Premier League 22/23

Medlem

Intressant start på omgången. Vart ska detta Chelsea sluta ?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Intressant start på omgången. Vart ska detta Chelsea sluta ?

Att de åker ur!

Det kommer de inte att göra men det vore drömmen.

Skribent

Vad är det för fel på Haaland? Hur kan man vara ett sånt monster? Har han sålt sin själ till djävulen? Äkta hat-trick för andra matchen irad och just nu 9 mål på 5 matcher.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Vad är det för fel på Haaland? Hur kan man vara ett sånt monster? Har han sålt sin själ till djävulen? Äkta hat-trick för andra matchen irad och just nu 9 mål på 5 matcher.

Han är nya Messi. Kul att Isak gjorde mål i sin debut också!

Skribent
Skrivet av Zontos:

Han är nya Messi. Kul att Isak gjorde mål i sin debut också!

Svårt att vara glad för Isak när jag håller på Liverpool...

Medlem

Vinst idag igen! Laget går verkligen som tåget just nu även om det idag kom med viss bitter eftersmak. Skulle Ödegåård bli borta nu så blir det jobbigt och redan till helgen är det match igen. Glädjande var dock att se hur fint Lokonga spelade idag, kändes i stora delar av matchen väldigt trygg med bollen och inte alls lika "stressad" som förra säsongen.

United till helgen och sedan är det dags att gå in i EL nästa vecka, gissar på att Arteta kommer rotera friskt i EL även om truppen fortfarande faktiskt känns ganska så tunn, gissar på att Turner får sin första start den matchen och att spelare som ESR, Tomi och liknande kommer få starta...Borde ju kunna fixa en vinst där trots att vi roterar.

Medlem

Jahopp så var smekmånaden över för Arsenal dålå.

Skribent

Då har den första PL-managern fått yxan.
Thomas Tuchel är numera historia.

https://www.svt.se/sport/fotboll/chelsea-sparkar-tranaren-tho...

Medlem

Bournemouth manager Scott Parker var ännu snabbare, 30e augusti fick han kicken.
https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-scott-parke...

Medlem

Då är det David Moyes tur snart då 😉


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Potter i Chelsea kommer bli spännande, en del tränare (läs typ David Moyes) gör ju sig som bekant bättre i mindre klubbar och det ska bli intressant att se om Potter nu är redo för det här steget. Chelsea är ju inte direkt en klubb man förknippar med tålamod och truppen är så konstigt byggd att jag undrar om Potter ens har en chans att få ordning på det här.

Medlem

Undrar hur det blir nu med helgens matcher. Tydligen landssorg i 10 dagar.

Skribent
Skrivet av erikjonathan:

Bournemouth manager Scott Parker var ännu snabbare, 30e augusti fick han kicken.
https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-scott-parke...

Där ser man! Det hade jag missat faktiskt.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Undrar hur det blir nu med helgens matcher. Tydligen landssorg i 10 dagar.

De har ställts in
Kan förstå det, men tycker synd om alla som lagt pengar på att resa dit och nu missar sina matcher.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot

Landslagsuppehåll och vi tar en kik på FPL-ligan! Undertecknad har tyvärr tappat sin ledning som istället övertagits av Ragge Snupis! Jag vet inte vem du är här på forumet så tillkännage dig gärna

Medlem

Härlig vinst mot Tottenham i lördags!

Manchester City är för bra i år tycker jag, undrar vilken fuskkod spelarna… jaja det är inte FIFA.

Medlem

Plågsamt att se United spela igår. Att det är klasskillnad kan jag acceptera, även om det gör ont. Men att spelarna inte ens försöker? Det får mig att vilja kasta fotbollsintresset överbord. Kanske dedikera livet åt virkning, grisuppfödning eller astrologi istället. Men sadomasochist som jag är kommer jag att vara tillbaka framför TVn igen redan om några dagar. Att vara United-supporter är som att leva i ett destruktivt förhållande. Man vill lämna, men det går inte. Giggs-Greenwood lovar att ett aldrig ska hända igen. Kanske känns det rent av bättre ut i någon vecka. Men sedan är det samma sak igen. Och igen. Och igen.

Den enda klena trösten är att jag har både Håland(C) och Foden i min FPL-elva.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Skönt att Arsenal leder ligan men det bästa nyheten måste ju vara att Ronaldo får lämna United. Herregud vilket ego, undrar vilka lag som vill ha honom egentligen.

