Snabbkollen - Hur bra blir GTA 6?

Robot
Snabbkollen - Hur bra blir GTA 6?

Har Rockstar ett till storverk i sig?

#gta-6, #rockstar, #snabbkollen


Medlem

Det kommer garanterat bli stort (sälja bra), men hur bra spelserien är kan man diskutera.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Alla nyckelpersoner bakom de tidigare spelen är borta, kvar är nyutexaminerade woke-utvecklare som bär GTA-liket som en mask. Tror inte det blir särskilt bra men hoppas in i det sista att jag har fel.

Medlem

GTA 6 kommer förmodligen vara proppfullt med betal DLC samt loot-lådor.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Med GTA5 och RDR2 i baken så tror jag att det vore fel att förvänta sig något annat än ett utomordentligt lir?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alla nyckelpersoner bakom de tidigare spelen är borta, kvar är nyutexaminerade woke-utvecklare som bär GTA-liket som en mask. Tror inte det blir särskilt bra men hoppas in i det sista att jag har fel.

ja alla goa gubbar har dratt.

Medlem

Om de är lite nyskapande och gör något nytt med välskrivna karaktärer som RDR2 hade så kan spelet bli bra tror jag. Sedan har jag för mig att de som lämnat Rockstar gjorde det pga en väldigt giftig kultur inom företaget och det är ju bra om de som hetsar sina medarbetare har fått gå någon annanstans?

Medlem

Det kan inte bli bättre för Take Two och Rockstar har sett hur mycket pengar de tjänar på mikrotransaktioner.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Rockstar har fått extremt blodad tand från multiplayer kossan, vilket är ytterst oroväckande! Frågan är hur tidigt ledningen kommer "dra i bromsen" för utvecklingen av singel-player (SP) och att därefter ropa "Nu räcker det! Bygg 10000 olika fordon som spelarna får köpa styckvis istället". Personligen är jag väldigt oroad över detta!

Medlem

Äeh, klart dem inte kommer fucka upp. Givetvis blir det ett BRA spel. Sen kommer folk alltid att ha inställningen att GTA 3,4,5 osv är bättre av den enkla anledningen att dem allra flesta gillar nostalgi.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Hoppas dom struntar i last-gen.

Medlem

Ser fram emot GTA online 2

Medlem

Blir nog inte bara rockstars bästa, blir nog bästa spelet som gjorts (håller tummarna)

Medlem

Det blir det bästa GTA hittills. Håll hoppets låga brinnande!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Äeh, klart dem inte kommer fucka upp. Givetvis blir det ett BRA spel. Sen kommer folk alltid att ha inställningen att GTA 3,4,5 osv är bättre av den enkla anledningen att dem allra flesta gillar nostalgi.

Vad bra att du kan tala för alla dem då.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alla nyckelpersoner bakom de tidigare spelen är borta, kvar är nyutexaminerade woke-utvecklare som bär GTA-liket som en mask. Tror inte det blir särskilt bra men hoppas in i det sista att jag har fel.

Rockstar säger att de ska ha en kvinnlig spelbara karaktär i spelet och alla dessa boarderline incelmänniskor börjar att gråta. Gå ut och ta på gräs.

Medlem

Känns som R* börjat mjölka mer och mer. EA 2.0?!?!

Medlem
Citat:

Samtidigt har det gått nio år sen GTA 5

Det är idag 3188 dagar sedan GTA V släpptes.
Det är 3309 dagar mellan att GTA San Andreas släpptes och GTA V släpptes.

Så om fyra månader har det gått längre tid sedan GTA V släpptes än den tid som de tog dem att släppa både IV och V. Och VI är då forfarande 12 till 18 månader bort.

Medlem

Tycker de tagit/tar alldeles för lång tid på sig. Vet att jag inte talar för alla men själv har jag i alla fall hunnit tappa intresset för serien helt sedan femman kom ut för hundra år sedan (känns det som). De borde ha gjort ett GTA6 för åttonde generationen, istället för att bara mjölkat femman i alla dessa år.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Det blir som vanligt för Rockstar. En lekstuga utan själ. Ett nöjesfält där du betalar överpris för varje attraktion a la Axels Tivoli.

