Microsoft hävdar att Activision Blizzard inte gör några "måste ha"-spel för andra format

Medlem

Det är ett misstag av Microsoft att inte omedelbart separera Blizzard från Activision.

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Det är ett misstag av Microsoft att inte omedelbart separera Blizzard från Activision.

Eller Bethesda från Fallout

Med tanke på hur mycket branschen har reagerat på uppköpet så borde det finnas titlar som har en stor inverkan.
Konkurrerande plattformar har inget som ens kommer i närheten av att konkurrera med CoD så jag har svårt att se hur spelet inte skulle ligga högt på "must have". Vet inte hur siffrorna ser ut idag men förut så var det ofta folk som just köpte konsol efter specifika spel som FIFA eller CoD och sedan nästan bara lirade dessa. Var inte CoD en ganska stor hjälp för att Xbox 360 sålde så bra? Alla CoD:are som jag kände lira på 360 i alla fall.

Jag har lite dålig koll här men vad är det som hindrar MS från att göra CoD exklusivt framöver? Bara uttalanden har väl i stort sätt inget värde när det handlar om pengar? Innan så har väl de flesta förutspått att höstens CoD är sista för Playstation.

Men jag tycker ändå att köpet borde gå igenom. Activision/Blizzard är rätt kassa idag och med Microsoft som ägare så har de i alla fall en chans att bli intressanta igen. Lite tråkigt ifall Microsoft Disneyfierar företaget bara, vill gärna se lite råare spel.

2023/2024 kommer bli väldigt intressant och förmodligen väldigt talande för Microsoft framöver, ska bli intressant att se ifall de kan leva upp till all hype kring studios och bevisa att det inte bara är ett luftslott. Gamepass är såklart en intressant tjänst men kvalité går alltid före mängd, samtidigt som Sony har släppt och fortsätter slipa på deras alternativ. Ifall spelen kommer senare till PS Plus så har inte det lika stor betydelse ifall Microsoft ändå inte har något att sätta emot dessa. Än så länge så är det väl bara Forza som ligger väldigt högt hos Xbox.

Medlem

Den här jävla dealen är alldeles för stor. Hade blockerat den på en sekund. Och även blockerat ett eventuellt Square-Enix köp av Sony.

Microsoft ska inte köpa på sig halva spelvärlden med Office 365 pengar. Nej tack. Investera i nya studios istället och ge fan i Act/ Blizzard biblioteket.

Medlem

Microsoft har ju rätt

ZF
Medlem

Om nu Sony verkligen är så otroliga för de där plattformsmåstespelen så verkar det ju rätt korkat att släppa sina egna måstespel just för en, och endast en, av konkurrentens plattform.

Varför inte helt enkelt släppa spelen där man tror de verkligen skulle sälja som mest istället för att spela sänka skepp men ändå gapa över piratskatter.

Men som alla tydligen vet numera så är ju M1 framtiden för "PC gaming" ändå. Så Sony kan vara lugna, både Microsofts och deras dagar är räknade.

Ser fram emot The lots of us remastered remake 2042.

12
Skriv svar