GTA VI skulle ha utspelats sig i tre städer med fyra spelbara protagonister

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Läste ett rykte att fler städer kommer släppas efter att spelet har släppts, i form av DLC?

det hoppas jag inte stämmer.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Läste ett rykte att fler städer kommer släppas efter att spelet har släppts, i form av DLC?

Det skulle också komma single DLC till V men Online blev en sådan kassako att det inte blev av.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det hoppas jag inte stämmer.

Ryktet kanske kommer från den här intervjun eller liknande.

https://spela.aftonbladet.se/2020/04/bekraftat-rockstar-halle...

"Dessutom tänker man släppa ”GTA 6” i en mindre version än vad spelarna kanske är vana vid. Istället för ett fullskaligt Rockstar-spel i en riktig ”open world”-anda kommer man att börja lite smått för att sedan expandera med uppdateringar längre fram."

Medlem

Jag nästan avgudar Red Dead Redemption men har aldrig orkat hålla intresset uppe mer än några timmar i ett GTA.

Blir kampanjen och storyn fängslande så som i Red Dead, eller känns det mest som att man bara lyder order och gör en massa heists?


signatur

Memento Mori

Medlem

DLC låter lite oroande. Jag bryr mig bara om singleplayer kampanjen, och vad jag har sett så brukar kampanjen bli sämre om spelet har designats för DLC. Jag vill ha en början och ett slut och struntar normalt sett i DLC till spel. DLC som är som "fristående spel" tycker jag dock kan vara bra.

Jag gillar GTA 5, GTA 3 och Vice City. Jag tror att det är mycket nostalgikänsla då jag tänker på de två första och tycker därmed att GT5 är det jag gillade bäst. San Andreas ogillar jag starkt och skippade 4:an av den anledningen i kombination att det var story val i den. Jag blir bara stressad av sådant.

Att dela upp det på 3 karaktärer fungerade väldigt bra då det blev en bra dynamik mellan de olika personerna. Sidouppdrag kändes värda att göra. Vilket oftast är rätt ovanligt. Jag kan räkna på en hand hur många spel jag har spelat en andra gång. 5:an har jag spelat igenom 4 gånger.

Red Dead Redemption nämndes av några, men jag slutade spela 1:a efter 2 timmar. Det är väldigt ovanligt att jag inte spelar klart ett spel. 2:an såg väldigt bra ut visuellt men själva spelet tilltalar mig inte.

Medlem

Hoppas så klart på Native VR support 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag nästan avgudar Red Dead Redemption men har aldrig orkat hålla intresset uppe mer än några timmar i ett GTA.

Blir kampanjen och storyn fängslande så som i Red Dead, eller känns det mest som att man bara lyder order och gör en massa heists?

Det blir vad du gör det till, det är väldigt blandat med vad det är för uppdrag och det finns gott om sidouppdrag. Sedan går det ju att hoppa över delar av uppdrag också. Men fängslande, absolut.

Medlem

Göteborg vore en bra stad för GTA VI, lagom stor och väldigt fin!
Jag skulle inte ens behöva ta fram kartan om man får adressen för varje uppdrag hehe

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bättre vänta tills spelet är släppt och uppskatta spelet för vad det är och inte vad det kunde varit.

Denna kommentar fick mig o tänka på Cyberpunk 2077 😂

Kontot avslutas

När GTA V kom så hoppades jag på att det skulle komma två sidospel till GTA V. Ett som utspelade sig i San Fierro och ett i Las Venturas.
Tyvärr blev det inte så.
Vågar därför inte hoppas på för mycket denna gången, men det skulle vara kul om en spelbar karaktär åtminstone är en kvinna den här gången.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Säker på att du inte tänker på GTA V nu?

Hundra procent att jag tänkte på 5an och inte IV, my bad.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

När GTA V kom så hoppades jag på att det skulle komma två sidospel till GTA V. Ett som utspelade sig i San Fierro och ett i Las Venturas.
Tyvärr blev det inte så.
Vågar därför inte hoppas på för mycket denna gången, men det skulle vara kul om en spelbar karaktär åtminstone är en kvinna den här gången.

Det jag hade i fantasin var ett usa i miniatyr att man kunde åka till västkusten med LAS Venturas, LosSantos till östkusten med Vice City och Liberty City men det förstår jag själv hade varit för mycket för rockstar att skapa 😃 om man nu inte kan ”låsa upp” dessa städer med just DLC.

Spelbar kvinnlig karaktär är bara intressant, hoppas det är en med samma energi som Sadle i RDR2.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Göteborg vore en bra stad för GTA VI, lagom stor och väldigt fin!
Jag skulle inte ens behöva ta fram kartan om man får adressen för varje uppdrag hehe

Utan att kolla på karta eller ta hjälp, vad exakt är adressen till Delsjömotet då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Göteborg vore en bra stad för GTA VI, lagom stor och väldigt fin!
Jag skulle inte ens behöva ta fram kartan om man får adressen för varje uppdrag hehe

Det skulle kännas knepigt med GTA Gävle, burna förbi min lägenhet och bränna upp bocken, jolå det vore kul det!

Medlem

På något vis har jag en känsla om att detta spel kommwr vara online. Typ som ac valhalla. Där man bygger upp världen. Snälla. Hoppas inte det. Hoppas på utbyggnad av spelet i stads dlc:er. Typ. Expansions. En del rykten säger fortfqrande att flera städer ska finnas med tillslut.

Men kanske inte i första slutprodukten. Så mycket rykten just nu. Men härligt och roligt att höra och läsa om dom. Rockstar har mycket att visa nu. säger sig ha fått bukt med crunch eller vad det heter. Rdr2 storyn var fenomenal bland de flesta. Även om vissa inte gillade spelet rdr2 så höll dom flesta med att storyn var en av de bästa rockstar någonsin gjort. Intressant. Dom har mycket att leverera i gta 6.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Utan att kolla på karta eller ta hjälp, vad exakt är adressen till Delsjömotet då?

Vet bara att det är Kallebäcksvägen så antar att I stand corrected😄

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tittar man på "howlongtobeat" så är det i snitt 27 timmar för GTA IV. https://howlongtobeat.com/game?id=4062
Jag tycker snarare det är kort i min mening. Men det handlar mycket om hur utvecklarna har designat ett spel samt personliga preferenser. Ett längre spel betyder definitivt inte att kvalitén behöver vara lägre. Det är en myt.

Pubilshers som står för utvecklingskostnader vill dock ha en så "effektiv" utveckling som möjligt. I spelutveckling så är kostnaden utvecklarnas löner varje månad då man inte har mycket i form av råvaror etc. Så det gör att Tid = Pengar. Så det finns ett konstant tryck från publishers att göra kortare spel som har kortare utvecklingstid. Men samtidigt sälja det till full pris. Det är en utveckling jag personligen inte gillar.

Ett längre spel betyder heller inte att kvaliteten behöver vara högre. De allra flesta av dagens AAA-titlar innehåller en stor del utfyllnad och ett överlag otight narrativ. Finns väl en tjusning i långa spel också, allt beror på vad det är man vill göra. Generellt sett, är det primärt en berättelse man vill förmedla är oftast tio timmar fullt tillräckligt, är det en öppen och levande värld man vill bjuda in spelarna i, och där handlingen inte är främsta drivkraften, kanske det bör vara längre.

Att publishers så aktivt pushar för kortare spel var något nytt för mig. Kul utveckling om det skulle stämma, ser gärna mer fokuserade SP-spel framöver. Har väl dock snarare varit tvärtom de senaste fem, tio åren - särskilt då med live service-trenden som varit rådande ett tag nu.

12
Skriv svar