite färdiga assets och hoppas på att sälja några exemplar på hyfsade screenshots.

Jepp, exakt detta.
Nu när Unity köpt nån gigantisk assets-katalog så blir det väl även mer generiskt Unity-utseende framöver på mängder med snuskigt snabbt hopslängda indiespel.

Allting som hävdas vara "insane" är en parallax mellan olika människors intryck. Jag ser dessa Unreal-klipp som en biljett till Uncanny Valley; och det beror ju på att det ser så fabricerat ut. "L.A. Noire" behövde inte Unreal (Havok Engine), och Rockstar använder sig av "RAGE" (RDR2), och de åstadkom väldiga fina saker i sina spel.


FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

såg den på facebook tidigare under dagen, garvade mest åt kommentarerna om att han såg ut att va 40bast!

https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2022/07/Bully-Un...

Ser lite ut som Löfven också.

Medlem

"Insane" ?
Mer en blandning mellan skitfult och väldigt fult skulle jag säga.

Medlem

Detta är ett utmärkt exempel på att verktygen inte gör snickaren. Ser förjävligt ut 😂

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser lite ut som Löfven också.

hahaha löfven i högstadiet! 😂

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Allting som hävdas vara "insane" är en parallax mellan olika människors intryck.

Haha oj. Här hade vi någon som vågade sig ut på väldigt tunn is

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Allting som hävdas vara "insane" är en parallax mellan olika människors intryck.

En 'parallax effect' som använder man mest i 2D grafik, genom att ha bakgrunden i flera lager som rör sig i olika hastighet relativt till hur man rör sig så ger det bilden mer djup.

https://en.wikipedia.org/wiki/Parallax#/media/File:Parallax.g...

Medlem
Skrivet av Anton Q:

En 'parallax effect' som använder man mest i 2D grafik, genom att ha bakgrunden i flera lager som rör sig i olika hastighet relativt till hur man rör sig så ger det bilden mer djup.

https://en.wikipedia.org/wiki/Parallax#/media/File:Parallax.g...

haha ordet har en betydelse utöver den grafiska effekten:
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/parallax

Skrivet av tuckdragon:

haha ordet har en betydelse utöver den grafiska effekten:
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/parallax

Exakt


FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Seriöst, folk har hybris på Unreal Engine pga. dessa asset-flips som förövrigt inte är några fungerande spel.
Bara för att spel väljer motorn betyder det inte att det blir bra spel eller något som kommer nyttja dess möjligheter effektivt. Många AAA-studior fortsätter med sina avancerade inhouse-motorer, och tur är väl det, vi minns alla hur unreal-känslan infann sig i nästan alla spel om var UE3 och även UE4.

Det krävs att man gräver ganska mycket för att man inte ska känna på direkten att det är ett Unreal-spel. Jag tror Valorant var ett av få sådana spel där det gjort om ganska mycket både vad gäller nätkod och hur renderingen funkar, något som indie-titlar eller AA-spel nästan aldrig gör då de inte har råd eller kompetensen. Givetvis är det okej men det innebär också att de alla delar samma för och nackdelar som kommer med UE.

Problemet för studiorna med inhouse motorer är ju att det kräver enormt med kompetens att upprätthålla en AAA-motor och vidareutveckla den löpande idag, exempelvis så som Naughty Dog eller Id Software gör, men fördelarna är ofta att det är löjligt mycket mer skräddarsydda och anpassade för deras titlar, och i slutändan leder till bättre spel alla gånger än om man fått samma spel levererat via UE.

1
Skriv svar