21,7 miljoner sålda PS5-konsoler ett svagt lyft, medan spelförsäljningen går neråt

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Å andra sidan så förstör man ögonen om man kör spel i 60 fps.

Ja, möjligen på PS5 med en stor tv för då måste spelen gå i lägre upplösning och då får man ju kika med ögonen.
Med 30fps får man 4K upplösningen på 4K skärmen men då hoppar ju bilden som i den här tecknade filmen. https://youtu.be/pJFHg5UmqDQ

Då föredrar jag en datorskärm i lägre upplösning som är något mindre och kan köra högre fps. Bildkvalitén upplevs ju i princip lika snyggt som om den vore i 4k då skärmen är mindre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Jag tror att det som kommer lyfta försäljningssiffrorna blir när Sony lanserar PLAYSTATION 5 PRO.

Vi vet att den troligast kommer redan under sent 2023. Det är med andra ord inte särskilt långt bort i tiden.

Hur vet vi det? Har du hittat på det själv?

Personligen tror jag inte Sony kommer göra en pro, snarare en slim.
De kan gott förbereda en ps6 till 2030.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Jag tror att det som kommer lyfta försäljningssiffrorna blir när Sony lanserar PLAYSTATION 5 PRO.

Det är nog en hel del potentiella kunder som inväntar en sådan lansering. Vi vet att den troligast kommer redan under sent 2023. Det är med andra ord inte särskilt långt bort i tiden.

Istället för att betala ockerpriser på en andrahandsmarknad eller vänta på Playstarion 5 basversionen, kan man bara vänta lite till och sedan köpte en något bättre konsol. Då lär också fler intressanta titlar hunnit lanseras.

Den lär inte komma fören hösten 2025 om den inte kommer vara 10% bättre i hårdvara. Runt den tiden kan vi räkna med minst 30% bättre. Allt annat är hitte på saker. De kan ju knappt få ut nuvarande till folket hur ska de då få ut en bättre variant.

Svar på rubriken är för det råder krig och en inflation som vi inte har haft sen 1929 då världen går mot en katastrof med allt fattigare människor som knappt har mat för dagen. Spel är det sista man tänker på just nu

Avstängd
Skrivet av submariner:

Den lär inte komma fören hösten 2025 om den inte kommer vara 10% bättre i hårdvara. Runt den tiden kan vi räkna med minst 30% bättre. Allt annat är hitte på saker. De kan ju knappt få ut nuvarande till folket hur ska de då få ut en bättre variant.

Svar på rubriken är för det råder krig och en inflation som vi inte har haft sen 1929 då världen går mot en katastrof med allt fattigare människor som knappt har mat för dagen. Spel är det sista man tänker på just nu

12
Skriv svar