Medlem

Vilken jävla superbra säsong det är för Arsenal alltså

Det var en jättebra match idag, men det hade varit roligare ifall jag inte hade hållt på något av lagen haha! Liverpool och Chelsea är verkligen dåliga i år, det är något som inte stämmer i båda lagen känns det som.

Manchester United är ojämna men visst är Rashford ändå en bra spelare i laget? Någon här höll inte med mig har jag för mig, det känns som de "mår bättre" med Fernando Silva som lagkapten också.

Manchester City är Manchester City, jag förvånar mig inte om de kommer att springa om Arsenal på något vis men ju mer "vi" vinner ju mer hoppas jag på ett ligaguld i år.

Tottarna är tottarna, kul att Kulusevski lyckades i ett lag jämfört med Juventus.

Så detta är summeringen av de big six.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Manchester United är ojämna men visst är Rashford ändå en bra spelare i laget? Någon här höll inte med mig har jag för mig, det känns som de "mår bättre" med Fernando Silva som lagkapten också.

Det var nog jag. McTominay var det jag tyckte var medioker och det står jag fast vid. Rashford hade ju en rejält lång formsvacka, skönt att den är långt bort nu. Riktigt vass sen ett tag tillbaka:)

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Det var nog jag. McTominay var det jag tyckte var medioker och det står jag fast vid. Rashford hade ju en rejält lång formsvacka, skönt att den är långt bort nu. Riktigt vass sen ett tag tillbaka:)

Det hade han verkligen! Jo McTominay har inte varit speciellt bra på ett tag.

Medlem

Nu är det 2023/2024 men vad tycker ni om årets säsong? Jag tycker det är roligt (och drygt) att det är jämnade i år än vanligt, City ligger "bara" fyra och Arsenal leder, det känns som det kommer vara en kamp mellan Arsenal och Liverpool i år.

It's not a lake, it's an ocean

Kul att City inte dominerar i år. Känns väldigt öppet. Arsenal kanske inte håller hela vägen i år heller, men jag hoppas att de eller Liverpool tar det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu är det 2023/2024 men vad tycker ni om årets säsong? Jag tycker det är roligt (och drygt) att det är jämnade i år än vanligt, City ligger "bara" fyra och Arsenal leder, det känns som det kommer vara en kamp mellan Arsenal och Liverpool i år.

Det här blev säsongen som jag gav upp. United är inte längre mitt lag. Jag kan inte heja på ett svänggäng vars kapten är Bruno 'slå ut med armarna' Fernandes och vars största stjärna är Marcus 'jogga, gäspa, snooze' Rashford. Det finns verkligen inget kvar att tycka om i klubben.

I övrigt en riktigt intressant säsong. Kul att Aston Villa är med och slåss i toppen. Vem hade kunnat tro det?!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Det här blev säsongen som jag gav upp. United är inte längre mitt lag. Jag kan inte heja på ett svänggäng vars kapten är Bruno 'slå ut med armarna' Fernandes och vars största stjärna är Marcus 'jogga, gäspa, snooze' Rashford. Det finns verkligen inget kvar att tycka om i klubben.

I övrigt en riktigt intressant säsong. Kul att Aston Villa är med och slåss i toppen. Vem hade kunnat tro det?!

Nej jag trodde faktiskt de skulle vara bättre nu när CR drog till Saudiarabien och surade där. Matchen mot Chelsea spelade de ändå rätt bra och de har spelare som borde kunna göra bra matcher. Nu när de möter Bournemoth så fattar jag inte ber det är som händer helt ärligt. Ten Haag har ingen lätt säsong…

Ja det är kul att Aston villa kan slåss i toppen faktiskt för det behövs.

Medlem

Det jag gillar med Arsenals säsong är att det nu känns som att vi faktiskt vinner de där matcherna som vi tidigare torskat, trots svaga inledningar ibland. Någon titel vågar jag dock inte hoppas på än, vi har gott om tid att fu*ka upp saker och ting.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Det jag gillar med Arsenals säsong är att det nu känns som att vi faktiskt vinner de där matcherna som vi tidigare torskat, trots svaga inledningar ibland. Någon titel vågar jag dock inte hoppas på än, vi har gott om tid att fu*ka upp saker och ting.

Jo jag känner samma. Arsenal behöver en bättre bredd än vad de har nu. Havertz har kommit igång nu och det tycker jag är kul med tanke på alla hatare. Det var tråkigt att arsenal förlorade idag, men Aston Villa verkar ha flyt som fan just nu så det borde inte vara så konstigt.

123
Skriv svar