GTA 6 ska höja den kreativa ribban för hela underhållningsbranschen

Medlem
Skrivet av John7612:

För min del hoppas jag de satsar mer på en mer avancerad AI när det gäller NPC:er . Tänk att starta ett slagsmål mitt på gatan med en random NPC utan vittne man bankar skiten ur honom, men när polisen kommer så låter man NPC:en slå på dig så snuten haffar honom. Sådanna smågrejjer hoppas jag på. Även möjligheten att gå in i alla byggnader. Hellre sådant än en superstor värld.

Kul idé, har tänkt i såna banor också. Det med att gå in i fler byggnader hade varit fantastiskt, för när du väl varvat spelet och kan kartan så finns det inte mycket mer att utforska. Vore kul med lite mer liv inne i byggnader.
Sen vore det skoj om man kunde skaffa "jobb" i spelet, som brandman, pizzabud eller truckförare m.m.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Kul idé, har tänkt i såna banor också. Det med att gå in i fler byggnader hade varit fantastiskt, för när du väl varvat spelet och kan kartan så finns det inte mycket mer att utforska. Vore kul med lite mer liv inne i byggnader.
Sen vore det skoj om man kunde skaffa "jobb" i spelet, som brandman, pizzabud eller truckförare m.m.

Absolut! En annan kul grej hade varit om man kunde hetsa NPC:er mot varandra så de börjar slåss som avledande manöver då man tex kan sno pengar ut kassan i en butik utan att någon märker för butiksbiträdet håller på och slåss med en annan kund.

Har bara slagsmål i huvudet hehe

Medlem

Säkert woke inspirerad 😬😆


signatur

🐖💨💩

Medlem

Ser fram emot att huvudkaraktären, eller en utav dem om de nu väljer ha flera kommer vara en kvinna, vilket leder till att alla incels kryper fram och skriker undrandes varför spelet måste vara "woke" och att Rockstar är sämst nu.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Instämmer ej, GTA V var ett riktigt mastodontprojekt och att det ens gick att leverera den skalan med den detaljnivån på dåtidens konsoler var galet. Att det är bättre idag är det nog ingen som slåss om, men att det skulle ha varit dåligt på release håller jag inte med om.

Jag håller inte med dig, laddningstiden var hemsk dag 1 och det kändes tyvärr trasigt.
När man väl var inne i spelet flöt det på och fungerade som det skulle. Det påminde mig om tiden när man skulle spela Commodore 64.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av John7612:

För min del hoppas jag de satsar mer på en mer avancerad AI när det gäller NPC:er . Tänk att starta ett slagsmål mitt på gatan med en random NPC utan vittne man bankar skiten ur honom, men när polisen kommer så låter man NPC:en slå på dig så snuten haffar honom. Sådanna smågrejjer hoppas jag på. Även möjligheten att gå in i alla byggnader. Hellre sådant än en superstor värld.

Skämtar du?
Det där har ju varit möjligt i GTA sedan 2008.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Visste inte "cyberpunk" vad dom sysslade med... Innan Cyberpunk släpptes? Men ja, RDR2 & GTAV är väldigt bra spel.

Är inte speciellt orolig att GTAVI ska bli dåligt, är mest orolig över att single player kommer lida pga online och att online kommer lida av massa microtransaktioner.

Jo det är möjligt att de visste det, Problemet var nog aktieägarna som satte press på utvecklarna att spelet måste släppas så snabbt som möjligt istället för att släppa en version som är spelbar och utan buggar. Jag menar mer att Rockstar kommer inte släppa GTA 6 fullt med buggar. Jag tror samma som dig, hoppas inte att singleplayer blir lidande pga GTA Online 2. Kommer bli spännande iaf

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det är väl knappast troligt, men hoppas att det är mer i stil med RDR2 och mindre GTA5. Barnsliga sandlådan med tokiga karaktärer föll mig inte i smak. Det var kul att köra bil i Los Santos, men inte mycket mer. Något av en blandning av Red Dead och GTA4 hade suttit som en smäck.

Jag håller med! Tyckte annars omvärlden i GTA5 var bättre än GTA4, men själva storyn i fyran var bättre skrivna. Jag skulle vilja ha en värld som liknar RDR2 med flera olika städer och orter men det kommer jag nog inte få ändå.

Det känns som att spelet kommer bli väldigt hypead.

Skrivet av A1200G:

Att han säger sånt pekar snarare på motsatsen. Förvänta er det sämsta GTA någonsin. I alla fall för single player. Multiplayer kommer nog hålla då målgruppen är kids o tonåringar.

Alla spel riktar sig till "kids o tonåringar".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Alla spel riktar sig till "kids o tonåringar".

RDR2 kändes annars som det var riktad åt en äldre publik, väldigt få rastlösa tonåringar hade väl ro med det spelet kan jag tänka mig.

Skrivet av Zontos:

RDR2 kändes annars som det var riktad åt en äldre publik, väldigt få rastlösa tonåringar hade väl ro med det spelet kan jag tänka mig.

Nog för att alla 90-talister och senare är löpande bokstavskombinationer, men i min bekantskapskrets är det snarare för långsamt för vuxna. Vi har trots allt en massa annat att hinna med om dagarna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Nog för att alla 90-talister och senare är löpande bokstavskombinationer, men i min bekantskapskrets är det snarare för långsamt för vuxna. Vi har trots allt en massa annat att hinna med om dagarna.

I see Jag tänkte mer på själva berättandet, det finns massa actionscener men det är väldigt mycket man måste ta initiativ för själv för att förgylla spelet som man får leta upp själv. Därför tänker jag att spelet är "gta för vuxna" men jag kan ju ha helt fel också. Ser inte spelet som så långsamt personligen men det kanske är lite ojämn takt i storyn, utan att spoila, så kan det vara segt i halva storyn och sedan är det full fart och få ställen att spara på i ett kapitel.

Just GTA5 känns mest bara som det är grabbigt med grabbig humor men det är ju också en parodi på USA, kommersialismen (ironin med rockstar dock) sociala medier när det var i sin vagga med mera. Men ändå riktad åt folk som vill ha full fart hela vägen och allt serverat, även om det fanns saker man kunde styra lite själv. GTA5 hade ju annars en ganska klar röd tråd men RDR2 hade ingen jättetydlig sådan, för den röda tråden var ju mest Arthur Morgan.

12
Skriv svar