Medlem

Det blir grejt


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av employed:

Rockstar säger att de ska ha en kvinnlig spelbara karaktär i spelet och alla dessa boarderline incelmänniskor börjar att gråta. Gå ut och ta på gräs.

"Kvinnlig spelbar karaktär" är en låtsaskontrovers, ingen bryr sig om sådant. Handlar snarare om att Rockstar skrotat spellägen för att det vore "kontroversiellt" att spela som polis i multiplayer, plockat bort skämt från GTA V i efterhand och nu tydligen självcensurerar för att inte råka förolämpa någon med GTA VI. Du vet ju dock redan detta, är bara väldigt bekvämt att peka på någonting orelaterat för att kunna tvinga fram din favoritförolämpning.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Kvinnlig spelbar karaktär" är en låtsaskontrovers, ingen bryr sig om sådant. Handlar snarare om att Rockstar skrotat spellägen för att det vore "kontroversiellt" att spela som polis i multiplayer, plockat bort skämt från GTA V i efterhand och nu tydligen självcensurerar för att inte råka förolämpa någon med GTA VI. Du vet ju dock redan detta, är bara väldigt bekvämt att peka på någonting orelaterat för att kunna tvinga fram din favoritförolämpning.

This.

Medlem
Skrivet av employed:

Rockstar säger att de ska ha en kvinnlig spelbara karaktär i spelet och alla dessa boarderline incelmänniskor börjar att gråta. Gå ut och ta på gräs.

Det är märkligt att sånt här är så provocerande för folk, det är 2022 liksom...

Medlem

Tror nog jag blir nöjd.

Avstängd

Det blir intressant att se vad de arbetat på i alla dessa år. Det sätter såklart stor press på dem att leverera. Vilket innebär att om de kör in en massa woke skit, så kan det gå fort utför.

Medlem

Jag hoppas man bara kan välja 1 av personerna och bara spela den personen. Var absolut inget fan sv att välja flera karaktärer. Gta 5 var det första rockstar spelet jag aldrig spelade färdigt.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det är märkligt att sånt här är så provocerande för folk, det är 2022 liksom...

Fast det provocerar nästan inte någon, kontroversen handlar om anpassningar/självcensur av humorn och upplevelsen för att passa "woke"-ideologin.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-27/gta-6-rele...

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Kvinnlig spelbar karaktär" är en låtsaskontrovers, ingen bryr sig om sådant. Handlar snarare om att Rockstar skrotat spellägen för att det vore "kontroversiellt" att spela som polis i multiplayer, plockat bort skämt från GTA V i efterhand och nu tydligen självcensurerar för att inte råka förolämpa någon med GTA VI. Du vet ju dock redan detta, är bara väldigt bekvämt att peka på någonting orelaterat för att kunna tvinga fram din favoritförolämpning.

Var inte GTA woke redan i GTA San Andreas.
Jag minns hur många var upprörda av att man var en svart karaktär och det utspelade sig i 90talets gangsters in the hood era typ.
Många tog det väldigt hårt, speciellt när man gick feån 80 tals vice city scarface stilen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var inte GTA woke redan i GTA San Andreas.
Jag minns hur många var upprörda av att man var en svart karaktär och det utspelade sig i 90talets gangsters in the hood era typ.
Många tog det väldigt hårt, speciellt när man gick feån 80 tals vice city scarface stilen

Så fort det är något man inte är van vid så är det tydligen woke. Minns att det var någon som beklagade sig över att det fanns kvinnliga outlaws i RDR2 eftersom det inte fanns några enligt honom. Jag googlade och hittade en hel drös...

Skrivet av Fargo:

Fast det provocerar nästan inte någon, kontroversen handlar om anpassningar/självcensur av humorn och upplevelsen för att passa "woke"-ideologin.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-27/gta-6-rele...

Om det finns en ideologi som säger att man inte ska göra narr av folkgrupper, sure. Ta bort stötande skämt kanske man inte bör göra men man bör diskutera vad det skämtas om.

12
Skriv svar